Gå til innhold

Test: Apple Ipod Touch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker men er det ikke slik at hvis man overfører musikk fra PC-en til iPod Touch så slettes alt på spilleren? I så fall så blir denne funksjonen veldig dårlig:

En banebrytende funksjon som følger med Wi-fi-støtten er tilgangen til Itunes-butikken. Du kan enkelt kjøpe musikk direkte til spilleren, uten å måtte gå om noen datamaskin. Dette fungerer ypperlig – men husk at filene du kjøper ikke kan overføres tilbake til datamaskinen din.
Lenke til kommentar
- Ustabilt trådløst internett

 

Jøss, dette er faktisk den aller første gangen jeg har hørt noe som helst om dette vedr iPod Touch eller iPhone. Jeg ville ha sjekket routeren eller tilgangspunktet ellers, for i mine øyne er denne delen av iPod Touch dønn stabil og mange hestehoder foran alle andre. :)

 

- Mangler bluetooth med a2dp-støtte

 

Er dette virkelig grunn til minus i karakteren når man anmelder en MP3-spiller?

Lenke til kommentar

Enig med Josh, minus pga mangel på bluetooth var litt drøyt.

Den er da ikke låst til iTunes er den det? man kan bruke mediaMonkey til og overføre musikk men trenger iTunes for og restore, oppdatere o.l.

+ at om man jailbreaker den(som nesten alle gjør) kan man spill tonnevis av spill på den. men det har de sikkert ikke lov og skrive om.

Jeg får min ipod touch 16gb i dag (mandag) og gleder meg sykt :D

Lenke til kommentar
- Ustabilt trådløst internett

 

Jøss, dette er faktisk den aller første gangen jeg har hørt noe som helst om dette vedr iPod Touch eller iPhone. Jeg ville ha sjekket routeren eller tilgangspunktet ellers, for i mine øyne er denne delen av iPod Touch dønn stabil og mange hestehoder foran alle andre. :)

 

 

 

jeg forhånsbestilte min iTouch, så jeg fikk den så fort den kom til landet.. og siden den gang kan ikke huske at jeg har hatt ustabilt nett uansett hvor jeg har vært.. (skolen, hjemme, hybel, eller andre trådløse nettverk..)

Lenke til kommentar
- Mangler bluetooth med a2dp-støtte

Er dette virkelig grunn til minus i karakteren når man anmelder en MP3-spiller?

Syntes ikke det er så dumt, den får jo pluss for trådløs internett, så at en mp3 spiller får minus for å ikke støtte trådløse hodesett når den støtter trådløs internett syntes jeg passer helt fint. Trådløs hodesett burde nesten ha mere og si enn internett da det er en mp3 spiller.

Lenke til kommentar

Herrejemini altså, kor mange ganger skal amobil skrive tull som dette før nokon åpnar augene og prøver å finne fram litt informasjon? Alt du treng er Google.

Låst til Itunes

For å kunne overføre filer til Touch må du bruke Itunes, som er et svært lettfattelig og komplett program. Itunes hjelper deg med å organisere lyd-, bilde- og videofilene dine samt synkronisere de til spilleren. Programmet tilbyr også en musikkbutikk med godt utvalg.

 

Så lenge Itunes er installert fungerer Touch opp mot Windows og Mac, men ikke Linux. Spilleren kan ikke brukes som en masselagringsenhet – dette betyr at filene som er lagt inn, ikke kan lastes tilbake til en datamaskin.

Nei, du ikkje bruke iTunes, du kan bruke f.eks. Ephpod eller MediaMonkey.

Spelaren er dårleg egna som masselagringseining, men når vart det einaste kriterie for å laste musikk frå spelar til PC? Med programmene nevnt over kan du laste musikk både inn på og ut frå ein iPod Touch, som du kan med dei fleste (om ikkje alle?) iPod-modellane til dags dato.

Lenke til kommentar
Herrejemini altså, kor mange ganger skal amobil skrive tull som dette før nokon åpnar augene og prøver å finne fram litt informasjon? Alt du treng er Google.
Låst til Itunes

For å kunne overføre filer til Touch må du bruke Itunes, som er et svært lettfattelig og komplett program. Itunes hjelper deg med å organisere lyd-, bilde- og videofilene dine samt synkronisere de til spilleren. Programmet tilbyr også en musikkbutikk med godt utvalg.

 

Så lenge Itunes er installert fungerer Touch opp mot Windows og Mac, men ikke Linux. Spilleren kan ikke brukes som en masselagringsenhet – dette betyr at filene som er lagt inn, ikke kan lastes tilbake til en datamaskin.

Nei, du ikkje bruke iTunes, du kan bruke f.eks. Ephpod eller MediaMonkey.

Spelaren er dårleg egna som masselagringseining, men når vart det einaste kriterie for å laste musikk frå spelar til PC? Med programmene nevnt over kan du laste musikk både inn på og ut frå ein iPod Touch, som du kan med dei fleste (om ikkje alle?) iPod-modellane til dags dato.

 

Poenget er vel at man ikke kan bruke en vanlig filbrowser

Lenke til kommentar

Hvorfor kommer denne testen nå? Ipod Touch kom i 3. kvartal ifjor, noe som er veldig lenge siden i IKT verden!

Og jeg ble overasket slik som andre her i tråden av at dere skriver at det er ustabilt trådløst nettverk. Det må

være noe feil hos testeren i dette tilfellet. Hos meg så fungerte nettverket helt perfekt hele tiden. Ustabile menyer

har jeg heller aldri merket noe til.

Lenke til kommentar

Imponert over at denne testen kommer først nå!

 

Overskriften var også artig. "Ipod på boler". Hva er boler? Tenker dere på anabole steroider? Ville man ikke da ha skrevet "Ipod på steroider"? :p

 

Ellers enig i testen, Ipod Touch er vanvittig morsom! Ikke den beste lyden man får, men utrolig mye moro! Jeg gleder meg til iPhone, som er samme OS-et. ^^

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...