Gå til innhold

Anmeldelse: Final Fantasy XIII-2 (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Historien er søppel, men rollefigurene er i det minste et steg opp fra de totalt urealistiske personlighetene i 13.

 

Jeg er egentlig enig med nesten hele omtalen.

 

Det er på mange måter en gjentakelse av historien med FFX og FFX-2. FFX-2 hadde også en temmelig dårlig historie, men var i motsetning til FFX veldig unlineær, ga deg mye valgfrihet, stort incentiv til å fortsette spillet etter du "egentlig" var ferdig, og (etter min mening) et veldig forbedret kamp- og karakterutviklingssystem.

Endret av Pseudopod
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Detta blir for dumt. Skal en person som elsker det forrige spillet få anmelde dette??? De må da for pokker sette en person som mislikte FF 13 på saken, for at vi skal få vite om det i det hele tatt har blitt en forbedring!!! Styrer langt unna denne dritten og venter på FF13 Versus

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg elsket ikke FF13. FF13-2 er likevel et godt kjøp, dersom det hovedsaklig var lineæriteten du mislikte, og ikke er av den oppfatning at en god historie er et absolutt must for at et spill skal være bra. Jeg mener ikke det er et absolutt krav, etter min mening er det selve spillbarheten som er det viktigste i et spill. Det er tross alt et spill, ikke en film.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Jeg mislikte hovedsaklig kampsystemet i FF13, og lite har forandret seg i FF13-2. Quick time events gjør ikke slossing mye bedre for meg. Ikke pokemons heller. Føles ikke som jeg spiller et spill, men minner meg mer om gamle Dragon's Lair med litt trykking for å se karakterene mine hoppe rundt og drive med magi. Autocombat er ikke for meg.

 

Men likevel, jeg liker FF13-2 bedre enn FF13. Håper imidlertid at Versus får releasedato satt snart.

Lenke til kommentar

Han klagde vel for det meste på historien. Alt annet i spillet er bra. Ikke alle vektlegger historie like sterkt, derfor er det ikke uhørt at spillet får en 8/10. Spesielt ikke når poengsummer i anmeldelser nå til dags har sett sterk inflasjon. En score på 8/10 kan *egentlig* sees på som litt over gjennomsnittlig, siden gjennomsnittsspillet i dag får 7/10, ikke 5/10.

 

Slik inflasjon er egentlig noe jeg absolutt misliker, men det er lite jeg kan gjøre for å endre det.

Endret av Pseudopod
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg nekter å tro at historien er alt som teller for deg. Da hadde det jo vært greit for deg om alle spillene du kjøpte hadde gameplay som var identisk med Super Mario Bros fra 80-tallet.

 

Eller for å bruke et eksempel som passer mer til Final Fantasy. Hadde du seriøst kjøpt et nytt FF spill dersom samtlige hadde samme kampsystem som FF1? Jeg hadde i alle fall ikke gjort det, og jeg tviler på at så alt for mange andre hadde heller.

Endret av Pseudopod
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hmm jeg vet ikke hvem jeg skal stole på anmelderen eller fansen, Siden ff 13 kom ut har fansen og anmeldere spredd seg i 100 forskjellig retninger.

 

Anyways la vær og kjøp spillet visst du ikke liker det,

 

De bare eksprimenterer litt i Square Enix om dagene,

 

Helt siden Ps1 tiden så er det eneste de har fått klager om at kampsystemet var kjedelig, og nå prøver de og teste litt rundt dette med Open world i Versus,

litt Monster hunter style/mmo i FF 12 og Mmorpg i FF 11 og 14.

 

Mange plasser har de feilet og mange plasser har de gjort det bra, og nye fans har kommet for hvert spill.

 

Min mening er at de skal fortsette og perfeksjonere FF 10 kampsystemet, ikke 13 sitt, siden jeg er litt Old school.

 

Men husk at hver gang de legger inn det gamle systemet så har disse late folkene klaget over systemet, og det er veldig mange folk som klager, jeg har lest magasiner og polls om hva folk liker minst, og intervju siden 1997, og de velger alltid kampsystemet som det kjedeligste delen av spillet.

 

FF 7 til 9 var en serie de hadde planlagt helt fra starten, de skulle lage 3 store FF spill til Ps1. det er derfor alt var så likt med disse spillene, Men når 10 kom ut, var det det siste spillet som ble laget etter at de slo sammen med ENIX, Og jeg trur de bare holder på og tester ut hva folk flest liker best.

 

Det er ikke akkurat som om Square Enix sitter langt nede på et kontor i en ond realm og tenker `hvordan kan jeg ødelegge det nye FF spillet hmm?`

 

Til slutt kommer det noe ALLE liker ,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Til slutt kommer det noe ALLE liker ,
Det er ikke noe mål i seg selv å lage et spill som "alle" liker. Da må vi gå ned til laveste fellesnevner, og ender opp med spill som de fleste synes er "ok", og ingen synes er strålende.

 

Har du lest hva de styrer med i Studioet ?

Det er det de holder på med.

Selfølgelig innen et type sjanger, ikke MMo /action Jrpg/rpg diverse : P

 

Men du vet hvordan de er i japan, de er veldig snille folk og har respekt for fansen, og det vises mange plasser.

Lenke til kommentar

Selv om jeg er klar over at spill går i den retningen, så betyr det ikke at jeg liker utviklingen.

 

Forøvrig, jeg rundet akkurat spillet, og slutten ga meg en smak av avføring i munnen.

 

Jeg digger musikken, kampene, grafikken, etc. Spiller gjerne spillet mer bare fordi det er gøy å spille det, men historien, nå som jeg har sett slutten, er kanskje det aller værste jeg noensinne har sett i et spill, kanskje det værste jeg har sett i noen form for media.

 

En dårlig historie kan jeg tilgi, en kjedelig historie kan jeg tilgi, men denne? Nei, det tror jeg ikke. Jeg kommer til å trenge lang tid, i alle fall.

Endret av Pseudopod
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om jeg er klar over at spill går i den retningen, så betyr det ikke at jeg liker utviklingen.Forøvrig, jeg rundet akkurat spillet, og slutten ga meg en smak av avføring i munnen.Jeg digger musikken, kampene, grafikken, etc. Spiller gjerne spillet mer bare fordi det er gøy å spille det, men historien, nå som jeg har sett slutten, er kanskje det aller værste jeg noensinne har sett i et spill, kanskje det værste jeg har sett i noen form for media.En dårlig historie kan jeg tilgi, en kjedelig historie kan jeg tilgi, men denne? Nei, det tror jeg ikke. Jeg kommer til å trenge lang tid, i alle fall.

 

det kommer en nedlastbar ekstra slutt har jeg hørt :p

 

Men selfølgelig er jeg enig med deg, men jeg er lei av og trolle og rage over FF anmeldelser, kommer ingen vei med det. må bare tenke at de blir og lage flere FF spill senere.

Lenke til kommentar

Nedlastbar slutt ville ha vært toppen av fornærmelse. Du selger et spill for 600 kr, og gidder ikke inkludere en aksepterbar slutt. Deretter krever du 50-100 kr ekstra for at du skal få noe spillet utvilsomt burde ha hatt i utgangspunktet.

 

De har absolutt ikke noen slags respekt for fansen med en slik slutt, og i alle fall ikke om de tar betalt for den egentlige slutten. Selv spill som fra starten av er ment som trilogier har bedre del-slutter enn dette.

 

Mass Effect 1 og 2 hadde begge gode avslutninger, selv om de bare var episodiske avslutninger.

Lenke til kommentar

Har spilt XIII-2 noen timer og inntrykket så langt stemmer godt med denne anmeldelsen. Jeg var også en stor fan av XIII og for min del var det ikke nødvendig å gjøre forandringer, men det viktigste er at det suverene kampsystemet er videreført nærmest uendret og det holder lenge. Selv om det aldri er like stas å spille en oppfølger som et helt nytt Final Fantasy så er jeg absolutt motivert til å se hvor dette leder hen.

 

Helt enig med karakteren basert på førsteinntrykket.

Lenke til kommentar

Selv har jeg spilt igjennom FF XIII to ganger. Synes historien var veldig forvirrende, men ellers var det et helt okey spill, men ikke på lik linje med f.eks FF VII som jeg spiller igjennom minst en gang i året. Ingenting slår VII i mine øyne da.

 

Historien i XIII-2 er ikke det beste i serien akkurat nei, men den er mye enklere å følge med på enn historien i XIII! Har tatt siste boss, og sitter igjen med følelsen at nå er det ikke noe å finne på, selv om jeg kan finne fragments, få tak i bedre våpen osv.

 

Man blir mye lettere tilknyttet til dette spillet enn XIII. Liker at de har kuttet ned til bare to characters som man fighter med, for brukte bare tre stykk i det tidligere spillet og noen av dem var irriterende for meg.

 

Mest skuffet over vansklighetsgraden, spesielt i slutten. Trukke jeg dævva en gang iløpet av spillet (kanskje et par ganger da hvis jeg kombinerte matspising og spilling).

 

Kommer til å spille igjennom XIII-2 igjen, men tenkt til å sjekke litt mer rundt hva som skjer etter siste boss er tatt. Så ligger det i skuffen en stund, så finner jeg det nok opp igjen om et halvt år eller noe =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...