Gå til innhold

Windows Vista gikk bedre enn Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Win8 har endel ulemper:

 

1. Fordelene i OSet er ganske små, det er noen forbedringer, men de er av mindre karakter (260 char limit på folder path fortsatt MS? kom igjen)

2. Metro fungerer dårlig på desktop, og man er tvunget til å ihvertfall delvis forholde seg til det. Hurtigtaster er ikke noe som løser problemet (win7 hadde både hurtigtaster og ett noenlunde velfungerende opplegg med mus). Og jeg klarer ikke å ta folk seriøst som påstår at metro fungerer bra til tradisjonell desktop-navigasjon, det gjør det ikke. I alle minste fall, med minmal integrasjon, så har man fått ødelagt widgets og erstatte det med noe som fungerer mye dårligere, og også erstattet startmenyen (som langt ifra var fantastisk), med noe som er enda verre.

 

I sum, selv om jeg selv kjører win8, så håper jeg MS straffes hardt for metro-tullet, og kanskje tenker seg om litt ekstra neste gang?

 

AtW

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det er alt for mange som snakker dritt om Windows 8 uten å selv ha prøvd det. I 98% av tilfellene er det folk som har null peiling som kommer ut med uttalelser. Disse baserer seg på random informasjon de har funnet på nettet skrevet av enten 9to5mac eller en teknologi blogg der personen som har skrevet det også er uten peiling.

Du undervurderer folks grunn til å ikke gå over til Win8.

Fakta er at om man fjerner Metro overlayen og legger til den vanlige startmenyen vil 98% av brukerne merke null forskjell mellom Windows 8 og Windows 7.

Akkurat det argumentet er grunnen til folk ikke går over. Det er rett å slett ikke stor nok forskjell mellom dem til at folk synes det er verdt å skifte. Metro kunne vært et gratis desktop skinn til Win 7, men i stedet blir det solgt som en ny versjon av Windows med bare noen små forskjeller og "fiksing og reparasjoner" av Win 7.

 

Jeg har "hundrevis" av ønsker for forandringer i Windows. Desktop GUI er så langt nede på listen at det nesten faller av. I tillegg er GUIn desigmessig stygg og endimensjonal.

 

Folk er faktisk så smarte at de ikke "kjøper" Microsofts påstand at dette er et nytt operativsystem, og heller venter til Microsoft faktisk kommer med noe nytt.

 

Min oppfatning er at Win8 er en dårlig gjennomtenkt bløff fra Microsofts side. På de årene siden Win7 ble lansert og med de resursene de har burde de ha kunnet produsere noe bedre.

Lurer på hva de egentlig har brukt tiden til, om de bare er ineffektive, eller de egentlig jobber med noe mer "revolusjonerende" for Win 9?

Win 8 blir bare en altfor lettvint måte å tjene noen ekstra kroner mens de jobber mot noe bedre, håper jeg.

Lenke til kommentar
Det er alt for mange som snakker dritt om Windows 8 uten å selv ha prøvd det. I 98% av tilfellene er det folk som har null peiling som kommer ut med uttalelser. Disse baserer seg på random informasjon de har funnet på nettet skrevet av enten 9to5mac eller en teknologi blogg der personen som har skrevet det også er uten peiling.
Du undervurderer folks grunn til å ikke gå over til Win8.
Fakta er at om man fjerner Metro overlayen og legger til den vanlige startmenyen vil 98% av brukerne merke null forskjell mellom Windows 8 og Windows 7.
Akkurat det argumentet er grunnen til folk ikke går over. Det er rett å slett ikke stor nok forskjell mellom dem til at folk synes det er verdt å skifte. Metro kunne vært et gratis desktop skinn til Win 7, men i stedet blir det solgt som en ny versjon av Windows med bare noen små forskjeller og "fiksing og reparasjoner" av Win 7.Jeg har "hundrevis" av ønsker for forandringer i Windows. Desktop GUI er så langt nede på listen at det nesten faller av. I tillegg er GUIn desigmessig stygg og endimensjonal.Folk er faktisk så smarte at de ikke "kjøper" Microsofts påstand at dette er et nytt operativsystem, og heller venter til Microsoft faktisk kommer med noe nytt.Min oppfatning er at Win8 er en dårlig gjennomtenkt bløff fra Microsofts side. På de årene siden Win7 ble lansert og med de resursene de har burde de ha kunnet produsere noe bedre.Lurer på hva de egentlig har brukt tiden til, om de bare er ineffektive, eller de egentlig jobber med noe mer "revolusjonerende" for Win 9?Win 8 blir bare en altfor lettvint måte å tjene noen ekstra kroner mens de jobber mot noe bedre, håper jeg.

W8 er nesten bare en tiende del av W7 når det er innstalert på pcen. Da er det mer enn bare noen små justeringer ute å går.

W8 er meget raskt og enkelt å bruke.

Jeg oppgraderte en gammel hp laptopp til w8 og brukte start8 til å begjynne med.

Nå har jeg fjernet start8 og bruker metro uten problemer.

 

Pcen er vesentlig raskere uten start8 og er raskere enn den var med Xp.

 

Hver gang jeg skal starte et program erdet bare å føre musepekeren der hvorstsrt knappen var ør så kommer metro opp. Klikk på programmet og alt er som før. Et klikk eksrta er det hele.

 

Explorer 10 i metro modus er det som er det store problemet men den kan jo også kjøres i desktop!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da Vista ble lansert var mange lei av det 5-6 år gamle XP og forventet mye av Vista, så mange oppgraderte til Vista på sine PC'er. (Bare for å oppleve en 'nedtur' med driverproblematikk og en masete UAC-mekanisme, bl.a..)

 

Da Windows 7 ble lansert var mange glade for anledningen til å bli kvitt Vista, så de oppgraderte til Win7. (Selv om forskjellene mellom Vista SP2 og Windows 7 på mange måter er små.)

 

Da Windows 8 ble lansert var folk flest fortsatt fornøyd med Windows 7, og skeptiske til "Metro-iseringen" av Startmenyen, bl.a. Jeg ser det som naturlig at færre nå kaster seg på oppgraderingskarusellen og heller venter med Windows 8 til tiden kommer for å kjøpe seg en ny PC. (Det er på den måten de fleste lisensene selges utenfor bedriftsmarkedet, forøvrig.) Men bare tiden vil vise om det er slik det vil gå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Oppgraderingstilbudet til 249,- fristet for mye. Alle mine PCer kjører W8 nå. Blir gøy når TX300 kommer i hus :D

 

Jeg kjøpte bare 2 oppgraderinger - og det eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte 3 til som jeg kunne. Har et par pc'er til jeg kunne tenkt å oppgradere, men ikke til 1250 kr.. 249 derimot var en herlig pris for pro utgaven. Er storfornøyd med win 8.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var ikke OS X 10.7 som kom ifjor sommer, 10.7 er Lion, det som kom ifjor sommer var Mountain Lion (10.8) så det er sagt. At OS X, men den forsvinnende lave markedsandelen Mac har iforhold til Windows baserte systemer ser lavere opptakt er vell ikke sjokkerende i det hele tatt?

 

 

Når det gjelder Windows 8 så har jeg gitt det mye pepper, og jeg vil fortsette å gi det mye pepper. Kjører det selv på begge mine stasjonære, og med Start8 installert så er det på mange måter en bedre opplevelse enn Windows 7.

 

Men forskjellene er marginale, og de helt idiotiske valgene Microsoft har gjort ved å påtvinge "Modern UI" som snakker så latterlig dårlig sammen med "desktop" biten av OSet fortjener de pepper for og eneste måten at Microsoft skal kunne forstå at denne arrogante oppførselen ikke lønner seg er ved at vi brukere viser vår misnøye og ikke anbefaler produktet.

 

 

Det at du kan kjøre tredjepartløsninger som bedrer på surret, forsvarer på ingen måte det Microsoft holder på med og spør du meg så er Windows 8 rett ut av boksen med Modern UI noe av det mest rotete jeg har sett fra den fronten på en årrekke og jeg skjønner godt at folk misliker det sterkt, gjør det jo faktisk selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er alt for mange som snakker dritt om Windows 8 uten å selv ha prøvd det. I 98% av tilfellene er det folk som har null peiling som kommer ut med uttalelser. Disse baserer seg på random informasjon de har funnet på nettet skrevet av enten 9to5mac eller en teknologi blogg der personen som har skrevet det også er uten peiling.

 

Det meste går utover design og at "jeg ikke kan få det til å se ut som Windows XP". I tillegg kaster de fra seg tull som at "Windows XP er jo det beste Microsoft OS'et fortsatt". Dette skaper en kaskade av idioti og dårlig rykte rundt Windows 8 som ikke har noe med hvordan det virkelig er.

 

Fakta er at om man fjerner Metro overlayen og legger til den vanlige startmenyen vil 98% av brukerne merke null forskjell mellom Windows 8 og Windows 7. Har selv brukt Windows 8 i rundt 6 måneder om ikke mer og hittil er jeg mer fornøyd med Windows 8 enn Windows 7. Mange enklere snarveier og ting er mer effektivt.

Hvis 98% prosent av brukerne ikke merker forskjell så burde jo det være god nok grunn til å prate dritt om et system som egentlig burde være bedre enn det forrige (ellers kunne de jo latt være å gi det ut).
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da jeg kjøpte ny laptop i fjor sommer la jeg inn win 8 release preview og brukte det parallelt med win 7 på den stasjonære. Det tok ikke mange månedene før jeg begynte å irritere meg så mye over win 7 at jeg gikk over til 8 på den stasjonære også. Min konklusjon er at det ikke finnes EN ting i win 7 som er bedre enn 8.

 

De største fordelene for meg er som følger:

 

Metro, ikke perfekt, men langt bedre enn den tungvinte startmenyen. (Nå har ikke jeg brukt startmenyen siden win 98 da, så kan hende den var brukenes til noe).

 

Taskbaren, endelig har windows en taskbar som fungerer ordentlig i et flerskjermsoppsett. Den går ut på alle skjermer, og de åpne programmene dukker opp på taskbaren til sin respektive skjerm.

 

Taskmanageren, mer oversiktlig og lettere å bruke.

 

Innebygget .iso støtte, trenger ikke lenger f.eks. daemon tools for å mounte dem.

 

Nye hurtigtaster, f.eks. åpner win+x en liten hurtigmeny med lenker til alle slags innstillinger.

 

Det var det jeg kom på i farten. Poenget mitt er at det er få grunner til å ikke bytte for alle som bruker PC som verktøy. De som bare sjekker facebook og nettbanken bør bruke hva nå enn det er de får tak i enklest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da jeg kjøpte ny laptop i fjor sommer la jeg inn win 8 release preview og brukte det parallelt med win 7 på den stasjonære. Det tok ikke mange månedene før jeg begynte å irritere meg så mye over win 7 at jeg gikk over til 8 på den stasjonære også. Min konklusjon er at det ikke finnes EN ting i win 7 som er bedre enn 8.De største fordelene for meg er som følger:Metro, ikke perfekt, men langt bedre enn den tungvinte startmenyen. (Nå har ikke jeg brukt startmenyen siden win 98 da, så kan hende den var brukenes til noe).Taskbaren, endelig har windows en taskbar som fungerer ordentlig i et flerskjermsoppsett. Den går ut på alle skjermer, og de åpne programmene dukker opp på taskbaren til sin respektive skjerm.Taskmanageren, mer oversiktlig og lettere å bruke.Innebygget .iso støtte, trenger ikke lenger f.eks. daemon tools for å mounte dem.Nye hurtigtaster, f.eks. åpner win+x en liten hurtigmeny med lenker til alle slags innstillinger.Det var det jeg kom på i farten. Poenget mitt er at det er få grunner til å ikke bytte for alle som bruker PC som verktøy. De som bare sjekker facebook og nettbanken bør bruke hva nå enn det er de får tak i enklest.

 

Du kan ikke sammenligne startmenyen i W98 med W7 , det blir som å sammenligne plommer med sitroner.

 

jeg har en mistenke om at de som er så glad i flisene i startskjermen egentlig ikke er pc bruker men en nettrett bruker.

 

Hvordan det blir så mye bedre oversikt er meg en gåte , man får jo flere "sider å forholde seg til.

 

 

En ting som er litt pussig , nå man får kastet etter seg at man ikke skal uttale seg negativt til W8 før man har brukt det så treffer jeg godt med kritikken.

Jeg ser nemlig at mange W8 brukere er enige med meg

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man blir vel tvinget å oppgradere til Windows 8 etterhvert..Når Dirext 11.1 kommer på spill. Siden Windows 7 ikke støtter det.. Ganske sleipt av Microsoft å gjøre dette......

 

Open GL?

Om det ikke før fantes en god grunn for spillutviklere til å kaste hele Direct X i dass, så har dem det i hverfall nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...