Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE konservative/høyreekstreme ting i Europa og vestlige samfunn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Påstanden din var at amerikansk motstand mot verneplikt ikke har noen ting med frihet å gjøre. Kan du forklare oss hvordan du mener Vietnamkrigen beviser at din påstand er korrekt? For meg fremstår det som en ganske absurd påstand, gitt at det virker naturlig at et ønske om frihet stort sett vil utgjøre noe av motstand mot tvang.

Har allerede gjort det.

 

Verneplikt ble ikke avskaffet i USA fordi folket ville det. Det ble det fordi det var mer praktisk for Forsvaret selv. Hvorfor det er sånn har jeg allerede forklart.

 

Men er forberedt på at dette blir nok et tilfelle der jeg må gjenta meg selv til det kjedsommelige før du forstår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har allerede gjort det.

 

Verneplikt ble ikke avskaffet i USA fordi folket ville det. Det ble det fordi det var mer praktisk for Forsvaret selv. Hvorfor det er sånn har jeg allerede forklart.

 

Men er forberedt på at dette blir nok et tilfelle der jeg må gjenta meg selv til det kjedsommelige før du forstår.

To momenter:

 

1: du har ikke bevist at dette utelukkende var grunnet at det amerikanske forsvaret mente dette var mest praktisk. Du har sagt ‘Vietnamkrigen’ uten å vise til en eneste kilde som støtter påstanden over.

 

2: du har ikke bevist at amerikansk motstand mot verneplikt ikke har noen ting med frihet å gjøre. Det virker igjen som en ganske drøy påstand, at motstand mot tvang ikke skulle ha noe med frihet å gjøre, og en burde dermed kunne forvente at en har temmelig gode kilder når en kommer med en slik påstand.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har allerede gjort det.

 

Verneplikt ble ikke avskaffet i USA fordi folket ville det. Det ble det fordi det var mer praktisk for Forsvaret selv. Hvorfor det er sånn har jeg allerede forklart.

 

Men er forberedt på at dette blir nok et tilfelle der jeg må gjenta meg selv til det kjedsommelige før du forstår.

 

Verneplikt i USA er midlertid avsluttet, men kan fort gjeninnføres hvis det skulle trengs. Det er derfor ikke permanent "avskaffet".

 

 The draft came to an end when the United States Armed Forces moved to an all-volunteer military force. However, the Selective Service System remains in place as a contingency plan; all male-at-birth citizens between the ages of 18 and 25 are required to register so that a draft can be readily resumed if needed.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

To momenter:

 

1: du har ikke bevist at dette utelukkende var grunnet at det amerikanske forsvaret mente dette var mest praktisk. Du har sagt ‘Vietnamkrigen’ uten å vise til en eneste kilde som støtter påstanden over.

 

2: du har ikke bevist at amerikansk motstand mot verneplikt ikke har noen ting med frihet å gjøre. Det virker igjen som en ganske drøy påstand, at motstand mot tvang ikke skulle ha noe med frihet å gjøre, og en burde dermed kunne forvente at en har temmelig gode kilder når en kommer med en slik påstand.

1. Jo, det har jeg.

 

2. Se 1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Amerikansk senator, Steve King, mener at voldtekt og incest ikke skal veie til fordel for at ofrene får ta abort.

Folkevalgt republikaner, selvsagt.

https://thehill.com/homenews/house/458704-king-doubles-down-says-rape-incest-should-not-be-factored-in-to-abortion

 

 

King made headlines earlier this month for comments he made to a conservative group in Des Moines, Iowa, where he argued that many people have histories of rape or incest in their family backgrounds.
 

"What if we went back through all the family trees and just pulled those people out that were products of rape and incest? Would there be any population of the world left if we did that?" King said, according to the Des Moines Register.

"Considering all the wars and all the rapes and pillages taken place and whatever happened to culture after society? I know I can't certify that I'm not a part of a product of that," he added.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Department of Justice ønsker å omgjøre et vedtak under Obama-administrasjonen, og gi en kristen arbeidsgiver medhold i at de kan gi en transgender-person sparken for sitt gender, og at de kan kreve at kvinner går i skjørt / kjole på jobb.

 

https://shareblue.com/doj-brief-transgender-workers-christian-employers-women-skirts/

 

Og om jeg fikk bestemme, så måtte republikanske menn gå i kjoler på jobb i ett år.

Mindre idiotisk -- for mitt forslag ville vært rettferdig, fordi de som stemmer republikansk støtter dritt som dette her.

Da kan de gå med kjoler i ett år, bare for å føle litt på hvordan det er å leve under deres fascistiske styre.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Department of Justice ønsker å omgjøre et vedtak under Obama-administrasjonen, og gi en kristen arbeidsgiver medhold i at de kan gi en transgender-person sparken for sitt gender, og at de kan kreve at kvinner går i skjørt / kjole på jobb.

 

https://shareblue.com/doj-brief-transgender-workers-christian-employers-women-skirts/

 

Og om jeg fikk bestemme, så måtte republikanske menn gå i kjoler på jobb i ett år.

Mindre idiotisk -- for mitt forslag ville vært rettferdig, fordi de som stemmer republikansk støtter dritt som dette her.

Da kan de gå med kjoler i ett år, bare for å føle litt på hvordan det er å leve under deres fascistiske styre.

 

Hvorfor dette mennesket i det hele tatt orker å jobbe for en gjeng kristne fundamentalister er det store spørsmålet her..

 

Om du leser saken så handler det om at denne gjengen kristne gærninger ikke godkjenner endring av kjønn og derfor ønsket at hun skulle ha på seg arbeidsuniform for menn. Hun nektet og fikk fyken (og oppmerksomhet som hun sikkert var aller mest ute etter). Og min mening er at arbeidsuniformer er OK og opp til bedriften men samtidig burde man respektert at hun var blitt til en kvinne (who began transitioning in 2013).

 

 

 

Men igjen så klarer du ikke å holde deg saklig uten å kaste rundt deg med facisme og tvangs-tanker.

 

 

Btw, har du funnet ut hvor forskjellige typer "genders" som finnes?

Lenke til kommentar

Hvorfor dette mennesket i det hele tatt orker å jobbe for en gjeng kristne fundamentalister er det store spørsmålet her..

 

Om du leser saken så handler det om at denne gjengen kristne gærninger ikke godkjenner endring av kjønn og derfor ønsket at hun skulle ha på seg arbeidsuniform for menn. Hun nektet og fikk fyken (og oppmerksomhet som hun sikkert var aller mest ute etter). Og min mening er at arbeidsuniformer er OK og opp til bedriften men samtidig burde man respektert at hun var blitt til en kvinne (who began transitioning in 2013[/size]).

 

Men igjen så klarer du ikke å holde deg saklig uten å kaste rundt deg med facisme og tvangs-tanker.

Hun vant saken.

 

Department of Justice ønsker å gå inn og forandre utfallet og gjøre lovendringer:

 

Les forslaget til lovendring du:

 

https://s3.amazonaws.com/public-inspection.federalregister.gov/2019-17472.pdf?utm_medium=email&utm_campaign=pi+subscription+mailing+list&utm_source=federalregister.gov

 

...

 

I klartekst:

Det er Department of Justice sin posisjon at bedrifter med føderale kontrakter skal få lov til å nekte å ansette og/eller sparke transkjønnede og homofile/bifile, på religiøst grunnlag, uten å oppgi noen annen grunn.

 

I tillegg kan de kreve at biologiske kvinner går i kjoler og at menn går i dressbukser

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Det er Department of Justice sin posisjon at bedrifter med føderale kontrakter skal få lov til å nekte å ansette og/eller sparke transkjønnede og homofile/bifile, på religiøst grunnlag, uten å oppgi noen annen grunn.

 

I tillegg kan de kreve at biologiske kvinner går i kjoler og at menn går i dressbukser

 

 

Og det høres da greit ut :)

Lenke til kommentar

Løsningen på våpenvolden?

Ikke fjerne våpen.
Men be til Gud for beskyttelse.
Og gi alle våpen.

Ser ikke hvordan dette kan slå feil.

I følge Matt Schaefer, republikansk representant i for senatet i Texas:

“Do something!” is the statement we keep hearing. As an elected official with a vote in Austin, let me tell you what I am NOT going to do. I am NOT going to use the evil acts of a handful of people to diminish the God-given rights of my fellow Texans. Period. None of these so-called gun-control solutions will work to stop a person with evil intent. I say NO to “red flag” pre-crime laws. NO to universal background checks. NO to bans on AR-15s, or high capacity magazines. NO to mandatory gun buybacks. What can we do? YES to praying for victims. YES to praying for protection. YES to praying that God would transform the hearts of people with evil intent. YES to fathers not leaving their wives and children. YES to discipline in the homes. YES to supporting our public schools. YES to giving every law-abiding single mom the right to carry a handgun to protect her and her kids without permission from the state, and the same for all other law-abiding Texans of age. YES to your God-given, constitutionally protected rights. YES to God, and NO to more government intrusions.

 

Og denne mannen er ikke sjefen for en liten privat familie barnehage, men en folkevalgt leder i en amerikansk stat med 28 millioner innbyggere.

https://www.businessinsider.com/odessa-shooting-texas-state-rep-calls-for-praying-for-protection-2019-9?r=US&IR=T

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...