Gå til innhold

Test: Microsoft Surface Pro


Anbefalte innlegg

Hva nå microsoft måtte men så er dette et nettbrett siden bruken er baser på samme mønster

 

Da spiller det ingen rolle om det kjører fra en pc på ren ytelse

 

tastaturet ( som må til for at det skal funge som en pc ) er jo ekstra utstyr .

Det er også en grunn til at det ikke kan kalles for pc

hva med mus eller pekelate ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Samsung Ativ Smart PC Pro som jeg har brukt siden januar i år. Den er nesten helt identisk til Surface Pro etter det jeg kan se. Det er et vanvittig bra produkt på alle måter, også som tegnebrett. Har savnet et tegnebrett med skjerm (som ikke koster 40k++) i alle år, og nå har jeg fått det.

 

Det som virkelig mangler er "apps" til Windows 8. Håper det kommer til å ta av litt mer, fordi produktet er knallbra!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Du har valget mellom lavere vekt eller fullverdig PC-nettbrett.

Hva er så elendig med dette? 300 gram vektforskjell?

Mest at den dekker et hull som ikke finnes. Fremtiden er i skyen, og da i en platformagnostisk sky.

Lenke til kommentar

hva med mus eller pekelate ?

 

Det er pekeflate på tastaturene. Du kan koble til mus i USB3-porten, eller bruke en bluetoothmus. Microsoft har også laget en mus spesielt for Surface: http://www.microsoft.com/surface/nb-no/accessories/home#mus

 

Pekeflaten savner jeg aldri, jeg bruker bare berøringsfølsomheten i stedet. Når den ikke strekker til, så bruker jeg pennen. Skal jeg jobbe i SolidWorks eller InDesign så kobler jeg til en mus. Skal jeg tegne i Sketchbook, så fungerer stylusen utmerket. Motstanden mellom pennen og skjermen er litt liten for min smak, men det er en tilvenningssak.

 

Byggekvaliteten tror jeg at kan overbevise selv de eplefrelste. :)

Lenke til kommentar

Jeg har erfaring med Lenovo Tablet 2, og den fungerer ypperlig til lett jobb-bruk og privat, noe som for veldig mange er tilstrekkelig. Etter at den kom i hus har iPad'en blitt parkert. Så nå venter jeg spent på å få kloa i en fullverdig «PC», noe a'la Surface Pro, slik at jeg kan erstatte både den bærbare og iPad'en med en enhet. Underholdnings-enheter fins det mange av, men til jobb-bruk er det foreløpig litt tynt i rekkene. Bl.a. er Surface Pro noe i riktig retning. Da syns jeg at det viktigste er hvordan den fungerer der den er god/beregnet i bruk, og så får det heller våge seg om den henger litt etter som underholdningsmaskin, kanskje mest på batterilevetid. For min del trenger jeg ikke all verden av lokal lagringskapasitet, men jeg må kunne kjøre SQL-sever, Visual Studio o.l. i tillegg til MS Office og andre gjengse PC-program jobb. Hjemme er det også greit med MS Office og internettsurfing. Skal jeg sitte og se video i et par timer, er det ikke noe problem å koble til strøm. Så er det vel bare et tidsspørsmål før både batterilevetid og lagringskapasitet er på plass, og alle kan bli fornøyd .....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Endelig har altså nettbrettet som ble lansert i janauar kommet til Norge. Hadde vært kjekt å ha dette nettbrettet (datamaskinen) med 128 Gb lagring.

 

Noen som har sett noen med Windows 8 og 256 Gb lagring? Det kan bli min neste datamaskin investering.

 

Med ultrabook/nettbrettkombinasjonen føles hele Windows mye mer intuitivt når du skal vise fram noe til kunder over et cafébord, eller medstudenter i gruppearbeider. Smell opp OneNote på kanten av skjermen, og ta notater med pennen samtidig som du jobber i andre program. Jeg hadde aldri brukt det tidligere, men er nå et stort fan.

 

Jeg oppgraderte min Vista Laptop første dag Windows 8 var tilgjengelig hos Expert her i Moss og aldri angret siden.

 

Jeg tror jeg venter til haswell personlig, men det er en interessant nisje som dekkes av dette produktet.

 

Tja, hvor lang tid tar det før denne teknologien er tiljengelig på nettbrett? Ett til 2 år og da gjerne med 1 Tb disk?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

tastaturet ( som må til for at det skal funge som en pc ) er jo ekstra utstyr .

Det er også en grunn til at det ikke kan kalles for pc

hva med mus eller pekelate ?

 

Så... Dersom du bygger en ny maskin er det ikke en PC før du kobler til tastatur og mus? :hmm:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kanskje ikke helt riktig å svare til deg; men gjør det for det.

 

er ikke lange veien til 128 GB prismessig, så vil absolutt anbefale å heller gå for den. Surface støtter også SDXC, som vil si teoretisk kapasitet på inntil 2TB.

 

Det største minnekortet som foreløpig er i salg er på 128 GB, og da blir det plutselig 256GB lagringsplass. Det skader absolutt ikke!

 

Kan du utdype det jeg har uthevet?

Lenke til kommentar

Går utifra du har åpnet opp for alle apps under instillinger og ikke kun hva W8 anser som passende for Norske brukere?

 

Jeg må nesten le litt av MS her, det er jo så ufattelig lite brukervennlig. Det er ett merkelig firma, de har mange dyktige folk, og gjør mye bra, men noen valg er så bisart amatørmessig at man begynner å lure :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Min sønn mener jeg må være den ensete i verden som elsker Windows 8 Pro. En fantastisk forbedring etter min meninig i forhold til Vista.

 

På de gamle stasjonære har jeg Windows Xp uten noen severpack. De formateres og reinstalleres jo fra tid til annen. Hva trenger jeg Sp II og III til egentlig når jeg har en god Windows 8 Pro bærbar og vurderer sterkt å kjøpe meg dette nettebrettet?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Kan dessverre ikke finne noen grunn til å kjøpe, kanskje i løpet av neste år når den har Haswell og jeg har penger til overs.

Så... Dersom du bygger en ny maskin er det ikke en PC før du kobler til tastatur og mus? :hmm:

Elgen syns nok ikke hodeløse servere er å regne som PCer heller.

Personlig bryr jeg meg ikke så mye om hva man kaller det så lenge man gjør seg forstått.

Lenke til kommentar

Det er da mere som bestemmer om det er en pc eller ikke

bl.a at man må ha tastatur og ( / eller) mus før at det skal fungere skikkelig

 

lol nei, denne gjør akkurat det samme oppgaver som en PC, er bygget på samme deler som en PC, har fullverdig windows, ergo det er en PC.

 

Din stasjonære PC trenger mus og tastatur for å fungere den også, det er også ekstra utstyr. Surface Pro kan brukes uten ekstra tastatur, uannsett er det like mye PC for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...