All aktivitet
Denne strømmen auto-oppdateres
- Siste time
-
Vil tenke meg at dette er blant servitører som lever mest av tips. Får håpe dette endrer seg for mennesker skal jo ikke leve av tips. Men er glad å se europeere og spesielt skotter som tipset vilt i Boston, en eier som jobbet alene fikk 1000 dollar i tips på et skift.
-
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
Dragavon svarte i et emne i Politikk og samfunn
-
OK, nå ser jeg det. Sorry, tror kanskje jeg har blitt litt overeksponert av "er man rasist bare fordi...?"-setninger at jeg kanskje begynner å se de selv hvor de ikke er. En side-effekt jeg ikke forventet. Men skal være mer obs på slike detaljer.
-
Lmao! Gudommelig intervensjon
-
Og som nevnt tidligere - jeg flagger ikke MINE meninger her - jeg prøver å adressere det fra et objektivt standpunkt... Uten deg hadde denne tråden vært mørk. Takk for alle dine gode betraktninger.
-
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
Dragavon svarte i et emne i Politikk og samfunn
Russisk luftforsvar er ikkje berre oppskrytt av russerene sjølv, men også overvurdert av alle utenfor russland. Vi såg jo det tidlig i krigen når det Ukraina hadde av gamle missiler frå sovjet-tida klarte å treffe mål i russland. Hadde dei russiske nazistene fått viljen sin og krig mot NATO med hundrevis av F-22 og F-35 pluss B1B så hadde det ikkje vore noenting igjen av russland på noen få dager. -
Husker jeg leste en fin kommentar om å øke minstelønnen i Oklahoma. Det ble nedstemt. De planla å øke den fra $7.25 til $15. Kommentaren gikk ut på at de som tjente mer enn minstelønnen, f.eks $12 da ville tjene like mye som noen som i dag tjener $7.25. Selv om begge går opp i lønn, var vist dette upopulært da de som tjente mindre enn ny minstelønn nå vil tjene minstelønn, selv om de gikk betydelig opp i lønn. De hadde altså plutselig ingen under seg.. Mange foretrekker angivelig å ha lav lønn så lenge andre har enda lavere lønn igjen..
-
Europas klimamål blir umulig å oppnå.
Trestein svarte på Frank Olsen sitt emne i Klima, naturfenomen og naturvern
https://www.nettavisen.no/okonomi/kostnader-ved-klimaendringer-i-norge-ny-rapport-viser-overraskende-lave-tall/s/5-95-3106893 Det er i alle fall noen som har regnet på konsekvensene -
Med 3-4 scorede mål tok de nok ikke ut sitt fulle potensiale etter pausen.
-
Vel nå har 13 Demokrater gått i lag mot DSA. Mens lederne blant demokratene fremdeles ikke ikke viser sin avsky til Platner i Maine og hans "Totemkopf" tatovering som representerer vaktene i konsentrasjonsleirene under WW2. https://themainemonitor.org/platner-tattoo-nazi-totenkopf/ Demokratene støtter alt avskum som de klarer, mens de imploderer fra innsiden
-
Jeg har brukt Samsung Xcover serien flere år nå. Jeg er en mann av få behov
-
Igjen så legger du ord i munn på de du debatterer med. Du tillegger andre meninger de ikke har og handlinger de ikke utfører med uendelige mengder "hvis du". Dette er både irrasjonelt og hysterisk på sitt vis. Så la oss ta en lignende. "Hvis du og de som trykker like" alltid tyr til katastrofe tenkning, tolker alt i verste yttergrense og ustanswlig tillegger andre meninger de ikke har, basert på egen bias og tankegods - så forstår jeg veldig godt at dere alltid er i konflikt og maler et hatbilde fremfor å klare å ha en balansert samfunnsdebatt. Så la meg gjøre en ting veldig klart og som jeg har skrevet utallige ganger i dette. Jeg vokste selv opp med honofile venner i min ungdomstid på 90 og 2000 tallet. De var like inkludert som alle oss andre. Jeg har aldri hatt noe i mot noen som helst former for menneskerett. Vi gikk også i tog på 80 tallet og før den tid for å støtte våre venner. Gå gjerne i pridetog og for høyest effekt bør man oppsøke stedene hvor man møter høyest tetthet med det virkelige hatet og fokusere togets innsats også på disse stedene for å skape mer toleranse, fremfor å drive skyld over på de som faktisk har støttet homofiles rettigheter siden 70 tallet. 1 måned med Pride er i overkant overkant også for mange som gikk i togene før mange av dere ble født. Vulgæritetsgraden kan nok også tones ned (vulgært er ikke likt med homofili). Ellers må man gjerne ha en pride dag på skoler, men la barna selv få velge om de vil gå med pride farger på flagg, bagger og sekker. Igjen, det er ikke alle inspill om kompromiss som har rot i homohat slik mange forsøker å vinkle det.
-
Intensjonsavtalen er lagt død for tiden, da gulfaraberne fikk åpnet en skiplede på sørsiden av stredet gjennom omansk farvann (som selv fulgt til omansk krav om tollbetaling) fulgt dette til flere angrep på skip, som besvares med angrep av amerikanske styrker, som siden fikk deres baser angrepet... Iran og Oman lot skip slippes ut, ikke nok for å berge oljemarkedet, men nok for å redusere faren for oljesjokket, som nå er "ned" på 60 % - 5 til 10 % økning for hver uke. I mellomtiden sliter oljerederiene med å berge sine skipene som ikke kan vende tilbake til den persiske gulfen mens oljesjeikene arbeidet på høyest gir om å legge ut nye oljerør som mulig til Arabiahavet og Rødehavet vekk fra Iran. Denne gangen er Iran ansvarlig, angrepet på M/V "Ever Lovely" i natten til 25. juni 2026 var ikke klokt. Muligens hadde IRGC-regimet feilberegnet situasjonen.
-
Romfart og astronomi - diskusjon, nyheter og annet som opptar deg
Dragavon svarte på Enceladus sitt emne i Naturvitenskap
Har ikkje peiling om den blir mulig å sjå frå Norge, men tidspunktet er så vidt eg forstår tidssonene kl 13:14 norsk tid. -
Antall savnede har nå passert 50 000 og antall bekreftet døde er 920. Natt til lørdag opplevde de et etterskjelv på mye svakere 4,9. https://www.nrk.no/nyheter/venezuela-1.12422749
-
Ja, det stemmer. Er jeg som har tenkt feil. Anonymous poster hash: e06e4...c5c
-
Takk for svar, jeg har helt misforstått dette med sykepenger. Jeg har ikke akkurat lang erfaring med sykemeldinger, og ble forvirret men har fått oppklart det nå. Anonymous poster hash: e06e4...c5c
-
-
Enig med deg der. Jeg forsvarer ingen av partene, og hverken ølkasting og slossing har ingenting på et sportsarrangement å gjøre.
-
Enig, hadde ikke vært klart over dette før Illustrert Historie Vitenskap hadde en artikkel omkring en bok skrevet av en farget økonomhistoriker som oppdaget et mønster som gikk rett forbi nesten samtidige amerikaeksperter som ikke klarte å se den økonomiske utviklingens karakteristikk - siden hadde jeg og andre fordypet seg i dette, for med ett bli det oppdaget hvordan det kunne ha gått galt med USA, som ved år 1960 hadde høyt skattetrykk, gratis utdanning, billig helsepleie, fungerende lovverk, høy aksept av sosialistiskinspirerte politikk, høy tempo i industriøkonomien og sterk fremtidstro. Sytti år senere var alt dette redusert til en myte, en løgnskrøne, fornektet av mange som endog med full overlegg blokkert ut sine minner fra den gang. Det kom fram at hvitbefolkningen hadde valgt bort det de hadde, praktisere en kanselleringskultur som er til meget stor skade for dem selv - og dessverre har denne sine aner allerede i 1930-tallet. Det kom nemlig ut da Roosevelt ønsket også å trekke minoritetsamerikanerne inn i "New Deal" til tross for at de hvite led mest, ble han møtt med voldsomme protester som gjør det klart at de vil heller lever i ytterlig fattigdom enn å behandle andre som likemenn. Roosevelt måtte gi seg, og en stor del av den raseoppdelte økonomistrukturen - som forresten ikke var lovlig - oppsto som et resultat. Da dommerne oppdaget denne misbalansen i 1950-tallet, som var i strid med konstitusjonens likhetsidealer, begynte de å sette ned den ene dommeravgjørelse etter den andre som innbar at minoritetsamerikanerne også kunne få ta del i velferdssamfunnet og få de samme fordeler og rettigheter. Med loven i hånda betyr det at folk som var utelukket, kunne ta del i New Deal-samfunnet. Det tok, dessverre, hele tretti år før dette var satt i praksis, det var raseopptøyer så sent som i 1980-tallet hvor hvite angrepet fargede så langt nordover som Boston. Det hadde oppstått en meget farlig holdning hvor mange hvite har blitt så hatefylt, at de er villig til å ofre sine godser, sine barn, sine lykker - ja endog sine liv og alt de pustet og levd for - fremfor å akseptere "de andre" som likemenn, langt mindre tolerere dem som lite annet enn det disse var identifisert for, som ved å være undermennesker. Dette er holdninger som endog var/er verre enn det europeiske jødehatet. Et bunnløst hat hadde oppstått - som ignoreres fordi de fleste ikke er i stand til å fatte noe så uhyrlige, de kan ikke fatte noe som vil kansellere seg selv, identifisere andre som ikke-mennesker og ha meget utstrakt intoleranse for disse som ikke passe inn. Dette er et hat som har regelrett spist seg inn i folkesjelen. Helt presist det samme som sett i tidlige Jugoslavia. Men heldigvis omfattet dette ikke et lite flertall av de hvite, og det er en generasjonskonflikt mellom de eldre som er helt fortæret av deres hat og de yngre som ikke er villig til å lide for deres foreldrenes og eldre slektningers skyld. Mange yngre oppdaget at de kunne bli utsatt for lik sterk intoleranse av andre hvite som de fargede, og mange hadde opplevd større og større mangler som problemer med et politisk system som mer eller mindre er kapret av folk som helst vil ødelegge fremfor å samarbeide. Hva slags folk frivillig kaste fra seg velferd, velstand, frihet og rettigheter...?
-
Det var det nok, men det er vold uansett, og ja de som tyr til vold bør få sin straff uansett, jeg ser ikke poenget med å krangle om hvem som startet først og hvem som var verst og hvem som er de ekte slemmingene osv, vold er ganske enkelt ikke greit. Jeg synes uansett ikke synd på de som startet dette om det er sånn at de fikk noe tilbake, samme hvem det var, jeg føler det er ganske mange nå som trenger en hard leksjon i folkeskikk, enkelte lærer bare av gjentatte knyttnever i ansiktet, synd, men ganske åpenbart sant, en såkalt lærepenge. At arrangørene ikke skjønner at to supporter grupper bør være adskilt er temmelig naivt det også ja, for å si det mildt!
- I dag
-
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
Simen1 svarte i et emne i Politikk og samfunn
-
Vel, det er jo det reelle alternativet i denne bedriften. Helst bør TS gjøre noe annet. Jeg har vært med siden tråden ble opprettet og oppfordret TS til å være ærlig ang å ikke ønske å jobbe i stillingen og at flytting kan føre til skifte av jobb som TS var inne på. Etterpåklokskap er en ting, men det er også noe som heter å være rwalitetsorioentert.
-
Det er det helt sikkert, poenget var at du brukte arrangementet som eksempel på samhold når det endte med slåsskamp mellom Irak og Norge-supportere 😂 Det er altså ganske ironisk egentlig uavhengig av hvem som har skylden for hva. Og det er faktisk mulig å gå til en vakt å få folk kastet ut heller enn å respondere med vold. Ellers støtter jeg at det er godt å se samhold generelt sett under VM, her et et vakkert eksempel fra Kongo mot Colombia der colombianske fans dominerte tribunen:
