Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Ja, det går jo ikke an å bevise. Tror du det stemmer at motstanden mot Pride har økt, da, som også var i nyhetene i dag?
  3. Dette er et diskusjonsforum, hvor jeg i likhet med deg har egne meninger. Rart at Sverige klarer seg med så få valgmuligheter da. I bil er kun den forskjellen at det blir helt stille når det ikke er DAB-mottak. Men det er mange som ikke har DAB i bilen og/eller ikke interesserer seg for å høre på mediet.
  4. Hamas er grunnen til at Israel må gjøre noe. De slakter ingen åpenlyst uten grunn, det er Hamas' taktikk.
  5. Det får du spørre svenskene om, men jeg kan tenke meg at det har mye med hvordan geografien og befolkningsfordelingen i Sverige ser ut. Kanskje de også lå bedre an med hensyn til alderen på FM-nettet sitt enn vi gjorde. Tror ikke du er den rette til å avgjøre hvor mange riksdekkende kanaler det er behov for i Norge. Så skulle du ha skrevet - FM kan gi bedre lyd enn DAB+. Men jeg lurer litt på hvor mye du har hørt på FM radio i bil i Norge opp igjennom årene. Det var ofte ikke noen hyggelig opplevelse.
  6. Alt Israel gjør er selvsagt selvforsvar. Det spiller ingen rolle hvem de slakter åpentlyst uten grunn. All kritikk av Israels regime er antisemittisme, selv om majoriteteten av verdens jøder er imot det som skjer. Du klarer ikke å kritisere hva Israel har gjort. Det har vært åpenbart lenge. Da troller du istedet om Hamas.
  7. tar patent på tv på 1000000 tomer som ikke virker
  8. Ikke jeg har det ligger i senga nå
  9. Tenker du markere 26 juni, i solidaritet med det palestinske folk?
  10. Du snakker om terrorregimet i Israel. Det er HAMAS. Israel er en legitim stat i en selvforsvarskrig, de bruker ikke terror, de kjemper mot en fiende som er en terrororganisasjon, og bruker sin egen befolkning som skjold. Hvis palestinere blir drept så skyldes det Hamas. Hva har Hamas gjort for å hindre palestinske terrorister i å begå terror mot Israel?
  11. Det er ikke lett å se for folk som er blindet.
  12. Er det ikkje akkurat dette som er- eller burde vere den internasjonale "hubben" si oppgåve?
  13. Ja, la oss håpe de tar ut hele terror presteregimet i Iran, samt terroristene i hamas, hezbolla og hutsiene! Da hadde det blitt fred i midtøsten. Får hive på tilhengerne til terroristene så er det fred etterpå. USA undervurderte presteregimet i Iran, men de har slagkraften til å ta dem ut, så lenge trumpen får støtte for det( Må legge til at jeg ikke liker trumpen i det hele tatt, men å ta ut terrorister er jeg helt for)
  14. Det som hendt Starmer er ufattelig, han hadde ikke gjort noe avgjørende som kunne ha blitt fatalt for hans statsministervirke utover enkelte feilgrep som sett med Epstein-saken - han hadde tross alt gjort en betydelig innsats som velgerne hadde valgt å støtte Labour for, ved å vri om til sentrumspolitikk i møte med en statsfinansieringskrise og fallende nasjonaløkonomi og siden opprettholde den legale standarden i møte med populistiske krav som sett med sikhenes hellig kniv etter et fatalt overfall på en berusende mann. Hans feil var bare at han ikke hadde trekk som en folkepolitiker og at han ikke maktet å gripe inn mot den høyreekstremistiske undermineringskampanjen som nå for alvor true det britiske demokratiet. Men dette nekte den Corbyn-trofaste venstresiden av Labour å akseptere, de valgt å undergrave Starmers autoritet og fremme rebeller som Burnham, som er langt til venstre. Hans upopularitet skyldes ikke hans politikk. Det skyldes tøylesløse medieoppstyr spesielt av høyrevridde tabloidaviser, TV-kanaler eies av internasjonale konserner og spesielt sosiale medier som digital nyhetsdekning som helt ignorere alt utenom den rasistiske dimensjonen med ensidig propagandaliknende fokus på Rochdale-mishandlingsskandalen - altfor mange, altfor mange oppriktig tror at Starmer var involvert i den meget belastende saken omkring systematisk mishandling av yngre kvinner - både innfødte og innvandrer i 2010-årene. Det var han ikke. I hans karriere som skrankeadvokat siden 1987 hadde Starmer stått for en lang rekke kontroversielle saker, og vært i nærheten av belastende saker uten å være direkte involvert, som sett med Rochdale - som brukes som et våpen mot ham siden han ble statsminister. For mange klarer ikke å fatte at Starmer hadde satt et halt på tidlig innvandringsliberalisme da han stoppet nesten samtidige lettelser innført av toryene - da overfallsmannen i Belfast ble anholdt, hadde han fått oppholdelsestillatelse etter et program som ble avsluttet av Starmer. Ennå klarer ikke mange å fatte det. For mye overdrivelser, for mye løgn og for mye ondskapsfulle undergravning av en sort som er forbudt i de fleste oppgående land. Selv Norge har meget strenge lover som ville ha stoppet dette. Bedre bli dette ikke av at Starmer ikke kunne reversere Brexit som det nå er et sterkt ønske for etter bare fem år, han bare hadde ville forberede det britisk-europeiske forholdet, men endt opp med å frustrere nesten samtidig, uten å fatte at det fremdeles er en meget betydelig EU-motstand i det engelske folket som kunne være viktig i det britiske valgsystemet som sett under det siste parlamentsvalget. Der hadde Labour vunnet med bare 33,7 % av stemmene - og ennå vant majoritetsflertall gjennom antall valgdistrikter - med 411 seter ut av 650. Det betyr da at en kunne vinne mye makt med så lite folkestøtte som mulig, dette er et ganske gammelt problem som var forsøkt løst da en valgreform var satt ut for folkeavstemning. Dette var avvist av velgere som ikke klarte å forstå de nye reglene - og nå angret meget dypt på det. Starmer kunne ikke ignorere det, mange som tenker at flertall betyr frihet til å gjøre som en vil, forstår ikke de politiske forholdene i et konstitusjonsløst land. I manges øyne satt han begrensninger på seg selv. Farage i spissen for den ytre høyre går framover, da undermineringskampanjene er ment å utnytte vanstyret skapt av toryene og Brexit for å "slå ut vettet" på mange, kortslutte den demokratiske virksomheten ved å destabilisere all konstruktiv politikk - de aktet ikke å vinne, de vil stjele til seg makten. Valgsystemet gjør det mulig, da det vist seg at brushoder og impulsive velgere kunne gjør betydelige skader på seg som sett da Brexit endt med EU-exit til manges sjokk og da Boris bli statsminister til tross at han var meget dårlig egnet. Da toryperioden startet i 2005 - som endt i et forferdelig mareritt for britene - var det med bare 36,1 %, knapt 3 % mer enn 2024-valget for Labour. Storbritannia er konstitusjonsløst ved å være basert på felleskriterier utviklet gjennom et evolverende lovverk med basis i Magna Carta-dokumentet som et startpunkt, den store flesteparten av den britiske befolkningen, spesielt engelskmennene, hadde ikke noe som helst politisk medbestemmelsesrett fram til Reform Act of 1832 og sist Parliament Act of 1911, i 1950 var allmenn valgavstemning og liberaldemokratiske prinsipper helt og holdt innført. Dette innbar da at en statsminister ikke har så stor handlingsrom som en skulle tro, selv Støre har mer makt enn Starmer ved å ha et konstitusjonelt maktsystem som regulere statsministermakten i forholdet til resten av maktsystemet. Det gjør at en statsminister knapt sitter så trygt i London i mange århundrer, da man må ha parlamentets tillit. Farage er en fare for Storbritannia. Han er en av de tre mennene som er ansvarlig for Brexit og katastrofene i dagens Storbritannia; brushodet Cameron, klovnen Boris Johnson og sabotøren Farage som har farlige rasistiske og autoritære tendenser.
  15. Hva har de med Israels regime å gjøre?
  16. Interessant og et veldig godt tegn! Jeg tror mange palestinere ser at Hamas sin politikk ikke fører til annet enn mer elendighet for de.
  17. Hva kan det komme av at Sverige ikke gjorde som oss? Det er ikke behov for så mange riksdekkende kanaler som finnes idag. Hvor mange er det som hører på disse ørten forskjellige riksdekkende jukebox-kanalene; som i realiteten ikke er noe annet enn nærradio? At FM gir bedre lyd enn DAB er det dessuten ingen som helst tvil om.
  18. Hvilket terror regime? De har lovd å ta ut alle hamas terrorister! Å de holder det de lover. Var det ikke rundt halvparten som hadde en tilknytning til terrororganisjonen hamas ? Å jeg støtter at alle terrorister i verden blir tatt av dage! Samt tilhengere av terrorister også
  19. https://www.vg.no/nyheter/i/5pjqvz/oensker-revolusjon-mot-hamas-i-gaza-vi-har-lidd-saa-mye
  20. Selvsagt klarer jeg å kritisere Hamas.
  21. bzzlink

    Elbil-tråden

    Fant denne, men får ikke lest FY artikkelen de siterer. https://www.golem.de/news/cariad-vw-gibt-software-entwicklung-in-eigenregie-auf-2510-200790.html Min tolkning: er at de gir opp å gjøre det selv og skal koordinere sammen meg Xpeng og Rivian Redd vi går mot styrt avvikling av europeiske bilprodusenter. Når man ser hva Kineserne leverer Zeekr GT7 og Xpeng P7 til samme prisen som en id3
  22. Og det skulle du liksom premieres for? Klarer du å kritisere du Israels terror-regime?
  23. Nei, jeg har aldri jobbet med radio eller kringkasting, men jeg prøver å få frem fakta. Man må klare å skille på FM og DAB+ på det tekniske, og hvordan de forskjellige kanalene velger å bruke de. Avgjørelsen ble tatt i 2011, og det er godt mulig resultatet hadde blitt et annet i dag. Faktum var at FM-nettet var helt fullt. Det var ikke plass til mer enn 5 riksdekkende kanaler.
  24. Jeg ser ikke at du kritiserer hvordan Hamas behandler palestinske sivile. Det er det jeg som gjør.
  25. Du er helt sikkert en av de som gnålte om de stakkars israelske gislene. Til og med de israelerne som lå begravd under ruinene betød mer enn alle andre. Det er ikke verre enn at tilhengere av Israel ikke bryr seg om andre. Så lenge vi fortsetter å gnåle om Hamas, så blir verden et bedre sted for oss som er tilhengere av apartheid, fascisme og rasisme.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...