Gå til innhold

– Du velger side for godt (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper for deres skyld at det bare gjelder pr character, ellers kommer de til å bli bombet med sinte brukere som krever mulighet til å endre faction på alts.

 

Hvis de mener at folk skal kjøpe en sub ekstra for å få en faction så må spillet være fantastisk godt...og det tviler jeg på.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Spiller liten rolle siden Secret World sannsynligvis blir "free" 2 play, som altfor mange andre MMO'er blir for tiden - bare å slette kontoen og lage ny om du er misfornøyd.

 

Det blir ikke F2P. Det blir en standard abonnementsmodell med en micro transaction shop hvor man kan kjøpe kosmetisk utstyr som ikke forbedrer karakteren. Det er allerede bekreftet av Funcom.

 

For min del avhenger min støtte av låsing av karakterer på hvordan spillet fungerer, spesielt innen PvP. Hvis Warzones er åpne og folk kan gå inn og ut og delta som de vil så vil jeg har faction lock per server. Grunnen til dette er at det blir for lett å lage en spionkarakter hos en av de andre sidene for å finne ut hvor de kommer til å angripe. Dette blir naturligvis ikke noe problem om sonene låses i det kampene starter, men det gjør warzones mindre fleksible.

Lenke til kommentar

Mener de at valget er låst pr karakter er utsagnet ganske meningsløs og et desperat forsøk på å få litt ekstra PR. Mener de valget er låst permanent på kontoen, så alle karakterene du lager vil være i den samme gruppen (Dragon, Illuminati eller de andre) spiller heller noe annet. Og låses det pr server sliter de med å finne en bra løsning på Friedslists. Hvordan skal vi bli kjent med folk når alle hopper mellom serverne?

Lenke til kommentar

Spiller liten rolle siden Secret World sannsynligvis blir "free" 2 play, som altfor mange andre MMO'er blir for tiden - bare å slette kontoen og lage ny om du er misfornøyd.

 

Det blir ikke F2P. Det blir en standard abonnementsmodell med en micro transaction shop hvor man kan kjøpe kosmetisk utstyr som ikke forbedrer karakteren. Det er allerede bekreftet av Funcom.

 

For min del avhenger min støtte av låsing av karakterer på hvordan spillet fungerer, spesielt innen PvP. Hvis Warzones er åpne og folk kan gå inn og ut og delta som de vil så vil jeg har faction lock per server. Grunnen til dette er at det blir for lett å lage en spionkarakter hos en av de andre sidene for å finne ut hvor de kommer til å angripe. Dette blir naturligvis ikke noe problem om sonene låses i det kampene starter, men det gjør warzones mindre fleksible.

 

Hvis spillet kommer seg gjennom de to første leveårene sine uten å bytte til Free-2-Play blir jeg mildt sagt imponert.

Lenke til kommentar

Mener de at valget er låst pr karakter er utsagnet ganske meningsløs og et desperat forsøk på å få litt ekstra PR. Mener de valget er låst permanent på kontoen, så alle karakterene du lager vil være i den samme gruppen (Dragon, Illuminati eller de andre) spiller heller noe annet. Og låses det pr server sliter de med å finne en bra løsning på Friedslists. Hvordan skal vi bli kjent med folk når alle hopper mellom serverne?

1: Jeg er glad du heller spiller noe annet siden du ikke klarer å tilpasse deg forandringer. (alt som ikke er wow = nytt = ikke wow = ikke bra, standard tankegang for WoW-gamere )

2: Har du noen som helst i de ang friends-systemet? Jeg gjetter nei, så du har ingen anelse om de kommer til å slite med friends list eller ikke.

3: Hvem har sagt at du kan "hoppe" mellom servere? Kilde, vær så snill.

 

Forandring fryder, WoW har satt en ræva standard over lengre tid, på tide at noe NYTT kommer på banen.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Mener de at valget er låst pr karakter er utsagnet ganske meningsløs og et desperat forsøk på å få litt ekstra PR. Mener de valget er låst permanent på kontoen, så alle karakterene du lager vil være i den samme gruppen (Dragon, Illuminati eller de andre) spiller heller noe annet. Og låses det pr server sliter de med å finne en bra løsning på Friedslists. Hvordan skal vi bli kjent med folk når alle hopper mellom serverne?

1: Jeg er glad du heller spiller noe annet siden du ikke klarer å tilpasse deg forandringer. (alt som ikke er wow = nytt = ikke wow = ikke bra, standard tankegang for WoW-gamere )

2: Har du noen som helst i de ang friends-systemet? Jeg gjetter nei, så du har ingen anelse om de kommer til å slite med friends list eller ikke.

3: Hvem har sagt at du kan "hoppe" mellom servere? Kilde, vær så snill.

 

Forandring fryder, WoW har satt en ræva standard over lengre tid, på tide at noe NYTT kommer på banen.

 

Geez, fanboys... :p

 

1. Jeg spilte WoW i ca to måneder før jeg gikk lei. Derimot spilte jeg LotRO i to år, DC Universe Online en stund og spiller for tiden Age of Empires Online. Ja, forandring fryder. :p

 

2 & 3: Karakteren din kan neppe hoppe mellom serverne, men du kan høyst sannsynlig ha en karakter på hver server. Om valget du tar er permanent for serveren kan du for eksempel velge Dragon på en. Da vil alle karakterene du lager der automatisk bli Dragon, ikke sant? Så hva gjør du om du vil spille Illuminati? Det er bare å velge en annen server. Resultatet blir at man velger server etter hvilken karakter man vil spille, så man blir tvunget til å bytte server når man bytter karakter. Siden jeg tviler sterkt på at vi kan snakke med folk på en annen server (i alle fall i public chat) vil det bli vanskelig å bli kjent med folk. Det er vanskelig nok å møte folk når vi har flere områder å leke i, men når vi i tillegg blir tvunget til å spille på tre servere sier det seg selv at man sliter med å møte kjente.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

TSW får forøvrig F2P-elementer, i form av en "microtransaction shop", hvor du kan kjøpe diverse ting og tang for ekte penger.

 

Disse tingene skal etter sigende ikke ødelegge balansen i spillet, men jeg er ikke helt sikker på om de klarer det de lover. Vet om opptil flere spill som har introdusert mikrotransaksjoner som først sier "alt vi tilbyr er visuelle forandringer" men som etter hvert beveger seg over på ting som endrer gameplay.

 

Synes uansett dette er ekstremt tåpelig siden man må betale +-100 kroner i måneden, men grådighet er en fin bil

Endret av Error
Lenke til kommentar

Å være låst til en faksjon per server kan være en bra ting. Det vil legge hinder i veien for spionasje og infiltrasjon, som har vært et problem i mange andre spill.

 

Man må gjøre et meningsfylt valg, rett og slett. Ikke alle vil like dette, selvsagt, men jeg ser hva som skjer og anerkjenner dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...