Gå til innhold

Apple gjør seg klare for høyoppløste skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner å bli lei 1920x1080, spesielt når jeg stadig leser artikler om nye 1920x1080 skjermer.

 

Jeg vil ha 2560x1440/1600! Det kan da umulig være så vanskelig for de fleste selskaper som allerede selger skjermer å utvikle minst en modell med denne oppløsningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begynner å bli lei 1920x1080, spesielt når jeg stadig leser artikler om nye 1920x1080 skjermer.Jeg vil ha 2560x1440/1600! Det kan da umulig være så vanskelig for de fleste selskaper som allerede selger skjermer å utvikle minst en modell med denne oppløsningen.

 

Jeez, når man fortsatt driver med 1300 i oppløsning på mange bærbare så er det bedre om vi dytter de opp til full hd. Så kan vi utvikle oss mer ..

Lenke til kommentar
Jeg håper Apple gjør det, da vil de andre produentene komme diltende etter og levere høyere oppløsning.

Det er Intel som pusher økt oppløsning. Apple dilter bare etter som alle de andre produsentene.

Vet ikke hvilken stein du har vært under, men Apple har holdt på med dette en god stund, de begynte med iPhone 4, så den nye iPad'en.

OS X Lion har også støtte for høyre oppløsning innebygd (HiDPI)... Det er heller Intel som har Apple som en av de viktigste kundene sine som følger opp. GPU'en i Ivy Bridge kommer tross alt til å drive mange av disse panelene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg håper Apple gjør det, da vil de andre produentene komme diltende etter og levere høyere oppløsning.
Det er Intel som pusher økt oppløsning. Apple dilter bare etter som alle de andre produsentene.
Vet ikke hvilken stein du har vært under, men Apple har holdt på med dette en god stund, de begynte med iPhone 4, så den nye iPad'en.OS X Lion har også støtte for høyre oppløsning innebygd (HiDPI)... Det er heller Intel som har Apple som en av de viktigste kundene sine som følger opp. GPU'en i Ivy Bridge kommer tross alt til å drive mange av disse panelene.

 

Å gi Apple applaus for å gå videre med oppløsningene er strengt talt ikke feil. Men jeg syntes allikevel at det ikke er riktig å si at det er Apple som innover, når de ikke utvikler teknologien de selv bruker.

 

Det samme skjedde med ''Thunderbolt'', Intel lager et flott grensesnitt, men i de aller fleste artikler (som handler om temaet) blir Apple nevnt mangfoldige ganger flere enn Intel.

 

Det er flott at Apple velger å videre, men det er Intel som gjør det mulig, ikke den andre veien.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg håper Apple gjør det, da vil de andre produentene komme diltende etter og levere høyere oppløsning.

 

Microsoft har da planer om dette, det er ikke snakk om dilting.

 

Win7 støtter vel vektorbaserte ikoner som derfor skalerer til det uendelige. Med ikonstørrelseslideren i min win7 så blir i alle fall ikonene mine 256x256 pixler uten at det blir noen form for uskarphet i ikonene. Det vil si, ikoner fra eldre programmer som ikke er lagd med tanke på Win7 blir uskarpe, men Windows sine egne ikoner, samt spill og programmer lagd etter at win7 ble sluppet er så skarpe som de kan bli.

 

Jeg er ganske sikker på at ikonene hadde skalert enda høyere dersom brukergrensesnittet til windows hadde hatt en grafisk innstilling for dette.

 

Derfor kan man si at Microsoft allerede har lagt inn støtte for langt større oppløsninger enn vi har i dag.

 

-edit-

Til eksempel: http://dl.dropbox.com/u/1132077/images/ikoner.png

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Win7 støtter vel vektorbaserte ikoner som derfor skalerer til det uendelige. Med ikonstørrelseslideren i

Er du sikker på dette? Mac har støtte for å sette ikonene til 512 x 512 px, men ikke høyere pr dags dato. Ikoner til windows lagres vel i .ico filer, mens mac er i .icns. Ingen av disse formatene støtter vektor-grafikk meg bekjent.

 

Det at du kan se på ikonene i 256 px størrelse kan jo like gjerne bety at det dette er oppløsningen på rastergrafikken.

Lenke til kommentar

Vel, filendelsen trenger ikke å diktere hvordan innholdet i filen er kodet. Det er mulig at MS beholdt filendelsen bare for å få ting til å se kjent ut. Jeg skal forsøke å reg-edite meg til større ikoner. Kommer tilbake med resultat straks!

 

-edit-

 

Vel, klarte ikke å finne noe. Det var synd.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Var som forventet egentlig - nye skjermer som vanlig, men denne gangen blir det jo for dumt om de ikke bytter til en tilsvarende ipad 3 skjerm. Oppløsningen vil nok bli som på den, men ikke 4K her - eller på deres fremtidige tv for den saks skyld. Blir nok 2880 x 1800, SSD, 8GB-Ram standard, og ultrabook-format.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...