Gå til innhold

Battlefield Hardline får lavere oppløsning på Xbox One enn på PlayStation 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spent på hvor godt mottatt dette blir. Jeg skal ikke ha det for fem flate øre da ingen av testperiodene gav meg noe, og jeg orket ikke spille mer enn noen runde om gangen. Flyten var kjempebra i siste beta men grafikken va så flatt,grå og trist. Uansett litt trist å se begrensingene på de nye konsollene så tidlig.

 

Battlefront er vel det neste spillet online for min del, håper virkelig ikke Dice ballerøsker det spillet til lansering..

Lenke til kommentar

Jeg er konsollgamer denne generasjonen, og jeg driter i både 60fps og 1080p

 

Eller egentlig ikke, fps er klart å fortrekke ja hvis man må velge. Men er så lei av fokuset på 1080p/60fps, det sier lite om hvor morsomt et spill er, ihvertfall for meg.

Endret av major_stuen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Såpass ja..

 

Da vil XBO versjonen bli ganske så mye mer grøtete. Overraskende at dem må gå helt ned til 720p... Kjedelig for XBO eiere. Og som vanlig trekker PS4 eiere det lengste strået også denne gangen.

 

Blir nok å plukke opp dette da singleplayer biten virker som den beste på flere år i serien.

Lenke til kommentar

Ja, det er synd... Er jo nesten ingen ekslusive på pc, dessverre.

 

/s

 

Jeg sa vel aldri at det ikke fantes exclusives på pc - bare at det var synd med exclusives på konsoll man går glipp av om man bare spiller pc.

 

Om man bare spiller konsoll så går man selfølgelig også glipp av ting.

Lenke til kommentar

Dette er pisspreik. Den pokkers grafikksminken ødelegger for oppløsninga. Alt for at spillet skal sjå like pent ut som på PC. Spillutvikler kunne fint latt spillerene sjølv velge oppløsning og fps, sjølvsagt hadde det medført litt mindre grafikksminke ved 1080p og 60fps og oversminka spill ved 720p og 30fps. Slik det nå blir gjort viser spillutvikler med all tydelighet at grafikksminke er viktigere enn gameplay. Den slags holdning støtter eg ikkje og dermed blir ikkje dette spillet kjøpt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er svært få eksklusive spill som gjør det verdt å kjøpe en konsoll. Eneste jeg kommer på er Last of us

 

Det er jo bare din oppfatning av hva du liker av spill da. Finnes flere ekclusive kvalitetsspill enn bare TLOU - selv om du ikke liker dem.

 

For meg er listen mye lengre. Demon's Souls, Uncharted, Yakuza, The Last of us bl.a. av det som har kommet. Bloodborne, FF15, No Man's Sky bl.a. av det som snart kommer.

 

Men dette blir bare smak og behag.

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg er glad jeg aldri kjøpte en av disse konsollene.

 

I mine øyne er de fullstendig ubrukelige.

Hvordan kan konsoller som har vært i utvikling i 7 år være så dårlige?

 

Jeg bygget en PC på Komplett i hast og hui for å se hvor god "konsoll" jeg kunne ha bygget selv.

Endte opp på ca 4500kr:

 

- CM Elite 120 kabinett

- MSI A68HM-P33 hovedkort

- AMD A4-7300 prosessor

- 4 GB 1600 MHz RAM

- Sapphire R9 285 2GB

- Corsair CX 500W PSU

- Seagate 500GB HDD

- Asus BC-12D2HT BluRay-leser

 

 

Denne vil klare ca 50fps på 1080p med alle innstillinger på ULTRA i Battlefield 4.

 

LETT om jeg veksler inn en ekstra seddel for så enormt mye bedre ytelse.

Og dette er ikke engang masseprodusert. Dette er en enkel og helt komplett maskin jeg bygde på Komplett.no.

 

At PS4 er laget i 25-30 millioner eksemplarer og er så slapp som den er til den prisen skjønner jeg ikke.

Xbox One er det enda verre med. Selvfølgelig koster jo kameraet noe, men begge konsollene er drøyt dårlige.

 

Hva om de hadde kostet 1000kr mer begge to og fått mye bedre ytelse?

Xbox har solgt ca 13 millioner og PS4 har solgt ca 20 millioner på denne korte tiden. Hadde de kostet en tusenlapp mer ville ingen slitt med salgstall uansett. Så dette er skuffende konsoller maskinvaremessig.

 

Med mindre det er noe jeg overser totalt her nå :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er flere som spiller Battlefield 4 på konsoll en PC. Og PS4 versjonen har flere spillere ALENE en PC. LOLOLOLOL.

 

http://bf4central.com/2014/08/battlefield-4-players-ps4-pc/bvwfki8icaahsgx/

 

Viser bare at det er større andel peasants enn glorious masters i verden altså..

Du mener vel, next gen peasants?

Men er jo passe trist at såpass mange ikke har skjønt tegninga å valgt en konsoll, eller en next gen konsoll som knapt klarer hd oppløsning, men man ser det jo på alt anna folk velger også, så er ikke rart folk og samfunnet blir som det blir.

 

Neste next gen konsoll skal klare 240p har jeg hørt, fremskritt dette her.

 

Er glad jeg er smart nok til å kjøpe en PC, man behøver ikke engang noen monster PC for å spille i HD med ok grafikk, jeg stiller heller ned grafikken eller bare oppgraderer maskina, så jeg får jo next gen hvert år om jeg vil, hohoho.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Kan tenkes at enkelt bare ønsker seg den nyeste og siste konsollen også? Og rett og slett driter i at det finnes kraftigere hardware på

PC-plattformen. Noen ønsker bare å spille og gidder ikke henge seg opp i specs,fps og annet styr slik som oss svette forumbrukere diskuterer side opp og ned om ukentlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kan tenkes at enkelt bare ønsker seg den nyeste og siste konsollen også? Og rett og slett driter i at det finnes kraftigere hardware på

PC-plattformen. Noen ønsker bare å spille og gidder ikke henge seg opp i specs,fps og annet styr slik som oss svette forumbrukere diskuterer side opp og ned om ukentlig.

 

Vel de driter tydeligvis ikke i at XBone har lavere oppløsning enn PS4, siden vi ser en slik "nyhet" hver gang det kommer et AAA-konsollspill, og XBone får enormt pes overalt fordi de ikke klarer å levere samme grafiske kvalitet som PS4. Det er ikke rart at PC-folk ler seg i hjel av denne "debatten".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...