Gå til innhold

Politianmeldelse - "Melder" og "fornærmede" er samme person, skrive navnet begge steder?


osloru

Anbefalte innlegg

Hei,

 

driver med å fylle ut skjema for politianmeldelse.

Et firma som jeg anmelder for bedrageri.

 

Et dumt spørsmål kanaskje men hvem skal jeg skrive under "Melders navn"? Spør fordi jeg har allerede skrevet navnet mitt under "fornærmedes navn", derfor ble jeg litt usikker om jeg skal skriver navnet mitt på nytt...

 

Har noen erfaring i politianmeldelser? :D Bruker politi langt tid på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver ditt navn paa begge, siden det er du som er begge.

 

Men den blir sikkert henlagt, spesielt hvis det er en liten sak.

 

det handler om 25.000 kr for meg. Men jeg har følelse at flere andre ble lurt. Da jeg satt på venteromet var det en som skreik at han skal få pengene sine tilbake på en eller annen måte :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ett alternativ å gå klage saken inn til forbrukerrådet, og videre til forbrukertvistutvalget?

Jeg tipper forliksrådet er et bedre valg. De kan behandle alle sivile saker, mens FTU ikke kan behandle alt, men bare rene kjøpssaker. Slettes ikke alle saker passer inn her:

a) tvister i forbrukerkjøp og om ytelser som selgeren eller andre har påtatt seg overfor en kjøper i tilknytning til kjøpet,

b) tvister om håndverkertjenester som faller inn under reglene i lov 16. juni 1989 nr. 63, jf. dens § 1,

c) tvister om avtaler som faller inn under lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler (angrerettloven).

Endret av Herr Brun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Oppdatering.

 

Politiet henlagt saken og advokater sier at beløpet er for liten og jeg kommer til å tape mer penger hvis jeg går til retten.

Ser ut som jeg må få mine penger på en gammeldags måte. 

 

Når jeg blir dømt, kan ihvertfall si at jeg har først prøvd alle andre måter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...