Gå til innhold

Sabotasje av Resett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han har gitt deg eksempler. Aktivér de små grå - koble de til mellom øynene og tastaturet.

 

Jeg har ikke noe god kjennskap til Resett, men en oversikt fra Faktisk.no er nok neppe grunnlag nok alene for å avgjøre hvorvidt et medie pusher fake news. Til sammenligning har for eksempel Arbeiderpartiet, https://www.faktisk.no/?claimant=Arbeiderpartiet , publisert flere fake news saker (according to faktisk.no) enn Resett i samme tidsperiode, og tilsvarende sikkert også med andre medier uten at jeg en gang har giddet å sjekke (bruke bare de små grå).

Endret av jallajall
Lenke til kommentar

Ja, han har gitt meg eksempler. Og ingenting mer enn det.

Du spurte ordrett «har Resett noen gang fart med usannheter?» og jeg ga deg deg en link til noen saker faktisk.no har faktasjekket og vurdert som usant. Hvorfor skulle jeg gi deg noe mer enn det..?

 

Resten får du Google eller finne frem og vurdere selv. At Resett ønsker å villede og vinkle saker som passer deres tankesett i større grad enn etablerte og seriøse er velkjent, og heller ikke noe hverken Lurås eller Akerhaug i Resett selv legger skjul på. Noen saker er usanne, noen er vinklet på en veldig.. alternativ måte mens andre er intellektuelt uærlige.

 

EDIT: og noen er sanne. Veldig mange artikler er direkte fra NTB.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

At Resett fører en linje som strider med størsteparten av det politiske Norge og dagspressens allmenne oppfatning om klima, kjønnskamp og innvandring er velkjent.

 

Hva NRK holder på med spurte han ikke om, så whataboutismen trenger du ikke prøve på. Fivebigcities spurte spørsmålet sitt om Resett, jeg svarte.

 

Her skrives det litt om faktisk.no kontra Resett: https://journalisten.no/resett-faktiskno-hanna-relling-berg/faktasjekker-fakta-ikke-meninger--resett-egner-seg-ikke-for-faktasjekk/338750

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At Resett fører en linje som strider med størsteparten av det politiske Norge og dagspressens allmenne oppfatning om klima, kjønnskamp og innvandring er velkjent.

At "det politiske Norge og dagspressens allmenne oppfatning" ligger langt til venstre for den til befolkningen i Norge er også vekjent. Og det gir et marked for medier som Resett.

 

Hva NRK holder på med spurte han ikke om, så whataboutismen trenger du ikke prøve på. Fivebigcities spurte spørsmålet sitt om Resett, jeg svarte.

Det var du som sa

At Resett ønsker å villede og vinkle saker som passer deres tankesett i større grad enn etablerte og seriøse er velkjent,

Trekker du tilbake eller ønsker du å dokumentere din påstand? Regner du fx NRK som "etablert og seriøs"? Og ønsker du igjen å bruke faktisk.no som sannhetsvitne?

 

poster,840x830,f8f8f8-pad,750x1000,f8f8f

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...