Gå til innhold

– Vi har ikke lagt Kinect på hylla


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trist at Kinect ser ut til å ha floppa så voldsomt som dette. Hadde lenge et lite håp om at Kinect virkelig kunne forbedre måten vi spiller på og introdusere nye aspekter til andre sjangere enn partyspillene. Vil tro at de som kjøpte Xbox One da Kinect var obligatorisk føler seg relativt snytt. 

Lenke til kommentar

En vanlig kontroll er forutsigbar og nøyaktig. Trykker man på knappen "X". vet man hva man får. Det skjer ikke at kontrollen "tror" du har trykket på "Y".

 

Kinect hadde vært fantastisk dersom den hadde fungert 100 % av tiden. Fungerer den bare 99 % av gangene man forsøker å gjøre en kommando/si noe, så blir den for frustrerende.

Lenke til kommentar

Få vekk driten. Etter jeg kjøpte Gold på X1 og logga meg inn på X360 så fikk jeg problemer pga 2 regioner . Ringte derved Microsoft support og måtte endre til norsk for å få Gold til å funke.

Nå funker ikke Kinecten på Xbox One, bare gestures. Voice og annet nei vips død.

Viss jeg vil ha Kinect, må Gold vike unna.

Lenke til kommentar

Få vekk driten. Etter jeg kjøpte Gold på X1 og logga meg inn på X360 så fikk jeg problemer pga 2 regioner . Ringte derved Microsoft support og måtte endre til norsk for å få Gold til å funke.

Nå funker ikke Kinecten på Xbox One, bare gestures. Voice og annet nei vips død.

Viss jeg vil ha Kinect, må Gold vike unna.

 

Gold og kinect skal funke helt fint det samme hvilken region du setter xboxen til (språk kun der det er støttet språk) så lenge du kjøpte europeisk live (europeisk selv om du har satt amerikansk region på xbone).

Lenke til kommentar

Kinect 2 vil trenge en kampanje på linje med strategien bak kinect til 360 dersom MS ønsker at den skal være relevant. Det virker det ikke som om MS har noen intensjon om å gjøre med det første.

Det er ganske fortellende at de studioene i Redmond som tidligere jobbet med kinect nå arbeider med hololens og at Rare ikke lenger lager kinect-spill.

MS ønsker ikke å offisielt erklære Kinect 2 død, men den er i realiteten det.



 

Lenke til kommentar

Det rareste oppi dette er at Microsoft ikke har gjort noe nevneverdig for å gjøre Kinect attraktiv. De burde jo virkelig ha gjort alt for å vise hva Kinect kunne gjøre fra dag en. I stede har de prakket på folk dyrt ekstrautstyr de ikke har bruk for, og blitt overrasket over at forbrukerne reagerte negativt. Microsoft har virkelig hatt en vanvittig lite gjennomtenkt periode under utviklingen av Xbox One. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg så at Kinect kom til å faile lenge før det ble utgitt, de fleste sa "nei, den blir sikkert dritbra, tenk på mulighetene", ja, alle de mulighetene folk IKKE kom til å bruke, som å veive med henda eller snakke med xbox-en..

Really? De fleste sa "nei, den blir sikkert dritbra, tenk på mulighetene"? :hrm:

 

Kinect var utrolig upopulær lenge før konsollen ble utgitt, hvor de to tingene som gikk igjen var a: Den kom til å overvåke deg, selv når konsollen er avslått. Og b: Folk gidder ikke å veive med armer og bein i desperate forsøk på å få den til å oppfatte riktig bevegelse.

Dette gikk igjen på mange diskusjonsforum, på radcrew og blant venner. Så hva slags kretser du henger i må jeg si jeg lurer på ... Alle slik bevegelseskontrollere som kom før kinect var jo failures i større eller mindre grad også, så hatet var der lenge før kinect faktisk kom ut.

Lenke til kommentar

Min Kinect er lagt fint oppe på en hylle ved siden av Kinect for X360. Hedersplass på egen hylle over TVen. :)

Min Kinect gikk i stykker, og jeg måtte sende den tilbake på service. Det var noe som ikke stemte med Xboxen når Kinecten ikke var på plass, Xboxen føltes ikke hel.

Jeg bruker den ikke mye i spill, men det er veldig praktisk å slå på Xboxen med stemmen, samt at den samtidig slår på/av TV og forsterker. Kinecten styrer volum på forsterkeren, og kanalvalg på kabel-TV boksen. Automatisk innlogging på Xboxen skjer via Kinect. Bruker en del Skype, og det er veldig bra løsning på XOne med Kinect.

Xbox Fitness fungerer bra, og er gøy.

I Ryse kan man gi kommandoer via stemme, noe jeg synes fungerte overaskende bra.

Kinect er mere en å vifte med armer foran et kamera.

Den kan for eksempel måle pulsen din. Sammenlignet med en Polar pulsmåler som festes på brystet, så er Kinect veldig nøyaktig. Er dette noe som kan brukes i spill? For eksempel i horror sjangeren, der spillet vet hvor stresset du er basert på pulsen din, og kan skremme deg når du er mest stresset?

I NBA 2K serien lyttet Kinecten på det som ble sagt i rommet, så hvis spilleren begynte å banne, kjefte og rope, så fikk de en teknisk feil, slik man ville fått i en kamp.

Det er populært å bruke Kinect for de som streamer på Twitch.

Det mest solgte tilbehøret til PS4 etter lansering var PS4 kameraet. Sony hadde problemer med å produsere nokk. Fordi det var så populært blant folk som ville streame via Twitch.

Så mens Xbox ble slaktet for at den ble levert med et kamera, så slet PS4 med å lever nok kameraer.

Hvis jeg skulle kjøpt XboxOne i dag, ville jeg kjøpe med Kinect.

Fordelen om alle Xbox One ble levert med Kinect er at utviklere kunne ha eksperimentert med måter å bruke Kinect som ville kunne gitt en kul spillopplevelse samtidig som man bruker den vanlige spill kontrolleren. Men forbrukeren har talt, de vil tydelig vis ikke ha med disse ekstra mulighetene. Og når Kinect ikke lenger er på alle maskiner, er det ikke like attraktivt å legge til egne Kinect funksjoner.

Men det er bare min mening. ;)

Lenke til kommentar

 

Jeg så at Kinect kom til å faile lenge før det ble utgitt, de fleste sa "nei, den blir sikkert dritbra, tenk på mulighetene", ja, alle de mulighetene folk IKKE kom til å bruke, som å veive med henda eller snakke med xbox-en..

Really? De fleste sa "nei, den blir sikkert dritbra, tenk på mulighetene"? :hrm:

 

Kinect var utrolig upopulær lenge før konsollen ble utgitt, hvor de to tingene som gikk igjen var a: Den kom til å overvåke deg, selv når konsollen er avslått. Og b: Folk gidder ikke å veive med armer og bein i desperate forsøk på å få den til å oppfatte riktig bevegelse.

Dette gikk igjen på mange diskusjonsforum, på radcrew og blant venner. Så hva slags kretser du henger i må jeg si jeg lurer på ... Alle slik bevegelseskontrollere som kom før kinect var jo failures i større eller mindre grad også, så hatet var der lenge før kinect faktisk kom ut.

 

 

Ja, jeg kjenner meg ikke igjen i at de fleste var så ekstremt positive til kinect.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg så at Kinect kom til å faile lenge før det ble utgitt, de fleste sa "nei, den blir sikkert dritbra, tenk på mulighetene", ja, alle de mulighetene folk IKKE kom til å bruke, som å veive med henda eller snakke med xbox-en..

Really? De fleste sa "nei, den blir sikkert dritbra, tenk på mulighetene"? :hrm:

 

Kinect var utrolig upopulær lenge før konsollen ble utgitt, hvor de to tingene som gikk igjen var a: Den kom til å overvåke deg, selv når konsollen er avslått. Og b: Folk gidder ikke å veive med armer og bein i desperate forsøk på å få den til å oppfatte riktig bevegelse.

Dette gikk igjen på mange diskusjonsforum, på radcrew og blant venner. Så hva slags kretser du henger i må jeg si jeg lurer på ... Alle slik bevegelseskontrollere som kom før kinect var jo failures i større eller mindre grad også, så hatet var der lenge før kinect faktisk kom ut.

 

 

Jepp. Nintendo Wii var jo en kjempe flopp.... :/

 

Men Kinect var faktisk veldig populær og lovprist før v1 kom. Da den fortsatt het Project Natal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...