Gå til innhold

Slik er nye Windows Phone med Mango


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows Phone er det mest interessante mobiloperativsystemet som finnes i dag.

 

Om det lykkes, kommer an på Microsofts suksess med å oppatere det jevnlig for alle brukere, og Nokias evne til å gjennomtrenge markedet med lokaliserte tjenester og telefoner av skikkelig kvalitet.

Lenke til kommentar

Jeg ser hvor iMono kommer fra på dette punktet.

Nokia produserer "high quality" mobiler, og de lykkes godt utenfor USA.

MS har en liten "egge" siden du kan lage kode for Windows Mobile med Visual Studion.

Selv om Meego hadde vært flere ganger bedre, så er Windows Mobile fortsatt et delvis solid OS.

Det som vil gjøre det "verdt det" vil være kvalitets hardware fra Nokai.

 

Dog, dette er bare spekulasjon.

Lenke til kommentar

Windows Phone er det mest interessante mobiloperativsystemet som finnes i dag.

Hvorfor? Hva gjør det mer interessant enn Meego, WebOS eller de mest poppe OSene for tiden?

  • Xbox Live
  • Integrert støtte for Facebook, Twitter, LinkedIn, Windows Live (og Skype etter fusjonen er i boks).
  • Live Tiles. (demo)
  • Filtrerte Innbokser
  • App shortcuts
  • Støtte for XNA i Silverlight
  • Live Agents

 

 

Søk på Spotify, NRK, Qantas og IMDb på YouTube, så ser du hvilket potensiale som ligger i plattformen.

 

I tillegg ligger mye av potensialet når/hvis Bing blir like bra i Norge som den er i USA (Local Scout). Zune kan også gjerne komme til Norge. Ovi Maps blir også med tiden integrert i operativsystemet. Det som mangler nå er S II for WP.

Lenke til kommentar

Jeg prøver av og til å gå innom amobil.no, bare for å se om noe har endret seg. Nei, ikke mye, dessverre.

 

-Office 360? Kan umulig skrive det feil hvis man vet hva man snakker om... Er XBOX det nærmeste du har kommet windows i det siste?

-Multitasking: Det er 6 apps, ikke 5, det står flere steder også i videoer.

-1500 API-er, men de sa ikke noe om hvilke? Nei, kanskje ikke det, men hadde du fulgt med på deres utviklerkonferanse hadde du klart å få med deg en del av dem. Og da hadde du klart å skrive en artikkel med litt innhold og til og med egne tanker. Men du følger vel ikke med, tenker jeg.

 

Når skal dere slutte med den dårlige dagbladjournalistikken og begynne å gjøre litt mer research? Det er ikke antall artikler som er det viktigste, det er innholdet i dem!

Leser ikke dere nyheter, artikler og pressemeldinger? Snakker ikke dere sammen? Har dere så dårlig lønn?

Endret av leoms17
Lenke til kommentar

Windows Phone er det mest interessante mobiloperativsystemet som finnes i dag.

Hvorfor? Hva gjør det mer interessant enn Meego, WebOS eller de mest poppe OSene for tiden?

  • Xbox Live
  • Integrert støtte for Facebook, Twitter, LinkedIn, Windows Live (og Skype etter fusjonen er i boks).
  • Live Tiles. (demo)
  • Filtrerte Innbokser
  • App shortcuts
  • Støtte for XNA i Silverlight
  • Live Agents

 

 

Søk på Spotify, NRK, Qantas og IMDb på YouTube, så ser du hvilket potensiale som ligger i plattformen.

 

I tillegg ligger mye av potensialet når/hvis Bing blir like bra i Norge som den er i USA (Local Scout). Zune kan også gjerne komme til Norge. Ovi Maps blir også med tiden integrert i operativsystemet. Det som mangler nå er S II for WP.

BING SUGER PI.. Å KOMMER ALLTID TIL Å GJØRE DET seriøst bing er ubrukelig ,Google+Android :love:

Lenke til kommentar

Legg for øvrig merke til at Microsofts representant i artikkelbildet bruker en iPod som klokke :)

 

Uansett, jeg er helt klar for Windows på min neste telefon, når de kommer litt lengre i utviklingen. Nå som elementære ting som multitasking er på plass begynner det å ligne på noe. Jeg må uansett vente halvannet år til kontrakten på iPhonen min går ut, så Microsoft har god tid til å optimalisere systemet før jeg hopper på også.

Lenke til kommentar

Windows Phone er det mest interessante mobiloperativsystemet som finnes i dag.

Hvorfor? Hva gjør det mer interessant enn Meego, WebOS eller de mest poppe OSene for tiden?

 

Pga at det har en grunnleggende annerledes tankegang enn disse OS'ene, Microsoft ønsker å integrere tjenester ikke separere.

Lenke til kommentar

BING SUGER PI.. Å KOMMER ALLTID TIL Å GJØRE DET seriøst bing er ubrukelig ,Google+Android :love:

 

Ja, det er nok derfor Bing stjeler markedsandeler måned for måned i USA. Bing er i mine øyne en overlegen søkemotor for "consumer"-søkere da de gjør de informasjonen tilgjengelig på en bedre måte. I tillegg er de så å si like gode når det kommer til gammeldags søking ala den Google har.

 

Desverre har vi ikke Bing her i Norge enda, bare en trist Beta versjon, men den versjonen de har i USA er rett og slett fantastisk.

Lenke til kommentar

Tror han mente Office 365.

Jeg er klar over det, men Office 365 har lite med xbox 360 å gjøre. Hvis han veksler navn er fordi han har brukt mye xbox og har lite peiling på office 365.

 

Men, for all del, han får ikke sparken for å skrive half-assed artikler om MS, det er jo det man forventer. Har du sett artiklene fra ITavisen? Man skulle tro Google og Apple finansierte hele greia...

Lenke til kommentar

Windows Phone er det mest interessante mobiloperativsystemet som finnes i dag.

Hvorfor? Hva gjør det mer interessant enn Meego, WebOS eller de mest poppe OSene for tiden?

 

Pga at det har en grunnleggende annerledes tankegang enn disse OS'ene, Microsoft ønsker å integrere tjenester ikke separere.

Skype er vel best integrert på nettopp Maemo, så det er unntakstilfellet da eller ;)
Lenke til kommentar

Windows Phone er det mest interessante mobiloperativsystemet som finnes i dag.

Hvorfor? Hva gjør det mer interessant enn Meego, WebOS eller de mest poppe OSene for tiden?

 

Pga at det har en grunnleggende annerledes tankegang enn disse OS'ene, Microsoft ønsker å integrere tjenester ikke separere.

Skype er vel best integrert på nettopp Maemo, så det er unntakstilfellet da eller ;)

 

Hva har enkelttjenester med saken å gjøre? Jeg snakker om grunnleggende tankegang ikke om enkeltprodukter. Men om du er opptatt av Skype, så regner jeg med at du fra neste år vil ha mulighet til å ringe med Skype på samme måte som man i dag ringer til andre mobiltelefoner.

Lenke til kommentar

Hva har enkelttjenester med saken å gjøre? Jeg snakker om grunnleggende tankegang ikke om enkeltprodukter.

Du kommer med en vag påstand mens jeg kom med et konkret eksempel. Selv utgåtte Symbian forsøker å integrere de mest poppe tjenestene. Dessuten er integrasjon ikke automatisk en fordel, da integrasjon uten mulighet til å velge bort ting bare er nok en tvangstrøye.
Lenke til kommentar

Hva har enkelttjenester med saken å gjøre? Jeg snakker om grunnleggende tankegang ikke om enkeltprodukter.

Du kommer med en vag påstand mens jeg kom med et konkret eksempel. Selv utgåtte Symbian forsøker å integrere de mest poppe tjenestene. Dessuten er integrasjon ikke automatisk en fordel, da integrasjon uten mulighet til å velge bort ting bare er nok en tvangstrøye.

 

Hva er det som er så vagt med påstanden min da? At Microsoft integrerer tjenester i WP er da et ubestridt faktum, de har ikke alle tjenestene enda, men de utvider etterhvert som tiden går. De startet med ting som Facebook og Skydrive (delvis), i Mango kommer det f.eks. integrering av Twitter, WLM, Office365 og de utvider integreringen av Facebook og Skydrive.

 

Du sier du kommer med ett konkret eksempel, men det blir som å si at IOS ikke har apps pga at de ikke har en app som viser ett bilde av en ei ku som går nei ei trapp.

 

At noe er integrert betyr ikke at du må bruke det. Om du ikke ønsker å bruke Facebook på telefonen så er det f.eks. bare å la være å legge inn kontoen din.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...