Gå til innhold

Hellblade sletter lagringsfila di dersom du dør for mange ganger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig konsept, men det blir sjølvsagt gjort enkelt nok til at folk flest kjem gjennom. Eit sånt spel kunne godt hatt forskjellige vanskelegheitsgrader som er tilgjengeleg frå starten av, sånn at dei som vil teste ut konseptet med tøffare krav får sjansen til det.
 

Det er verdt å merke seg at spillet hver gang man dør signaliserer at Seunas eventyr , blant annet i at man får se en animasjon der de svarte merkene kryper oppover.


Signaliserer at....? Trur det manglar noko der.

Lenke til kommentar

Artig konsept, men det blir sjølvsagt gjort enkelt nok til at folk flest kjem gjennom. Eit sånt spel kunne godt hatt forskjellige vanskelegheitsgrader som er tilgjengeleg frå starten av, sånn at dei som vil teste ut konseptet med tøffare krav får sjansen til det.

 

Det er verdt å merke seg at spillet hver gang man dør signaliserer at Seunas eventyr , blant annet i at man får se en animasjon der de svarte merkene kryper oppover.

Signaliserer at....? Trur det manglar noko der.

Det gjør det! Retter.

Lenke til kommentar

Artig konsept, men det blir sjølvsagt gjort enkelt nok til at folk flest kjem gjennom. Eit sånt spel kunne godt hatt forskjellige vanskelegheitsgrader som er tilgjengeleg frå starten av, sånn at dei som vil teste ut konseptet med tøffare krav får sjansen til det.

Øh... det er faktisk tre vanskelighetsgrader fra start: Easy, Medium og Hard... Men standard vanskelighetsgrad er Auto.
Lenke til kommentar

Synes det er litt leit det ikke er ekte. Om man aldri utforsker nye måter å gjøre ting på vil spillmediet bli fryktelig kjedelig etterhvert. Synes allerede det har vært litt for komfortabelt med posisjonen sin de siste årene.

 

Akkurat Hellblade utforsker svært mange nye måter å gjøre ting på, har spilt det noen timer i dag, uten å si så mye har det redefinert ganske mye for min del allerede når det kommer til hva spillmediet er istand til å videreformidle av følelser og sanseinntrykk. Et perle av ett spill så langt, devsene virker til å ha lagt enormt mye i de meste av avgjørelser de har gjort også permadeath løgnen tipper jeg, da det vil skape en følelse av desperasjon om du er nær det punktet, som er en følelse utvikleren vil du skal føle, skulle bare ønske at internett ikke avslørte for meg at det ikke var tilfelle at permadeath eksisterte i spillet før jeg faktisk rakk å runde det. Ranten Total Biscuit hadde om akkurat dette punktet om hvor forbrukerfiendtlig og ditten og datten det var med permadeath er noe av det mest patetiske jeg har vært borti, en mann og hans meninger jeg har hatt stor respekt av oppigjennom men nå virker han bare som en entitled tulling hvor tydligvis det dette spiller prøver å formidle går rett over hodet på han. 

Lenke til kommentar

Ranten Total Biscuit hadde om akkurat dette punktet om hvor forbrukerfiendtlig og ditten og datten det var med permadeath er noe av det mest patetiske jeg har vært borti, en mann og hans meninger jeg har hatt stor respekt av oppigjennom men nå virker han bare som en entitled tulling hvor tydligvis det dette spiller prøver å formidle går rett over hodet på han. 

 

 

 

Litt off-topic, men jeg har aldri likt han eller de andre Youtube-sensasjonistene som angivelig skal danke ut spillpressen. Ofte er det unyanserte holdninger med sterk forakt for utgivere og utviklere. Verste sorten er vel Angry Joe. Boogy derimot virker som en mer reflektert fyr, så lenge han ikke spiller karakteren sin. Utover det kan jeg ikke si at jeg følger så voldsomt med på disse Youtube-personlighetene. Giant Bomb er og blir det stedet jeg går til for å få god og morsom diskusjon om spill av folk som har vært i gamet lenge.

 

On-topic: Hører utrolig mye positivt om dette spillet. Nesten så jeg vurderer å kjøpe det bare for å se hva som skjer når man faktisk dør nok ganger til å fylle hele armen. Smart markedsføring.

Lenke til kommentar

On-topic: Hører utrolig mye positivt om dette spillet. Nesten så jeg vurderer å kjøpe det bare for å se hva som skjer når man faktisk dør nok ganger til å fylle hele armen. Smart markedsføring.

Koster bare kr 250,- på PSN. :) Var litt skeptisk pga så lav pris og null fysisk release, men føles absolutt ikke som et lavbudsjett indiespill, som jeg fryktet. Nå er ikke "lavbudsjett indiespill" negativt, selvsagt. Men hadde regnet med dette skulle ha høyt budsjett og pris, som "alle andre AAA-spill."  :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Hva, er dette kommet allerede? Jeg har glemt det litt bort, og føler kanskje dette er en type spill som har gått under radaren til mange andre? Og så rimelig?

 

Jeg har virkelig ikke fulgt med på hva dette her egentlig var for noe merker jeg nå :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det er ett spill jeg har sett frem til siden det ble vist for første gang på E3 for et par år siden, som jeg faktisk og har fulgt med litt i utviklingen på oppigjennom siste året, likevel var eneste grunnen til jeg fant ut at det var ute i går en push notification fra steam. Så det kan virke som de har droppet ballen litt på markedsføringssiden når ikke engang fans får det med seg :p

Lenke til kommentar

 

On-topic: Hører utrolig mye positivt om dette spillet. Nesten så jeg vurderer å kjøpe det bare for å se hva som skjer når man faktisk dør nok ganger til å fylle hele armen. Smart markedsføring.

Koster bare kr 250,- på PSN. :) Var litt skeptisk pga så lav pris og null fysisk release, men føles absolutt ikke som et lavbudsjett indiespill, som jeg fryktet. Nå er ikke "lavbudsjett indiespill" negativt, selvsagt. Men hadde regnet med dette skulle ha høyt budsjett og pris, som "alle andre AAA-spill."  :)

Koster bare 200 kr på Steam da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...