Gå til innhold

Test: Microsoft Surface Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt den siden i starten av april, og er stadig vekk veldig fornøyd. Ikke veldig greit å bruke den på fanget, men det fungerer om du går inn for det.

 

Med ultrabook/nettbrettkombinasjonen føles hele Windows mye mer intuitivt når du skal vise fram noe til kunder over et cafébord, eller medstudenter i gruppearbeider. Smell opp OneNote på kanten av skjermen, og ta notater med pennen samtidig som du jobber i andre program. Jeg hadde aldri brukt det tidligere, men er nå et stort fan.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke nevnt noe om hvor mye plass det er ledig til bruk? Har hørt rykter om at det kun er 30GB ledig til bruker på 64GB utgaven, stemmer dette?

Kan frigjøre betydelig mye harddiskplass ved å krympe swap-filen, fjerne restoration-points, fjerne/flytte recovery-partisjonen og/eller skru av hibernate. http://pocketnow.com/2013/01/30/how-to-free-space-surface-pro

Sleng i et 64GB minnekort, evt. er det jo en fullblods datamaskin, så usb-disker minnepenn osv. funker også.

Jeg tror jeg venter til haswell personlig, men det er en interessant nisje som dekkes av dette produktet.

 

AtW

Tror også jeg selv venter. Også enig i at det er en interessant nisje. Selv klarer jeg ikke "forsvare" å kjøpe et nettbrett, siden jeg ikke kan bruke det til mye annet enn surfing. Det kan jeg med Surface Pro.

Lenke til kommentar

Savner forøvrig mer om hvordan stylusen fungerer.

 

Finner mange videoer på Youtube. Det fungerer kjempe bra, Wacom-teknologi i skjermen, så det fungerer på lik linje som mange tegnebrett.

 

Kanskje den beste/kuleste tingen med hele produktet spør du meg.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Den er jo fremdeles et elendig nettbrett og en enda dårligere pc...

 

Du har valget mellom lavere vekt eller fullverdig PC-nettbrett.

Hva er så elendig med dette? 300 gram vektforskjell?

Lenke til kommentar

"Surface Pro kommer naturligvis med Microsofts egne Windows 8 som operativsystem. Noe annet hadde ikke vært særlig smart, ettersom Windows 8 er nødvendig for å virkelig kunne bruke datamaskinens berøringsskjerm på en skikkelig måte."

 

Hvorfor da Windows 7 opplevelsesindeks ;-)

Lenke til kommentar
Ikke nevnt noe om hvor mye plass det er ledig til bruk? Har hørt rykter om at det kun er 30GB ledig til bruker på 64GB utgaven, stemmer dette?
Kan frigjøre betydelig mye harddiskplass ved å krympe swap-filen, fjerne restoration-points, fjerne/flytte recovery-partisjonen og/eller skru av hibernate. http://pocketnow.com/2013/01/30/how-to-free-space-surface-proSleng i et 64GB minnekort, evt. er det jo en fullblods datamaskin, så usb-disker minnepenn osv. funker også.

 

Kanskje ikke helt riktig å svare til deg; men gjør det for det.

 

er ikke lange veien til 128 GB prismessig, så vil absolutt anbefale å heller gå for den. Surface støtter også SDXC, som vil si teoretisk kapasitet på inntil 2TB.

 

Det største minnekortet som foreløpig er i salg er på 128 GB, og da blir det plutselig 256GB lagringsplass. Det skader absolutt ikke!

Lenke til kommentar

Det største minnekortet som foreløpig er i salg er på 128 GB, og da blir det plutselig 256GB lagringsplass. Det skader absolutt ikke!

 

Trodde ett sekund at det var SD, og ikke mSD, men er uansett Micro SDXC, som gir samme teoretiske størrelse, Største i salg på komplett er da 64GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...