Gå til innhold

Slipper kraftig PSU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hiper har hatt flere gode PSU'r, men dem var meget uheldige

med noen serier. Har selv hatt Hiper og det var en av de bedre

jeg har hatt. Dette er lenge siden, var en 400w hiper.

 

Men slik utviklingen er, så er det ikke mengde med watt folk

er ute etter, men de mest effektive, stillegående og billigst

mulig. Folk som lage cpu,gpu, hovedkort osv, de satser alle sammen

på å lage kompnenter som trekker minst mulig strøm, så om noen år

vil det meste bruke mindre strøm en de gjør pr idag.

Lenke til kommentar

Veldig forskjellige meninger om merket ser jeg. Jeg har en Hiper i pc'n nå, og den tusler og går på sitt andre eller tredje år. Har alltid overklokket pc'n og har mye tilkoblet, likevel er den stabil og trofast. Jeg kvier meg iallefall ikke for å kjøpe en fra samme merke igjen, enten har jeg vært heldig eller så har dere andre vært uheldig, vanskelig å si.

Lenke til kommentar

Hatt Hiper Type-M 530W som har vært god og stabil i 2år, bytta det mot en Hiper Type-M 580W med en venn som hadde hatt sin også i ca. 2 år. Han skulle ha seg en ny PC og bruke noen av de gamle delene i en mer low-end PC, så vi bytta. Ingen av oss har hatt problemer. Ihvertfall ikke så langt.

 

Det eneste jeg har merket er at strømforsyningene lager litt høyfrekvent pipelyd etter at man skrur av PCen. Den varer ikke alt for lenge, men går bort etter 5 sekunder om man skrur av strømforsyningen. Helt fornøyd ellers (så langt?).

Lenke til kommentar
Vifte på 135cm, skal jaggu ha stort kabinett! :!:

 

Hvorfor det? Vifta er vel ikke uvanlig fordi den er stor, men fordi den er netopp 135mm - og ikke 120 eller 140mm som er de mest normale størrelsene.

 

Selvom det er helt fint at flere merker kaster seg på 1KW-bølgen, så synes jeg det kunne vært spennende hvis flere produsenter satset på å utvikle vifteløse/stillegående PSUer beregnet på HTPC o.l. Det kom et par stykker på et tidspunkt (begynner vel å bli 1-2 år siden), men har ellers vært dødt. Kan være den nye trenden med energigjerrige produkter setter fart i utviklingen.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Bare navnet Hiper får meg til å :sick:

 

Tror jeg holder meg til skikkelige kvalitets strømforsyninger ;)

 

Men skal det vise seg at denne strømforsyningen er veldig bra på pris/ytelse, så kjøper jeg den alikevel ikkje :D

Et skikkelig h0remerke etter mine personlige erfaringer, men så vet vel de fleste hvilket forhold jeg har fått til PSU markedet de senere år ;)

Lenke til kommentar

Et raskt spørsmål her :)

 

Jeg har en Hiper Type-R 730W PSU, som jeg har hørt at skal være noe eneste stort juggel?

Har nå hatt den i snart 2år, og i løpet av disse to årene så har jeg opplevd noen ekstreme ustabiliteter, bluescreens osv..

Nå har jeg fått byttet hovedkort, skjermkort, prosessor, minnebrikker, ja kort sagt det meste utenom lydkort, strømforsyning, kabinett og optisk enhet på garanti? Og problemene ser ut til å vedvare? Fremdeles "random" bluescreen jeg ikke kan forklare?

 

Nå de 3-4 siste dagene så har skjermkortet plutselig fått fatale problemer? 3-4 bluescreens, og nå opplever jeg støtt og stadig at hele bildet rett og slett blir fullstendig forvridd så restarter maskinen seg?

 

Kan det være strømforsyninga som rett og slett griller innmaten min?

For de siste 14dagene så har faktisk maskinen min begynt å slå ut på jordinga her i huset, nå de siste 10minuttene har det pepet mer eller mindre konstant på jordingsvarsleren, og det piper gjerne rett etter, eller før jeg får bluescreen? Kan dette ha en sammenheng?

Lenke til kommentar
Et raskt spørsmål her :)

*snip*

Kan dette ha en sammenheng?

 

Et raskt svar: Så absolutt!

Om PSU leverer for høy/lav/ustabil spenning eller har meget høy rippel, kan det forstyrre/skade hardware nok til å gi mye verre ting en bluescreen og andre hardware relaterte svikt.

Spesielt om jordfeilvarsleren slår ut pga. PCen er det grunn til å slå alarm.

Skaff ny PSU før du blir tvunget til å skifte mer hardware som følge av nåværende blir drept!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...