Gå til innhold

4 GHz Prescott tidlig neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke prøvd disse selv da ,men etter de tilbakemeldinger som kommer ser det ut som svært få har problemer med temp på prescott , de fleste snakker mellom 50 - 60 grader og der ligger jo mange av de som har A64 3000 for ikke å snakke om FX , så dette temp hysteriet til enkelte er vel sterkt overdrevet .

Lurer i det hele tatt på om de har prøvd den selv . :whistle:

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke prøvd disse selv da ,men etter de tilbakemeldinger som kommer ser det ut som svært få har problemer med temp på prescott , de fleste snakker mellom 50 - 60 grader og der ligger jo mange av de som har A64 3000 for ikke å snakke om FX , så dette temp hysteriet til enkelte er vel sterkt overdrevet .

Lurer i det hele tatt på om de har prøvd den selv . :whistle:

Prescott er fryktelig varm. Serlig effektforbruket ved idle er skuffende. Det er en datasal her på gløshaugen (vel det er sikkert mange..) som er utstyrt med Prescott maskiner fra Dell. Det er rimelig god temperatur der inne så jeg vet hvor jeg skal sette meg når vintern slår til for fullt. Prescott burede desverre aldri vært produsert på 90nm prosessen. De burde fortsatt med NW basert design. På den andre siden vil prescott eller lignende design helt sikkert få gode dager på 65nm prosessen.

 

Forøvrig er Gallatin server versjonen av Northwood og det er nok ikke den som blir brukt på 6xx serien. Gallatin er dessuten et 130nm produkt. Tar jeg ikke mye feil så har INQ allerede bekreftet at dette var en typo. Søk på Aces! Groo_ , Charlie hos INQ, bekreftet at det ikke deride seg om Gallatin.

 

Kan forøvrig ikke uttale meg om varmeutvikling på A64 fordi jeg aldri har satt mine ben i en slik og har heller ikke planer om å gjøre det, men jeg ser det er mange som klager på forumene ja.

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke prøvd disse selv da ,men etter de tilbakemeldinger som kommer ser det ut som svært få har problemer med temp på prescott , de fleste snakker mellom 50 - 60 grader og der ligger jo mange av de som har A64 3000 for ikke å snakke om FX , så dette temp hysteriet til enkelte er vel sterkt overdrevet .

Lurer i det hele tatt på om de har prøvd den selv . :whistle:

Joda, men en Prescott på 4 Ghz burde utvikle en god del varme eller hva... Lurer på om Intel klarer å få den til å funke med den boxed kjøleren som sitter på 3.6 ghz versonen....

Lenke til kommentar
Lurer om det kommer noe særlig over 4Ghz i nær fremtid, eller om det er den siste Ghz utposten.

Om Prescott lignende design (single core) kommer på 65nm så ryker 5GHz glatt. Intel har lagd en 65nm prosess som vil være svært bra for alle de designene som er effektbegrenset på 90nm. Dvs. Netburst og dual core Itanium. Dothan kommer ikke til å få et tilsvarende løft ytelsesmessig fra 90nm til 65nm om den ikke redesignes eller kommer som dual core. Hvilket den antagelig gjør. En direkte krymping av Dothan til 65nm ville imidlertid gi en chip med veldig lavt effektforbruk. Ca 15W ved 2GHz skulle jeg tro.

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke prøvd disse selv da ,men etter de tilbakemeldinger som kommer ser det ut som svært få har problemer med temp på prescott , de fleste snakker mellom 50 - 60 grader og der ligger jo mange av de som har A64 3000 for ikke å snakke om FX , så dette temp hysteriet til enkelte er vel sterkt overdrevet .

Lurer i det hele tatt på om de har prøvd den selv . :whistle:

Joda, men en Prescott på 4 Ghz burde utvikle en god del varme eller hva... Lurer på om Intel klarer å få den til å funke med den boxed kjøleren som sitter på 3.6 ghz versonen....

Klart den gjør , men vil nok tro de leverer med en kjøler som klarer brasene .

Det er vel med den som med alle andre cpuer uansett merke at kjølern blir oppgradert i forhold til ytelsen .

Lenke til kommentar

Fudde litt da,

 

'An unusual problem occured while running the OpenSSL benchmark. Even though we are using Intel validated heatsink/fan combos we recieved a continuous stream of errors from the operating system regarding thermal temperatures. An example syslog can be seen below:

 

Message from syslogd@linux at Mon Sep 18 01:57:27 2004 ...

linux kernel: CPU#0: Temperature above threshold

 

This does not bode well for the processor. Our processor test bed is completely caseless, and if we have issuse with our 3.6GHz processor out of a normal case, we can't imagine what issues might exist in a full enclosure. '

 

http://www.anandtech.com/linux/showdoc.aspx?i=2213&p=8

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke prøvd disse selv da ,men etter de tilbakemeldinger som kommer ser det ut som svært få har problemer med temp på prescott , de fleste snakker mellom 50 - 60 grader og der ligger jo mange av de som har A64 3000 for ikke å snakke om FX , så dette temp hysteriet til enkelte er vel sterkt overdrevet .

Lurer i det hele tatt på om de har prøvd den selv . :whistle:

Jeg skal si meg enig i at Prescott-saken har blitt ganske så sterkt oppblåst, men 50-60 på Athlon 64 3000+ CPUer kan jeg ikke si meg enig i. De som har AMD64-hovedkort med riktig temperaturavlesninger ligger på typisk (35)-40 idle, og noe over 50 load. FX, derimot, kan vel bli ganske så hot, noe som kommer frem i Super-PC-serien her på hw.

Lenke til kommentar

Høres bra ut for intel sin del dette. Får vann i munnen av å tenke på en prescott på 4ghz og en vappochill:D

 

Offtopic

Mulig jeg tar feil Snekker'n, men i det siste har jeg hørt mye negativt om amd fra deg hver gang intels svakheter blir nevnt, hva hadde amd 64 med denne artiklen å gjøre?.

Tar jeg feil beklager jeg på det sterkeste! :innocent:

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...