Gå til innhold

Galaxy S II med Windows Phone 7?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende saker!

 

Tror dere det blir slik at for de som allerede har kjøpt Android versjonen av SGS2, får mulighet til å bytte til Windows Phone7 om de ønsker det?

 

Er vel ikke noe annet enn software uansett, så burde vel være det, enten via Samsung selv eller jailbreake?

 

Hva tror dere? Skal på elkjøp senere idag og plukke opp en slik en;)

Lenke til kommentar

Dessuten har SGS II alt for mange knapper... Windows Phone 7 har bare den ene frontknappen plus noen til vettu... Jeg er ikke helt sikker' men Android telefoner bruker ARM prosessorer og jeg er ikke sikker på om WP7 bruker det samme... Hvis det, må alle andre komponentene passe for at telefonen skal holde seg sikkelig stabil og gi maks i ytelse uten at telefonen skjærer seg...

Lenke til kommentar

Hvorfor insisterer Samsung på å bruke et operativsystem som kjøperne ikke vil ha?

 

Rettelse:

 

Hvorfor insisterer Samsung på å bruke et operativsystem som jeg ikke vil ha?

 

Jo, fordi at det er folk som vil ha WP7. Ferdig med den saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor insisterer Samsung på å bruke et operativsystem som kjøperne ikke vil ha?

Kjøpere ønsker da Windows Phone 7. Problemet er at det er alt for få telefoner med operativsystemet tilgjengelig. Men det spørs om ikke det forandre seg når Mango er klar.

 

Selv hadde jeg sett frem til en kraftpakke av en oppfølger til HTC 7 Trophy. Synes størrelsen på den skjerm er perfekt.

Lenke til kommentar
Hvorfor insisterer Samsung på å bruke et operativsystem som kjøperne ikke vil ha?

Rettelse:

 

Hvorfor insisterer Samsung på å bruke et operativsystem som jeg ikke vil ha?

 

Jo, fordi at det er folk som vil ha WP7. Ferdig med den saken.

Poenget er jo at det selges få telefoner med WP7, altså er det noe markedet åpenbart ikke ønsker å kjøpe i noen særlig grad. Det virker derfor merkelig å satse på det.

Lenke til kommentar
Hvorfor insisterer Samsung på å bruke et operativsystem som kjøperne ikke vil ha?

Rettelse:

 

Hvorfor insisterer Samsung på å bruke et operativsystem som jeg ikke vil ha?

 

Jo, fordi at det er folk som vil ha WP7. Ferdig med den saken.

Poenget er jo at det selges få telefoner med WP7, altså er det noe markedet åpenbart ikke ønsker å kjøpe i noen særlig grad. Det virker derfor merkelig å satse på det.

Hadde du giddet å lese mitt innlegg hadde du skjønt hvorfor det selges så få telefoner med WP7. Det er ikke fordi markedet ikke ønsker å kjøpe det, men snarere fordi det er svært få telefoner tilgjengelig.

 

Du kan jo gå inn i nærmeste Elkjøp butikk å se om du finner en HTC 7 Trophy, Samsung Omnia 7 eller LG Optimus 7. Sjansene for at du finner en av de nevnte telefonene er særdeles små.

Og siden hvermannsen som oftes handler telefoner hos Elkjøp/Expert og telefoner ikke er tilgjengelige, så blir jo salgstallene deretter.

 

Dog sitter jeg igjen med litt inntrykk at det er Microsoft selv som struper det i påvente av kommende WP7 Mango oppdateringen som vil gjøre WP7 enda bedre enn det er idag.

Og det til tross for at min test av HTC 7 Trophy og WP7 på HD2 imponerte meg stort.

 

Og med Nokia på laget, skal du ikke se bort i fra at WP7 også vil være på full fart inn på bedriftsmarkedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvorfor insisterer Samsung på å bruke et operativsystem som kjøperne ikke vil ha?

Rettelse:

 

Hvorfor insisterer Samsung på å bruke et operativsystem som jeg ikke vil ha?

 

Jo, fordi at det er folk som vil ha WP7. Ferdig med den saken.

Poenget er jo at det selges få telefoner med WP7, altså er det noe markedet åpenbart ikke ønsker å kjøpe i noen særlig grad. Det virker derfor merkelig å satse på det.

 

Jaha? Eneste grunn til at jeg ikke har det enda er at jeg ikke har funnet en telefon jeg syns er bra nok med WP7 enda. En verden med kun Android og epplet hadde blitt kjedelig da de er nesten helt like.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar
Hvorfor insisterer Samsung på å bruke et operativsystem som kjøperne ikke vil ha?

Rettelse:

 

Hvorfor insisterer Samsung på å bruke et operativsystem som jeg ikke vil ha?

 

Jo, fordi at det er folk som vil ha WP7. Ferdig med den saken.

Poenget er jo at det selges få telefoner med WP7, altså er det noe markedet åpenbart ikke ønsker å kjøpe i noen særlig grad. Det virker derfor merkelig å satse på det.

Det gikk jo rimelig treigt for Android i starten også, skulle de også bare gitt opp?

 

Når neste generasjons WP7 telefoner med Mango kommer til høsten tror jeg absolutt at det kommer en stor økning i salg.

Lenke til kommentar

Poenget er jo at det selges få telefoner med WP7, altså er det noe markedet åpenbart ikke ønsker å kjøpe i noen særlig grad.

Samsung er primært en hardware-leverandør.

 

Om det er Android eller WP7 som kjøres spiller ikke så stor rolle for dem - de tjener nok omtrent det samme pr. solgte telefon uavhengig av type OS den er tilpasset.

 

Personlig tror (og håper) jeg at WP7 kan ta skikkelig av etterhvert; det er ikke heldig at to leverandører har omtrent hele markedet. Husk at Nokia jo kommer til å kjøre WP7 på alt av fremtidige smarttelefoner; det er mange mange millioner av mennesker med Nokia der ute som kommer til å holde seg til samme merke når de skal bytte telefon, så WP7 kan få et kraftig boost derfra.

Endret av satchman
Lenke til kommentar
Folk er alltid litt trege med nye produkter, dessuten er ikke wp7 skikkelig lansert ennå, ihvertfall ikke i Norge.

 

Når MS ruller ut med sitt partnerapparat er jeg sikker på at flere og flere bedrifter vil rulle ut wp7 ut til sine ansatte.

iPhone og Android var da ikke så trege til å få opp salget som du vil ha det til?

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Samsung Focus i over et halvt år nå og er KJEMPEfornøyd.

Det eneste jeg savner er å kunne kjøpe apps fra amerikansk marketplace (må holde meg til gratisapps frem til Mango blir tilgjengelig).

 

Skjermen (som er en eldre versjon enn SGSII) er fantastisk bra og telefonen er ekstremt kjapp og responsiv. Ja, det er lukket, og har lite rom for skinning o.l. men det bryr meg lite. Jeg tror WP7 har potensialet til å selge svært bra her til lands når hvermansen først får opp øynene sine for WP7. Det er lett å bruke (på lik linje med iOS), det er kjapt og har mange praktiske funksjoner.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...