Gå til innhold

Lite og lett fra Asus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er veldig stor fokus på 13,3 tommere og større bærbare PC'er.

 

11,1 tommer og eventuellt også mindre som har sterk CPU synes jeg det er mindre fokus på.

 

Atom versjon ditt og Atom versjon datt, den er det mange av med det kravet om at skjermstørrelsen skal være liten. Hva med å vise lanseringer og tester av noen små kraftplugger igjen snart?

 

Jeg ønsker kraften, og jeg synes det er greit at PC'en er liten og lett nok til å ta med seg. Større skjerm, tastatur og eventuellt ett tillegg av mus kan jeg ha stående klar hjemme for å dokke til. Kan en gjøre det mer praktisk? (selv om det svir litt i lommeboken :D )

Lenke til kommentar

Enig med G. EEE 901 maskinen min begynner å bli litt sliten. Når den skal byttes ut vil jeg ha noe liknende som jeg kan ta med over alt, men helst med enda lenger batterilevetid, f.eks. at jeg kan lade om natta og bruke den hele dagen (stort sett tekstredigering) på samme måte som mobilen. Om det er Atom eller i3 eller en ARM variant er ikke så viktig.

Lenke til kommentar

Har prøvd en UL50VT (15.4" skjerm) og kvaliteten var upåklagelig. Ytelse/pris var bra og.

 

Det eneste som kan sies er at den ikke tåler å bli kastet fra 1 meters høyde i asfalt. Dette var grunnen til at jeg testet PC-en, nemlig da jeg fikk i oppgave å kjøpe og bytte skjerm. :p

Endret av Todda7
Lenke til kommentar

Har prøvd en UL50VT (15.4" skjerm) og kvaliteten var upåklagelig. Ytelse/pris var bra og.

 

Det eneste som kan sies er at den ikke tåler å bli kastet fra 1 meters høyde i asfalt. Dette var grunnen til at jeg testet PC-en, nemlig da jeg fikk i oppgave å kjøpe og bytte skjerm. :p

Har en UL50VT selv nå og kan si at det er en ganske så pen lettvekter, den er rask selvom den har en 1.3Ghz CULV Intel Core 2 Duo, og jeg har til og med spilt Call of Duty: Modern Warfare 2 på den uten noen som helst form for lagg.

Den holder seg kjølig selv når jeg spiller grafikkrevende spill.

 

At du sier at du testet å kaste/slippe den fra en 1 meters høyde høres for meg ut som tull :p

Alle laptoper kan bli ødelagt fra en 1 meters høyde.

Er man forsiktig med laptopen som meg, er sjangsen liten for at den blir ødelagt.

Er bare å holde laptopen med begge hendene med et godt grep, ikke åpne skjermen uforsiktig og ikke slenge den her og der selvom man f.eks slengern på en soffa.. laptopen kan jo fortsatt få knekte deler om man ikke er forsiktig nok.

 

Uansett, disse U-modellene virker lovende ut.

Endret av Jazz89
Lenke til kommentar

At du sier at du testet å kaste/slippe den fra en 1 meters høyde høres for meg ut som tull :p

Alle laptoper kan bli ødelagt fra en 1 meters høyde.

Er man forsiktig med laptopen som meg, er sjangsen liten for at den blir ødelagt.

Er bare å holde laptopen med begge hendene med et godt grep, ikke åpne skjermen uforsiktig og ikke slenge den her og der selvom man f.eks slengern på en soffa.. laptopen kan jo fortsatt få knekte deler om man ikke er forsiktig nok.

 

Uansett, disse U-modellene virker lovende ut.

Heh, en kompis som kasta sin UL50VT i asfalten. Ikke med vilje. Mente på ingen måte at den burde tåle det, eller at noe andre tåler det :p

 

Men jeg fikk ihvertfall i oppgave i å bytte skjerm. Expert skulle ha 4000 for dette, jeg sa jeg skulle fikse det for 2000. Tjente 1000 kr på 15 min Ebay-ing og 20 min skruing. Og slik fikk jeg testet den, den var responsiv og av veldig god byggekvalitet.

Lenke til kommentar

At du sier at du testet å kaste/slippe den fra en 1 meters høyde høres for meg ut som tull :p

Alle laptoper kan bli ødelagt fra en 1 meters høyde.

Er man forsiktig med laptopen som meg, er sjangsen liten for at den blir ødelagt.

Er bare å holde laptopen med begge hendene med et godt grep, ikke åpne skjermen uforsiktig og ikke slenge den her og der selvom man f.eks slengern på en soffa.. laptopen kan jo fortsatt få knekte deler om man ikke er forsiktig nok.

 

Uansett, disse U-modellene virker lovende ut.

Heh, en kompis som kasta sin UL50VT i asfalten. Ikke med vilje. Mente på ingen måte at den burde tåle det, eller at noe andre tåler det :p

 

Men jeg fikk ihvertfall i oppgave i å bytte skjerm. Expert skulle ha 4000 for dette, jeg sa jeg skulle fikse det for 2000. Tjente 1000 kr på 15 min Ebay-ing og 20 min skruing. Og slik fikk jeg testet den, den var responsiv og av veldig god byggekvalitet.

Ahh, skjønner :p Greit at du fikk fikset det da.. Og ja.. greit nok solid syns jeg og, og responsiv. Kan ikke klage så lenge jeg er fornøyd med mitt kjøp :)
Lenke til kommentar

Forholdsvis gammel GPU løsning og ellers det samme produktet både Timeline og Timeline X har vært i lang tid. Jeg skulle ønske man også kunne velge mellom nvidia eller ati GPU på disse da jeg foretrekker muligheten til å sperre automatisk bytte av GPU ved tyngre last (som ati tilbyr).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Forholdsvis gammel GPU løsning og ellers det samme produktet både Timeline og Timeline X har vært i lang tid. Jeg skulle ønske man også kunne velge mellom nvidia eller ati GPU på disse da jeg foretrekker muligheten til å sperre automatisk bytte av GPU ved tyngre last (som ati tilbyr).

Man kan velge dette i strømsparingsalternativer som f.eks om man vil bruke nVidia kortet når man har plugget i strømadapteren eller at man vil bruke nVidia kortet når man bruker PCen uten lader. Samme gjør man om man vil bruke det integrerte Intel skjermkortet, så muligheten ligger der, men jeg skjønner at du vil ha et nVidia og et ATI skjermkort i samme PCen. Endret av Jazz89
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...