Gå til innhold

Nvidias nye grafikkort koster bare noen hundrelapper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Hvis dette skal være en bra oppgradering for en e-sport-spiller, hvilke kort regner dere med at de har fra før?

De påstår aldri at det er en oppgradering.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ting kan friste selv om det ikke er en oppgradering ;) Ikke at jeg er enig i at det burde friste, men antakelsen "bør friste" ==> "er en oppgradering" stemmer ikke.

Lenke til kommentar

Hvis dette skal være en bra oppgradering for en e-sport-spiller, hvilke kort regner dere med at de har fra før?

 

Jeg kan dra en eksempel her, da Overwatch kom så var det en spiller alle så på, "Seagull" og gjett hvilke GPU han satt med? 750ti :)

 

Det er ikke harwdware som gjør deg pro, det er du selv =)

Lenke til kommentar

 

Hvis dette skal være en bra oppgradering for en e-sport-spiller, hvilke kort regner dere med at de har fra før?

 

Jeg kan dra en eksempel her, da Overwatch kom så var det en spiller alle så på, "Seagull" og gjett hvilke GPU han satt med? 750ti :)

 

Det er ikke harwdware som gjør deg pro, det er du selv =)

 

Jeg gjetter at han ikke er norsk, og jeg vedder på at census av norske esportprofiler sitter med high-end kort.

Endret av Heradon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

de kunne lagd gode budsjett grafikk-kort, men de må lage de dårlige nok til at man må oppgradere. de eneste som kjøper slike kort er de som ikke vet bedre og de som kjøper en OEM pc. kommer noen og sier HTPC kan de også bare være i "vet ikke bedre" gruppen. madvr finnes, og man kan kjøre nok oppskalering til at high-midend kort svetter. (god nok oppskalering til at netflix/streaming  480p kunne vært sebart.) 

Lenke til kommentar

Hadde vært eit flott kort om det hadde meir ram, 2GB er dessverre altfor lite. 8GB hadde vore sweet.

 

Egentlig ikke, hadde ikke gjort noe forskjell.

 

Sier det fordi kortet i seg selv er for treg om det skulle være noe større enn 2GB.

Endret av nagina
  • Liker 1
Lenke til kommentar

de kunne lagd gode budsjett grafikk-kort, men de må lage de dårlige nok til at man må oppgradere. de eneste som kjøper slike kort er de som ikke vet bedre og de som kjøper en OEM pc. kommer noen og sier HTPC kan de også bare være i "vet ikke bedre" gruppen. madvr finnes, og man kan kjøre nok oppskalering til at high-midend kort svetter. (god nok oppskalering til at netflix/streaming  480p kunne vært sebart.) 

 

Jeg skjønner ikke. Jeg kunne tenkt meg å oppgradere til hdmi 2.0 på stuepc'n. Sier du at dette er et dårlig valg da jeg heller burde gå for high/mid-end kort som vil svette ved skikkelig 480p oppskalering?

 

Jeg vil da bare ha 4k uten skalering i heletatt.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis dette skal være en bra oppgradering for en e-sport-spiller, hvilke kort regner dere med at de har fra før?

 

Jeg kan dra en eksempel her, da Overwatch kom så var det en spiller alle så på, "Seagull" og gjett hvilke GPU han satt med? 750ti :)

 

Det er ikke harwdware som gjør deg pro, det er du selv =)

 

Jeg gjetter at han ikke er norsk, og jeg vedder på at census av norske esportprofiler sitter med high-end kort.

 

Dette er akkurat samme mentaliteten til de som spillte CS 1.6. Sitter på en maskin til 20-30 lapper for å kun spille CS...Håpløst.

1030 kommer til å kjøre disse spillene helt fint. Har selv et GTX 730 i jobbmaskinen. Klarer overaskende frames i mange spill. Og spessielt i forhold til iGPU til en i7-6700

Lenke til kommentar

"Svakt, men veldig billig"

"Det er ikke nok kraft til å kjøre de tyngste spillene på markedet, men for e-sport-entusiaster bør det gå smertefritt å kjøre spill som Counter Strike, League of Legends, Rocket League og Dota 2"

 

Noe som forsåvidt antagelig er sant. Problemet jeg har er prisen som jeg anser fra langt ifra lav, står 829,- på prisguide. Hvis dette skal være konkurransedyktig for andre ting enn en billigst mulig HTPC så bør ytelsen nærme seg 1050(Ti) som ikke er mange hundrelappene dyrere. Laveste pris; 1050 for 1.149,- og 1050Ti for 1.399,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...