Gå til innhold

Test: Mad Catz S.T.R.I.K.E. 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg beholder Logitech G19 viderefornøyd med det tastaturet ^^ 12*3 macro knapper og skjermen er med :p så forskjell mellom g19 og denne flere macro (bruker man så mange egentlig), modulene, og så er det +- de fleste forskjellene

 

Touch screen da i motsetning til G19 :p

 

 

 

Lenke til kommentar

Touch er kjiipt fordi man generellt må se på skjermen for å vite nøyaktig hva man skal trykke på. Til gaming så er alt som gjør at du må ta øyene bort i fra hovedskjermen en uting. Taktil tilbakemelding > alt. Samme grunn til at jeg synes at touch skjerm i biler er helt tullete. Ja det ser pent ut, men det tvinger folk til å ta øyene bort fra veien/spillet for å trykke.

 

 

Forøvrig bruk av slike skjermer generellt er idioti for "hardcore" gamere. Bruke skjermen (denne eller den på G19 for den saks skyld) for å vise ammo e.t.c. i ett FPS? = Død før du får sett opp igjen.

 

Eneste tingen slike skjermer er gode for imho er å avlaste. Å ha ikke-spill ting på den, som temperaturer, spillelister o.s.v. Og da tar jeg heller ett skikkelig dual screen oppsett. Spesiellt når du får en 24'' full HD og ett skikkelig mekanisk keyboard til prisen av dette keyboardet.

Endret av MrLee
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil dette funke bra for venstrehendte (som bruker musen med venstre hånd og høyre til tastaturet)? WASD blir litt knotete da. Spesiellt siden tastaturet må skyves til høyre for at høyrehånden blir over knappene. Da bruker man piltastene siden de føles hakket mer naturlig.

 

Hadde vært deilig med et WASD-oppsett optimalisert for høyre hånd. Kan jo kjøre OKLØ-oppsett (kikk på tastaturet og tenk om du måtte brukt høyre hånd), men det blir litt ulogisk med 1,2,3,4 etc. Da har du ikke den lange rekka med intuitive valgknapper som tallknappene er. "Vent, ikke skyt! Må bare scrolle meg gjennom alle våpnene mine med musehjulet først!"

 

Har vurdert å slakte et gammelt tastatur og lage til noe custom greier. Da hadde alt fungert rett ut av boksen med standardoppsettet.

Lenke til kommentar

Voldsomt så mye tull de skal få oss til å kjøpe. De må kanskje først komme med litt bedre argumenter for hvorfor ordinære tastaturer ikke lenger holder mål, før de prøver å lure oss med på et slikt gimmick. Hvis noe blir jo spill bare mer og mer dummet ned, snart trenger man ikke tastaturet i det hele tatt lenger. "Press left mouse button to win game".

Lenke til kommentar

Ser ut som de har hatt mer fokus på å lage noe som skiller seg ut utseendemessig enn i funksjonalitet. Som spillkontroller ser numpad-modulen ubrukelig ut. Og da sitter man igjen med et helt vanlig WASD-oppsett på et overpriset tastatur til dobbel pris av et godt mekanisk et.

 

Edit: Det minner meg dog om at jeg gjerne kunne tenkt meg en 6-7" touch-skjerm til div info, styring av musikk osv. Noen tips?

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpe denne når man har et flust av mekaniske tastatur med genuine Cherry mekaniske brytere? Det ser ut som noe overdesignet ræl for rich kids og ferske konfirmanter med deres 3000,- kabinett med 14 røde fjortisslys og Formel 1 CPU kjøler. Usj.

 

Traff spikern på hodet der tror jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...