Gå til innhold

Nautica

Medlemmer
  • Innlegg

    22 717
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    7

Nautica vant dagen sist 16. mai 2019

Nautica hadde mest likt innhold!

Om Nautica

  • Bursdag 23. okt. 1962

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

42 060 profilvisninger

Nautica sine prestasjoner

6,2k

Nettsamfunnsomdømme

7

Hjelpsomme svar

  1. Det ekleste er og ta kontakt med importøren og spørre om bilen har kjede eller reim, de skal ha 100% kontroll på dette. Hvis du får en person til og starte opp bilen din "når kaldt" og du ser på eksosen vil du se at det kommer ut noe vann, spesielt ved litt rusing av motoren.
  2. Dra du på et bilopphoggeri finner du foreksempel dusinvis med pene 12-14 år gamle vw-polo med gående motorer side det ikke har blitt byttet registerreim, det samme gjelder for Ford connect 2010 til 2013 modeller. På min 2011 connect står det 250.000 eller 10 år, byttet den i fjor etter 12 år og den hadde begynt og sprekke så ikke lenge igjen før motoren hadde tatt kvelden der.
  3. Har brukt brunox og vært fornøyd med den ser ut som det holder bra selv uten overlakkering. Fikk litt sjokk når jeg så prisen nå, kjøpte denne før hos Mekonomen for drøye 200 kroner i 1 liter, den sprayen er like bra men må overmales når det har tørket. PS: uansett merke du velger så må du ta nødvendig mengde til en annen beholder og ikke helle dette tilbake etter bruk, med en gang det kommer i kontakt med rust begynner prosessen med og omgjøre rust til metall og hvis du heller overskytende middelet tilbake i original-beholdere kan reaksjonen fortsette der.
  4. Nautica

    Ulyd

    Hvis AC er slått på vil viften gå selv om viftekontrollen er avslått "på enkelt biler", støy i viftemotoren vil forandre seg utifra hastigheten i vifta, hvis du setter vifte på fullt og slår den av burde du høre støyforskjell etterhvert son farten avtar.
  5. Gjelder det dokumentasjon i vognkortet er det bare og glemme det, man får ikke innført bedre utslippkrav en det biler har originalt fra produsenten. Gjelder det bare og få godkjenning ved innførsel ville jeg bare holdt kjeft og la eventuelt inspeksjon avgjøre om de anser at dette er bra nok eller ikke. Utslipp kan måles så det er ingen problem, støy er også målbart, men begge deler er nok litt "fingeren i lufta" ved kontroll, anser inspektøren at det støyer for mye kan han kreve støymålinger/dokumentasjon før godkjenninger, men utslippet måler de nok med eget utstyr. Er det for ille får du ettermontere et par eksospotter som du kan fjerne etter kontrollen
  6. 750 kg maks vekt ville nok valgt en lav henger da med utenpåliggende hjul. Har begge deler, stor boggi-henger med hjulene under som jeg bruker når jeg har behov for frakt av større/tyngre ting så som mye ved, stålkonstruksjoner, mindre kjøretøy, etc. Har også et par mindre hengere til småtteri "en med og en uten brems", enklere og trille rundt uten påkoblet bil kjapt og koble til tar liten plass, lett og lesse/losse, holder til det meste. Det du først burde tenke på er hva du skal bruke hengeren til, transportere søppel/hageavfall "dobbel høyde lemmer/gitter", tre-materialer "122x244 plater", trenger du og fjerne sidene "småbåter", eller holder det med fjernefront/bak "plank", transportere grus "tipp-henger", kjøre langt eller ofte med maks vekt ofte er det bedre med større hjul velge 12", 13" eller 14" hjul "større hjul gir også kraftigere nav" etc. Når det gjelder Tempo100 er det krav om PKK- kontroll på linje med bil, samt at det kan være krav på type kjøretøy/bil man kan bruke, noe man burde ta hensyn til ved kjøp av Tempo100 henger.
  7. Biomasse er en del av et syklisk omløp som hele naturen fra a til å har bruk for.
  8. Dette er vel en naturlig utvikling av samfunnet "gjelder hele vesten" snau økonomien og dårlige tider hører flere generasjoner siden, nå kjeder ungdommen seg og går nye veier, nasjonale følelser er på grensen til ekstremisme i enkelte sine øyner. Må dessverre en ny storkrig til for å få tilbake nasjonalfølelsen tilbake til folket/ungdommen.
  9. Forskjellen opp mot Kyr/fe er nok at de går fri ute i naturen og ikke som et industrielt foretak med tilhørende moderne dyrefor/beite.
  10. En ny forskning viser at en bisonflokk på 170 dyr kan fjerne co2 tilsvarende 43.000 amerikanske biler. https://www.theguardian.com/environment/article/2024/may/15/bison-romania-tarcu-2m-cars-carbon-dioxide-emissions-aoe
  11. Svenskene har begynt med utvikling av generasjon 4 atomkraftverk nå, dem satser stort på atomkraft. https://samnytt.nu/sverige-storsatsar-pa-fjarde-generationens-karnkraft
  12. Skrue? eller bilopphøggeren.
  13. Har du aluminiumsfelger er det bedre og bruke aluminiumspasta "periodiske tabellen/galvanisk korrosjon" og som du sier bruk en stålbørste først. Mister du boltene/mutterne på bakken så sjekk at det ikke ligger smuss på dem før du skrur de tilbake. sjekk også at senter-ringene som man må bruke ved enkelte 3pats felger er tilstede hvis du har dette.
  14. Har hatt omtrent samme problem, har en utforming på eiendommen "stor asfaltert plass ut mot riksvei" så gjør/gjorde at politiet/biltilsynet brukte min eiendom til div. kontroller, og kjøretøy som ble "avskiltet" sto igjen på min eiendom når de var ferdig med kontrollen. Ble opplyst at politien/vegvesenet ikke er ansvarlig for å fjerne biler som er avskiltet så det ble mitt problem, kontaktet div. bergingsfirma og ingen ønsker og fjerne biler som sto på min eiendom side de ikke var feilparkert, etc. Og eier ikke hadde gitt tillatelse. Mirakuløst så havnet de bilene helt av seg selv ute på fylkesveien så politiet måtte få de fjernet etter kort tid, noe de har hjemmel for å gjøre og bergingsfirmaene kan kreve betalt av eier eventuelt ta pant i kjøretøyet. I etterkant har jeg nektet politi/vegvesenet og har kontroller på min eiendom for å unngå disse problemene.
  15. Hva står det i salgskontrakten, har de fått lurt inn en klausul hvor du har gitt en form for garantier ? Clutch er en forbruksvare som må skiftes ved jevne mellomrom, akkurat som bremsesko, bærekuler, lyspærer, etc. så ingen reklamasjonsrett på det. Det at en forhandler prøver seg er ganske vanlig, fattern opplevde omtrent det samme for drøye 30 år siden når han skulle bytte bil, fikk 12000.- i takst for den gamle, når han kom for og hente den nye bilen og underskrive sto det bare 2000.- for den gamle bilen, forhandlere hadde påført alt som måtte utbedres på den gamle bilen uten og informere om det på forhånd, det ble ingen bilsalg der i gården nei, etter 4 Mazda'er ble det et nytt bilmerke på fattern den gangen "Subaru".
×
×
  • Opprett ny...