Gå til innhold

Trodde du Walkmanen var død?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ZX2 ser ute som om en slankere og glattere utgave av ZX1, men til dobbel pris.
http://www.sony.co.uk/electronics/walkman/nwz-zx1

 

ZX1 ser faktisk mer eksklusiv ut i mine øyne:

SonyWalkmanNW-ZX1_4.jpg

 

PS! Hvis det er noen som har en god gammel WM-DC2 for kassetter liggende i skapet så går disse for rundt kr 2000 på eBay hvis de ser ut som nye.

(Jeg fikk tak i en sliten DC2 for rundt kr 500, og med Dolby C og metallkassett så høres den like bra ut som MP3).

Endret av Frobe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den har ikke mobildata 3G/4G, men har WiFi i følge en Sony pressemelding på engelsk:

" It also comes with 128GB of built-in memory, as well as micro SD card slot, Wi-Fi and a large capacity Lithium-ion battery that provides up to 60-hours[2] of music playback per charge."

 

På den norske nettsiden til Sony har de lite informasjon om alt annet enn lyddelen.

Lenke til kommentar

Unskyld uttrykket, men hvorfor i helvete har ikke denne Wi-Fi og 3G/4G?! Forventer de at moderne mennesker skal kjøpe dette, eller bare de få entusiaster som 1000 plater i hylla? -_-

 

Med en prislapp på 11 500 kroner er det nok entusiast markedet de sikter seg inn på ja ;)

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker jeg kjøpte en Walkman ca 2-3 år tilbake. Trodde jeg skulle hoppe av Eplebåten og dumpe Nanoen til fordel for walkman. For det første de hadde for mange temmelig forskjellige modeller - men jeg tenkte OK kjøper den dyreste går sikkert bra dette.

Og hva oppdaget jeg? Totalt tilbakestående meny-hierarki. Den brukte faktisk tid på å starte hvert låt - som om den ble kvelt av den vesle datidens 128kbps komprimeringen av en helt standard MP3. Album Art fungerte i ny og ne. Av og til ja av og til nei. Jeg skjønte fort at annet enn brand name hadde denne spilleren ingenting å stille opp med, selv mot en urgammel første gen Nano med monokrom skjerm.

Så spoler vi frem til den dagen jeg kjøpte att er "fantastisk" Sony produkt - Xperia Z1. Ikke fungerte radioen skikkelig frem til ca 6 måneder og flere patcher senere, da jeg ikke fikk inn anrop engang... but I digress. Øreproppene som følgte med hadde så stive ledninger at hver minste berøring, hvert vibrasjon/friksjon hørtes kraftigere enn selve musikken.

Og ja jeg eide også den tragiske første Xperia fra den tiden det var fortsatt S&E, og den var ren fiasko som sluttet å virke helt av seg selv en dag.

 

SONY er en gammel aktør, som har lært lite med tiden som gikk men jammen har de melket brandene sine for alt de kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med en prislapp på 11 500 kroner er det nok entusiast markedet de sikter seg inn på ja ;)

Konvensjonelle entusiaster*

 

Med den prislappen kunne de ha slengt inn mobilt bredbånd, som koster ingenting. Men med Wi-Fi og Android så er det vel mulighet til å installere ting som WiMP, Spotify etc. så det var ikke så ille som jeg trodde. De kunne ihvertfall ha nevnet Wi-Fi på produktsiden. Prøver de ikke å markedsføre dette her?

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

 

Med en prislapp på 11 500 kroner er det nok entusiast markedet de sikter seg inn på ja ;)

Konvensjonelle entusiaster*

 

Med den prislappen kunne de ha slengt inn mobilt bredbånd, som koster ingenting. Men med Wi-Fi og Android så er det vel mulighet til å installere ting som WiMP, Spotify etc. så det var ikke så ille som jeg trodde. De kunne ihvertfall ha nevnet Wi-Fi på produktsiden. Prøver de ikke å markedsføre dette her?

Syntes det er godt det finnes alternatie for oss som ikke ønsker å ha 3G/4G osv. Det bruke også unødvendig med strøm, og krever eksta deler i enheten, samt i software.

 

Jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å bruke Spotify/wimp på veldig mange å. Har testet, og de mangler veldig mye av min musikk.

 

Denne er litt for dyr for meg til å ha med rundt. Samt mangler den del lagringskapasitet. Ønsker å ha med all musikk i full kvalitet, noe ingen splillere støtter enda.Så det for holde med iPod Classic så lenge frem til den tar kvelden (Da i dårlig Mp3 kvalitet)

 

Regner med prisen for denne i fra Sony nok ikke er så gal i forhold til det som er inni. Det er nok ikke bare ett par minnebrikker og ett skall.

 

En god DAC og en god hodetelefonforsterker koster litt, noe det å utnytte 24/192 krever.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Unskyld uttrykket, men hvorfor i helvete har ikke denne Wi-Fi og 3G/4G?! Forventer de at moderne mennesker skal kjøpe dette, eller bare de få entusiaster som 1000 plater i hylla? -_-

 

Med en prislapp på 11 500 kroner er det nok entusiast markedet de sikter seg inn på ja ;)

Vi gleder oss til du tester denne :)
Lenke til kommentar

Tja.

 

Ja, den er helt tydelig et overpriset produkt rettet mot en liten nisje av entusiaster. Men sammenlignet med mye annet overpriset audioutstyr (høyttalerkabler, anyone?) så er den egentlig ikke dyr.

 

For meg som ikke er mye til audioentusiast og som stort sett lytter på musikk på jobbPCen min, så kniser jeg litt av det jeg ser på som latterlig dyre nisjeprodukter som denne. Men hvis jeg så sammenligner med betalingsviljen min når det kommer til ting som jeg er entusiastisk for (som kamerautstyr, gaming-hardware eller en halvmeter høy Sovereign-modell), så må jeg innrømme at jeg føler meg en smule hyklersk...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...