Gå til innhold

Dette skal være verdens tynneste LED-TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper den er flat i tillegg til å være tynn så den kan nærmest tapetseres på en flat vegg. Det forutsetter selvsagt at kontaktene sitter sånn at det lar seg gjøre og den får nok kjøling via fronten alene. Det bør også følge med et eget veggfeste (Ikke plasskrevende VESA) som gjør det mulig å klistre den helt inntil veggen.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er idiotisk om kontaktene står rett ut bak. De bør være liggende langs nedre kant av skjermen, gjerne skjult av et deksel/skjermramme i nedkant, sånn at ledningene naturlig samles på midten av nedkanten og kan føres inn i en kanal. Det ville vært lekkert om kanalen er nøyaktig like tynn som TV-en og i samme materiale som skjermramma.

Lenke til kommentar

Det er idiotisk om kontaktene står rett ut bak. De bør være liggende langs nedre kant av skjermen, gjerne skjult av et deksel/skjermramme i nedkant, sånn at ledningene naturlig samles på midten av nedkanten og kan føres inn i en kanal. Det ville vært lekkert om kanalen er nøyaktig like tynn som TV-en og i samme materiale som skjermramma.

 

Du får ikke strømforsyning in I den uansett så du må ha en ekstra boks. Blir da naturlig å ha alle inganger på denne og trekke en hdmi og strøm opp til skjemen.
Lenke til kommentar

Håper den er flat i tillegg til å være tynn så den kan nærmest tapetseres på en flat vegg. Det forutsetter selvsagt at kontaktene sitter sånn at det lar seg gjøre og den får nok kjøling via fronten alene. Det bør også følge med et eget veggfeste (Ikke plasskrevende VESA) som gjør det mulig å klistre den helt inntil veggen.

 

Dessverre, som du ser av bildene, så er den krummet.

 

For egen del holder det lenge at det er en kabel som gir både strøm og signal for lyd og bilde. Denne må da sitte sentrert i underkant, så ordner recieveren resten av tilkoblingene. For de som må koble alt i TV, så kan det kjøpes med en rimelig boks som gir flere USB, HDMI og signalkabler for DVB-C/S/T og plass for eventuelle CI-kort.

Lenke til kommentar

Håper den er flat i tillegg til å være tynn så den kan nærmest tapetseres på en flat vegg. Det forutsetter selvsagt at kontaktene sitter sånn at det lar seg gjøre og den får nok kjøling via fronten alene. Det bør også følge med et eget veggfeste (Ikke plasskrevende VESA) som gjør det mulig å klistre den helt inntil veggen.

 

Noen metallfliker og egnede kroker på TV'en, så glir den i hvileposisjon på veggen. Hull og adgang fra veggen bak, det kunne jo vært en mellom-løsning. Eller hull på veggen nedenfor TV'en, men med demonterbar plate. Så kan barnehender eller damehender få plugge i HDMI-pluggene. Den skjemmende platen kan jo danderes med noe, eller et møbel nedenfor. Eller man kan tapetsere platen, slik at det skjemmer minst mulig.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

Dessverre, som du ser av bildene, så er den krummet. [....]

Vet ikke hvilke bilder du ser på, men alle bildene jeg har sett av denne TV-en, så ser den rimelig flat ut. ;)

 

Profilbilde: 

 

 

2015-04-20_09-54-59.jpg

 

 

Hmmm!

 

Tror jeg ble lurt av krummingen i refleksen i bildet brukt i artikkelen, det lille til høyre som skulle vise hvor tynn den var.

 

Absolutt ikke lei meg for at jeg så feil der, nei,

 

;-)

Lenke til kommentar

 

Da håper jeg at ikke noen kjøper de kraumende skjermene slik at de som ikke ønsker dem også har et valg

 

Hæ?!? Du ønsker at INGEN kjøper de krummede skjermene, slik at de som IKKE ønsker seg dem også har et valg? Dette ga ikke mye mening?

 

Also: http://lmgtfy.com/?q=tegnsetting

 

for å si det på en annen måte.

så frykter jeg lit at produsenten vil pushe buede skjermer på alle og man etter hver ikke vil få noe annet valg

 

For å motverge dette , altså si i fra at det er rette skjermer de fleste ønsker seg, så ønsker man at ingen kjøper de buede skjermene 

Lenke til kommentar

 

 

Da håper jeg at ikke noen kjøper de kraumende skjermene slik at de som ikke ønsker dem også har et valg

 

Hæ?!? Du ønsker at INGEN kjøper de krummede skjermene, slik at de som IKKE ønsker seg dem også har et valg? Dette ga ikke mye mening?

 

Also: http://lmgtfy.com/?q=tegnsetting

 

for å si det på en annen måte.

så frykter jeg lit at produsenten vil pushe buede skjermer på alle og man etter hver ikke vil få noe annet valg

 

For å motverge dette , altså si i fra at det er rette skjermer de fleste ønsker seg, så ønsker man at ingen kjøper de buede skjermene 

 

 

Det er jo ikke et valg du skisserer, det er tvang. Jeg tror markedet vil regulere dette greit selv. Jeg valgte da å kjøpe en rett skjerm når jeg nylig byttet tv.

Lenke til kommentar

tvang og tvang .

har man bare et valg så er det jo produsentene som tvinger på deg det valget.

 

så har man også reklamens makt , de er jo bare å se til hvordan Apple driver det 

 

Per nå er det såpass mange som ikke vil ha buede skjermer at det ikke er noen fare for at rette skjermer forsvinner med det første. Jeg ser (foreløpig) på buede skjermer som en gimmick på lik linje med 3D. Det er det butikkene pusher nå, men om få år får vi se om det egentlig hadde noe for seg. Jeg tipper nei.

Lenke til kommentar

hvis det forholder seg det er nå så er det ikke noe problem

derimot hvis det går slik de hold på å gjøre med 3D gimmicken for en del år siden så faller seg annerledes

 

"alle" skulle ha 3D.

noen byttet også ut den relativet nye skjermen med en som støttet 3D mens andre andre var fornuftig å vent til den gamle sluttet å virke

problemet den gangen var at skulle man ha 3D så måtte man kjøpe en stor skjerm .

 

3D er bare en ekstra funksjon mange ønsker seg , så derfor ønsker man jo at man ikke skal føle tvunget til en buet skjerm man helst ikke ønsker seg fordi man ønsker enkelte muligheter man bare får på buede skjermer.

Da får man jo bare håpe på at disse mulighetene kommer på alle skjermene 

 

Da snakker jeg om fremtidens muligheter

 

Så kan man diskuter om det er ting man ønsker seg eller om det er unødvendige.

 

Smart tv er et eksempel

Tynne tVer med dårlig lyd er et annet eksempel

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...