Gå til innhold

Rampage II Extreme er lanseringsklar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok, that's it. noen som har lyst på ett pent brukt x-38 kort, en quad core og 4 GB DDR2 og en 500w mist? Jeg må finansiere oppgradering! (håper det ATWind. nevner ikke er en faktor da...)

 

edit: sucky ATA kontroller, for få SATA porter og NB kjøler som blokkerer PCI-E 1x porten for lange kort... hmm, kanskje ikke så aktuellt alikevell.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden dekker de delvis over noen av kjøleribbene?

 

rare greier det der, men har sett det flere plasser hvor kjøleribbene pyntes :)

 

 

kommer vel like gode kort som klokker like bra for vanlige dødelige til halve prisen. har erfart det at til 24/7 klokk går de fleste kort så langt at man blir stoppet av Vcore og varme før kortet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Enig med Simen1 og AtW, småskeptisk til entusuiast løsningene fra ASUS. De er ofte preget av få-ned-prisen tanker på en del av komponentene.

 

Men vakkert er det.

Lenke til kommentar

Hva er det som går av dere? Marvell er nå en av de beste leverandørene på integrerte nettverkskort på lenge. Lyden er helt grei, ikke noe AC97 piss. Men at dem skal bruke JMicron til IDE/flopp/SATA/eSATA er utenfor min fatteevne. Skal også si at PCIe-portene var ræva plassert. Tror jeg skal holde på min Maximus Formula litt lengre gitt :p

Lenke til kommentar
Hva er det som går av dere? Marvell er nå en av de beste leverandørene på integrerte nettverkskort på lenge. Lyden er helt grei, ikke noe AC97 piss. Men at dem skal bruke JMicron til IDE/flopp/SATA/eSATA er utenfor min fatteevne. Skal også si at PCIe-portene var ræva plassert. Tror jeg skal holde på min Maximus Formula litt lengre gitt :p

 

Marwell er ikke bra i mine øyne. De har høy CPU-load, ikke akkurat en historie som er spekket med gode drivere. Problemer med endel litt mer avanserte instillinger, osv. Det er for dårlig å levere marwell på så dyre kort i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar
urkh, nok et kort uten nok pci porter, hvor skal man stappe lydkort, tv-kort, wifi-kort med mer nå?

 

Hva med selge de gamle oldtidskorta som bruker PCI og kjøpe nye som bruker PCIe? Nei, PCI er avlengs på samme måte som gamle ISA slotten ble når PCI kom.

 

Jeg har kun PCIe kort, så PCI slottene er bare i veien.

Endret av Svedge
Lenke til kommentar

Kjøleribbene er ikke dekket for pynt. De er dekket for å hindre varmestråling fra disse GPUene som blir varmere for hver dag, tenker jeg. Jeg personlige har stusset mye på hvordan jeg kunne dekke kjøleribbene som står få millimeter fra en GPU som blir ganske het på oversiden.

 

Dette kortet lover bra foreløpig, og jeg ser ingen grunn til å svartmale det pga. dekket kjøleribber.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Hva er det som går av dere? Marvell er nå en av de beste leverandørene på integrerte nettverkskort på lenge. Lyden er helt grei, ikke noe AC97 piss. Men at dem skal bruke JMicron til IDE/flopp/SATA/eSATA er utenfor min fatteevne. Skal også si at PCIe-portene var ræva plassert. Tror jeg skal holde på min Maximus Formula litt lengre gitt :p

 

Marwell er ikke bra i mine øyne. De har høy CPU-load, ikke akkurat en historie som er spekket med gode drivere. Problemer med endel litt mer avanserte instillinger, osv. Det er for dårlig å levere marwell på så dyre kort i mine øyne.

 

AtW

 

Når var sistgang du hadde et kort med dual gigabit fra marvell? Sant skal sies at marvell ikke alltid har vært like bra, men det har virkelig tatt seg opp i det siste.

Har nå hvertfall et marvell-kontrollere hvor jeg bruker 802.3ad og det funker helt smertefritt. Når sant skal sies foretrekker jeg Intel sine kontrollere når det kommer til avanserte instillinger. Men når det kommer til pris er absolutt marvell et godt alternativ!

 

Hilsen fra en som har vært mye plaga med realtek- og nvidia-kontrollere oppgjennom årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...