Gå til innhold

Bioshock Infinite får sesongpass (PS3, Win, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er sesongpass?

 

Sesongpass er hva de kaller unnskyldningen for å unnlate å legge alt innehold ved lansering, og lansere det i små doser en tid etter launch for å melke spillerne for mer penger.

 

Hvem vet hvor mye innehold som i realiteten allerede er ferdig til release, men som holdes tilbake for å lanseres som DLC.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Hva er sesongpass?
Sesongpass er hva de kaller unnskyldningen for å unnlate å legge alt innehold ved lansering, og lansere det i små doser en tid etter launch for å melke spillerne for mer penger. Hvem vet hvor mye innehold som i realiteten allerede er ferdig til release, men som holdes tilbake for å lanseres som DLC.

 

Dummeste jeg har lest noen gang. Irrational har tradisjonelt svært innholdsrike spill som strekker seg over flere titalls timer. Blir for dumt å klage på mangel på innhold da, spesielt når du ikke har noen idé om hvor mye innhold som er i spillet i dag, eller når det nye innholdet blir laget.

Lenke til kommentar

Forhåndsbestillinger og season pass er for det meste en "guaranteed source of income" for utviklere dersom spillet er fullstendig og totalt ødelagt. Se "Aliens: Colonial Marines".

 

To praktfulle eksempler på at folk bør slutte med forhåndsbestillinger og kjøp av season pass.

 

Jimquisition - Previewed, Preordered and Prescrewed.

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/6863-Previewed-Preordered-Prescrewed

 

TotalBiscuit - Should you preorder videogames?

 

Jeg kommer aldri til å forhåndsbestille spill igjen. Disse to klippene åpnet øynene mine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hva er sesongpass?
Sesongpass er hva de kaller unnskyldningen for å unnlate å legge alt innehold ved lansering, og lansere det i små doser en tid etter launch for å melke spillerne for mer penger. Hvem vet hvor mye innehold som i realiteten allerede er ferdig til release, men som holdes tilbake for å lanseres som DLC.
Dummeste jeg har lest noen gang. Irrational har tradisjonelt svært innholdsrike spill som strekker seg over flere titalls timer. Blir for dumt å klage på mangel på innhold da, spesielt når du ikke har noen idé om hvor mye innhold som er i spillet i dag, eller når det nye innholdet blir laget.

 

er det ikkje mer dumt og kjøpe sesong pass for noe innhold du ikkje har sett eller hørt mer ein rykter om?

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Forhåndsbestillinger og season pass er for det meste en "guaranteed source of income" for utviklere dersom spillet er fullstendig og totalt ødelagt. Se "Aliens: Colonial Marines".

 

To praktfulle eksempler på at folk bør slutte med forhåndsbestillinger og kjøp av season pass.

 

Jimquisition - Previewed, Preordered and Prescrewed.

http://www.escapistm...ered-Prescrewed

 

TotalBiscuit - Should you preorder videogames?

 

Jeg kommer aldri til å forhåndsbestille spill igjen. Disse to klippene åpnet øynene mine.

 

Er vanskelig å la være å forhåndsbestille bioshock infinite, men jeg taper i realiteten ingenting på å heller kjøpe det på release. Etter D3, epic mickey og aliens (som jeg såvidt rakk å avbestille) så har nok jeg også sluttet med preorders.

 

Bryr meg egentlig lite om hva andre mennesker kaster penger etter, men kan ikke for å bli irritert over at preorders er en av grunnene til at utviklere og utgivere slipper unna med slikt som aliens... Ble ikke Duke Nukem Forever ansett som en suksess for utgiveren (salgsmessig)?

 

Forøvrig så er jo noe DLC bra. Har ikke kjøpt mange DLC gjennom tidene men zombie historien til RDR var jo god underholdning :)

Lenke til kommentar

kjønner ikkje hysteriet med stopp preorder.....det heter bare lese og leite etter info om det er verdt og kjøpe?

 

er sin egen feil at man pre-order og IKKJE KANSALERER (du kan kanselere spill pre-orders)

 

kan man skaffe seg info før release ? ja, men dei dårligeste infoene er oftast trailere og E3 om er døme kilden på kjøp, alien: colmarine hadde lang hale som luktet før release (av og på prosjekt, alien francise ect)

 

pirater har ofte spillet par dager før release og alltid ein "luring" som opplastet det på youtube eller noe

 

om produsentetn tjener på det eller ikkje er poenglaust, så lenge noen betaler for DLC så vil dei gi det (same med F2P som kom med storm som alle legger seg på)

 

personlig er jeg bob bob på bioshock infinity og ikkje pre-order fordi dei gav ut bioshock 2 som var horribelt etter min mening men kjøper nok spillet når det komer som er no om jeg ikkje finner ekstremt mye møk som DRM tilbake eller er elendig

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

For dere som er fast bestemte på at day 1 DLC og announcing av DLC før release er en (ekstremt) bad move av utvikleren:

 

http://penny-arcade.com/patv/episode/mass-effect-3-dlc

 

Ikke på noen måte en propagandavideo for å omvende dere, Extra Credits folka prater litt om hvorfor day 1 dlc kan vøre greit ffor utvikleren og hvorfor det kan være fordel/ulempe for forbrukeren. De er mye flinkere til å forklare enn jeg er.

 

Forøvrig synes jeg at alle over gjennomsnitt interreserte i spill som et massemadie bør få med seg hva disse folka har å si - sett fra et utdannet, behind-the-scenes perspektiv. Geniale videoer.

 

Selv synes jeg at slike dlc-pakker kan være en katta-i-sekken dilemma. Noen utviklere har hatt meget solide DLC-pakker, mens andre har vært litt mangelfulle. Et godt eksempel er i mine øyne BF3, jeg har brukt mange timer på DLCene og fått mye glede av de 450 kronene jeg spanderte på premiumpakken der. I motsatt ende av spekteret synes jeg Mass Effect 3 ligger. Monumentalt bra spill, men DLCene der var meget snilt sagt skuffende. Bortsett fra multiplayer-pakkene - gratisvarer kan man ikke direkte klage på i en slik situasjon.

 

Slik jeg ser det vil den beste indikatoren på potensiell DLC-kvalitet være erfaringen spillutvikleren har med å produsere disse, da de noen ganger ikke har like rigorøs kvalitetstesting som grunnspillet og kan derfor holde litt lavere kvalitet.

 

Det sikreste vil jo alltid være å vente på reviews, helst her på gamer.no ^^

Lenke til kommentar

Hva er egentlig poenget med season pass, er det en slags rabatt inne i bildet? Og hvor viktig er det på feks steam-spill, der det faktisk er tilbud på ting, istedet for møkkeopplegg med "bioware-points" til mass effect feks?

 

Personlig har jeg ikke noe prinsipielt imot DLC, men når de ofte koster svært mye, selv etter det har kommet en GOTY-versjon av orginalen, så frister det ikke å kjøpe spill tidlig. Faktisk er det ofte fristende å bare drite i det og piratkopiere spill man allerede eier for slippe å bli regelrett "svindlet" av ville DLC-priser. Problemet med DLC er at de gjør ting på en så latterlig måte, ikke DLC-konspetet i seg selv.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hva er egentlig poenget med season pass, er det en slags rabatt inne i bildet? Og hvor viktig er det på feks steam-spill, der det faktisk er tilbud på ting, istedet for møkkeopplegg med "bioware-points" til mass effect feks?

 

Personlig har jeg ikke noe prinsipielt imot DLC, men når de ofte koster svært mye, selv etter det har kommet en GOTY-versjon av orginalen, så frister det ikke å kjøpe spill tidlig. Faktisk er det ofte fristende å bare drite i det og piratkopiere spill man allerede eier for slippe å bli regelrett "svindlet" av ville DLC-priser. Problemet med DLC er at de gjør ting på en så latterlig måte, ikke DLC-konspetet i seg selv.

 

AtW

 

Tradisjonelt sett har et sesongpass en rabatt tilsvarende en pakke med nedlastbart innhold. Er det totalt fire pakker som er planlagt, vil sesongpasset koste tilsvarende tre pakker.

 

Er overhodet ingenting negativt med et slikt sesongpass. Hvis du vet at spillet interesserer deg svært mye, og at du vil spille alt innhold som kommer, så kjøper du sesongpasset. Hvis du er mer lunken til spillet, tar du det bare bit for bit, etterhvert som noe interesserer deg.

Lenke til kommentar
Forhåndsbestillinger og season pass er for det meste en "guaranteed source of income" for utviklere dersom spillet er fullstendig og totalt ødelagt. Se "Aliens: Colonial Marines".To praktfulle eksempler på at folk bør slutte med forhåndsbestillinger og kjøp av season pass.Jimquisition - Previewed, Preordered and Prescrewed.http://www.escapistm...ered-PrescrewedTotalBiscuit - Should you preorder videogames?
Jeg kommer aldri til å forhåndsbestille spill igjen. Disse to klippene åpnet øynene mine.
Er vanskelig å la være å forhåndsbestille bioshock infinite, men jeg taper i realiteten ingenting på å heller kjøpe det på release. Etter D3, epic mickey og aliens (som jeg såvidt rakk å avbestille) så har nok jeg også sluttet med preorders. Bryr meg egentlig lite om hva andre mennesker kaster penger etter, men kan ikke for å bli irritert over at preorders er en av grunnene til at utviklere og utgivere slipper unna med slikt som aliens... Ble ikke Duke Nukem Forever ansett som en suksess for utgiveren (salgsmessig)? Forøvrig så er jo noe DLC bra. Har ikke kjøpt mange DLC gjennom tidene men zombie historien til RDR var jo god underholdning :)

 

Så absolutt. Noe DLC er fantastisk! Det er bare dette med å forhåndsbestille, kjøpe season pass og releaseday DLC som utgjør en risiko. Folk gir bort penger før man vet noe om spillene, ei heller DLC som skal komme.

 

Hadde preorder på RE6 og Ghost Recon: FS. Var ikke akkurat skuffet, men var ikke fristet til å forhåndsbestille spill i framtiden.

 

Jim og TB sine videoklipp derimot fikk meg til å innse hvordan forhåndsbestillinger og kjøp av season pass fungerer og hvor mye "makt" utviklere har.

 

To paraphrase a quote. "The people should not be afraid of their game developers. Their game developers should be afraid of the people!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...