Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Making the Radeon RX 5700 and RX 5700 XT more energy-efficient and significantly quieter with the MorePowerTool | Tutorial

 

"Powercolor showed us the way with the Silent-BIOS, today we follow with a tutorial for everyone that is suitable for everyday use: no more BIOS flashing and no more Wattman tricks, but a comprehensible manual that is easy to implement with our free MorePowerTool"

Lenke til kommentar

Making the Radeon RX 5700 and RX 5700 XT more energy-efficient and significantly quieter with the MorePowerTool | Tutorial

 

"Powercolor showed us the way with the Silent-BIOS, today we follow with a tutorial for everyone that is suitable for everyday use: no more BIOS flashing and no more Wattman tricks, but a comprehensible manual that is easy to implement with our free MorePowerTool"

Interessant. Litt kjipt for oss med referansekort og kun 1 bios da.

 

Testa litt videre igår i Unigine superposition:

Stock: 5030 80C gpu, 95C hotspot

2050@1100mv+20% PL: 5130 88C gpu, 103C hotspot, her ble det noe temp-throttle et sted.

2050@1100mv: 5178. 86C gpu, 101C hotspot.

1900@1000mv: 4987. 75C gpu, 85C hotspot.

 

Har sammenligna mitt kort med flere andre med 5700XT og ser ut som jeg har et som er såvidt bedre enn middels når drt kommer UV. Jeg greier 1900@1000mv, det beste jeg har sett er 1900@966mv, det verste var 1900@1050mv. Ser ut som man kan kjøre en 50mv UV selv på de dårligste kortene stock og en -135mv på de beste stock.

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar

37 spill testet, 2070 super gaming x trio VS 5700 XT Red Devil.

 

https://m.youtube.com/watch?v=pcGWIJW3iNU

 

TLDW

2070 super er 6% raskere i snitt i disse spill i 1440p. I norske priser er det også 23% dyrere. (Sammenligner da de to kortene som er testet).

 

I 4K er marginen større, og det virker som AMD sliter med lav 1% low i noen spill.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...