Gå til innhold

Nvidias nye grafikkort koster bare noen hundrelapper


Anbefalte innlegg

Foreløbig koster det 850kr,  for nesten den samme summen får man gtx 1050/amd 460 kort på salg/demo brukt , (sett de gå for 900-1000kr) for å ikke snakke om mye bedre brukte kort(vet det er dårlig sammenligning men).

 

gtx 1050 virker for meg som et mye bedre kjøp.

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hvis dette skal være en bra oppgradering for en e-sport-spiller, hvilke kort regner dere med at de har fra før?

De påstår aldri at det er en oppgradering.
så .. det er myntet på tidligere e-sport-spillere som gjenopptar e-spillene etter en pause uten PC?

Grunnen til at mange e-sportspillere kan være fristet er at de som oftest ikke trenger annet enn nok kraft til å kjøre spillet i skjermens oppløsning i så høy FPS som mulig. Det betyr at de ofte skrur av alt av partikkel-effekter, skygger osv for å fjerne "dostraherende" ting i spillet. Da trenger de ikke det aller saftigste på markedet, som betyr at er slikt kort for maksimal FPS og oppløsning for en minimal pengesum - noe som er perfekt for dem.
Lenke til kommentar

 

kort versjon: samme ytelse ca som 750 ti/ rx 550.  Man kan plukke opp brukte 750 ti`er for 3-400kr , de trenger ikke ekstra strømkabler heller. Om man vil bygge seg en stille HTPC mener jeg.

 

Dog jeg ser ikke helt appellen for dette kortet utenom kanskje budsjett prebygde "gaming" systemer til å lure besteforeldre som vil kjøpe billig gaming pc til barnebarnet sitt.

 

Skulle jeg bygd superstille HTPC som kan esport game litt ville jeg siktet mer for noe sånt:

https://www.kitguru.net/components/graphic-cards/luke-hill/palit-gtx-1050-ti-kalmx-passive-hands-on/

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar

De fleste på budsjett kjøper nok 1050Ti idag. G4560 (budsjettprosessoren) holder helt fint følge med et slikt kort, og mot 1050Ti er "bare" 570 kroner dyrere. Eventuelt 1050 til 1149 kroner som virker å være en vesentlig bedre deal (ca. 300 kroner dyrere).

Lenke til kommentar
Man kan plukke opp brukte 750 ti`er for 3-400kr

750 ti drar 75 watt. GT 1030 skal dra 30 watt. Det kan utgjøre forskjellen i en maskin med pico psu. Det er heller ikke sikkert det er så lett å få tak i brukte 750 ti med lavprofil.

 

 

Dette kortet burde komme med passiv kjøler. Ikke aktuelt om det bare leveres med en 40-50mm vifte som garrantert vil irritere meg når maskinen står på.

Enig. Halve poenget med lavt wattforbruk forsvinner.

Lenke til kommentar

E-sport skal jeg la være å kommentere. Når det gjelder HTPC burde vel de "velmenende" over her linke til alternative skjermkort som er lavprofil og støtter hevc. Jeg har ingen statistikk å støtte meg til her, men ville ikke forundre meg om "de fleste" som har htpc trenger nettopp lavprofil, og noe lite krevende på watt-fronten. Angående madvr og oppskalering kan jeg nå kjøre det light med en puny Atlhlon 5350, riktig nok med beskjedne innstillinger, men likevel nok til å få en positiv virkning på oppskalering om jeg skulle ønske det. Derimot hevc.. da streiker det fort. Eldre kort som ikke er hevc/lavprofil blir da veldig lite interessant.

Endret av Extantitus
Lenke til kommentar

 

de kunne lagd gode budsjett grafikk-kort, men de må lage de dårlige nok til at man må oppgradere. de eneste som kjøper slike kort er de som ikke vet bedre og de som kjøper en OEM pc. kommer noen og sier HTPC kan de også bare være i "vet ikke bedre" gruppen. madvr finnes, og man kan kjøre nok oppskalering til at high-midend kort svetter. (god nok oppskalering til at netflix/streaming  480p kunne vært sebart.) 

Jeg skjønner ikke. Jeg kunne tenkt meg å oppgradere til hdmi 2.0 på stuepc'n. Sier du at dette er et dårlig valg da jeg heller burde gå for high/mid-end kort som vil svette ved skikkelig 480p oppskalering?

 

Jeg vil da bare ha 4k uten skalering i heletatt.

 

om alt var tilgjengelig i 4k hadde vell alt vært vell. det er det bare ikke. madvr fungerer også yppelig på alt over 480p. 

Lenke til kommentar

om alt var tilgjengelig i 4k hadde vell alt vært vell. det er det bare ikke. madvr fungerer også yppelig på alt over 480p.

Det var ikke poenget :)

 

Jeg har ikke tilkobling som støtter 4k på dagens stue-pc :) Da hjelper det fint lite å skalere opp til 4k for så å skalere ned til 1080 igjen.

 

Ja jeg bruker en pensjonert pc til stuepc. Da er det greit å kjøpe et nytt skjermkort for en ekstra port. Men det finnes billigere alternativer.

Lenke til kommentar

for å gjøre dette mer relevant.

Jeg har en Fujitsu Esprimo C720 med en i5 4590 (HD Graphics 4600)

Den har kun plass til et lavprofil kort som kun bygger en slot i høyden.

 

 

Jeg har ventet en stund på en 1050 i dette formatet, men har ikke funnet noe som er både lavprofil og en-slot.

Vil denne 1030-en være en god oppgradering fra den innebygde løsningen?

Lenke til kommentar

Inno3D har en: http://www.inno3d.com/products_detail.php?refid=297

 

ASL også: https://www.techpowerup.com/gpudb/b4573/asl-gtx-1050-ti-battle-flag

 

og ELSA: http://www.anandtech.com/show/11135/elsa-single-slot-geforce-gtx-1050-ti-4-gb-sp

 

Men å få kjøpt disse i en norsk nettbutikk er kanskje verre.

 

Inno3D føres ihvertfall av multicom.no , PS.no og Proshop.no men ingen har single slot utgaven. Det går an å sende en mail å høre om de kan ta inn en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...