Gå til innhold

Test: Microsoft Surface Pro


Anbefalte innlegg

Ser det er helgetilbud på 128GB-versjonen av Surface Pro til 5990kr ut dagen - samme pris som de har på 64GB-versjonen. Og det har de plottet inn dagen før Microsoft skal annonsere Surface Pro 2.

Kilde: ELKJ( )P>.

Leste en artikkel om Surface Pro 2 der de har en kilde på prisingen, og den sa at Surface og Surface Pro skulle fortsette på samme prisnivå, og Surface Pro 2 skulle slå inn ca 100 dollars over det, $1000 for 128 GB-versjonen. Kilde: http://news.cnet.com/8301-10805_3-57603924-75/microsoft-surface-2-debut-pricing-specs-and-other-info/

 

Hvis man tar prisene for Surface Pro og ganger med MVA-faktoren 1.25 så får man hva jeg synes ser ut som ganske korrekte priser i forhold til de norske prisene akkurat nå. I såfall kan man regne med en pris på ca. ~7500 norske kroner for Pro 2 128GB, eller halvannet tusen mer enn det førsteversjonen koster nå. Og de sier altså at det ikke kommer kutt i prisen på førstegenerasjon nå. Videre sies det at Surface Pro brukte ganske lang tid før den kom til Europa, og det kan jo skje igjen med Surface Pro 2.

 

Den store fordelen med Surface Pro 2 i forhold til Surface Pro, sånn som jeg ser det, vil være batteritiden.

 

Da lurer jeg på, er det et godt tilbud å kjøpe Surface Pro 128GB for 5990 i dag? Jeg ser på det som en ultraportabel tabletPC mer enn et mediabrett, på grunn av skikkelig CPU, skikkelig OS og høy vekt. Ut fra "tabletPC"-kriterier er det uansett en ganske grei pris. Men det var den batteritiden da.

 

Noen som har noen tanker om dette? Er det dumt eller greit å hoppe på tilbudet til 5990 i dag?

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...