Gå til innhold

AMD fikser Radeon HD 4850


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bra at de er raskt ute!

Er jo ikke akkurat det AMD / ATI er mest kjent for, raske driver oppdateringer..

 

 

Blir nok et ASUS Maximus 2 Formula (Intel P45) og 2x PowerColor HD4870 (Crossfire) på meg!

 

AMD kommer da med offisielle driveroppdateringer hver eneste måned. Det er vel oftere enn Nvidia i alle fall (hvis jeg ikke tar helt feil). Høres ut som om gamle fordommer henger litt igjen :p AMD har vel strengt tatt vært svært gode på drivere de siste 2 årene i alle fall. Det er i alle fall midt inntrykk.

Lenke til kommentar

litt uenig der, selvfølgelig uanstndig høyt. men så lenge det ikke er stabilitets problemer så er det greit for meg. et lyd/varme kompromiss :)

 

men synest det er litt vanskelig og bytte kjølere, stock burde være 2 delt. en del til minne og VRM og en del til core. så hadde man sluppet unna alle disse små heatsinks med dårlig tape på og bytta kun på core.

 

det sies at disse nye korta har samme hull som 38xx hadde

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Jeg har 84 grader på et passivt kjølet 8600GT på 100% load 24/7 i en elendig kjølet kasse som nesten ikke har vifter og som går sakte. Der er det "akseptabelt".

 

Men på en stock løsning av 4850 synes jeg ikke det er godt nok. Men om Club3D kommer med OC og Orb løsningen de hadde på 3850 så blir kjøpet mye bedre med en gang. Kjøpte 2stk av de til 650,-

Lenke til kommentar
Apropos 4850 så har ytelse på nivå med geforce 9800 GX2 blitt sykt billig nå. Utrolig hvor raskt ting har endret seg på bare i siste halvdel av juni. Og det blir vel ikke mindre bra med denne betadriveren.

GTX, ikke GX2.

Kobler du to HD 4850 i CF så får du bedre ytelse, men et enkelt kort er (foreløpig) langt fra på samme ytelsenivå.

 

Håper virkelig HD 4870 kommer som dobbeltkjøler. :love:

 

Edit: Egentlig kan det vel være det samme, det betyr vel uansett bare et ekstra kjølerbytte for meg. Men, men.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...