Gå til innhold

Galaxy S8 blir trolig diger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja... jeg vil ikke ha noe av dette. Jeg tar gjerne smalere kanter, men den fysiske størrelsen på S4-S7 har vært perfekt for meg. Ikke vil jeg droppe hodetelefonkontakt eller hjemknapp heller. Hvis de i tillegg tvinger meg til å velge Edge, så må jeg nok dessverre se meg om etter andre merker......

Lenke til kommentar

Jaja... jeg vil ikke ha noe av dette. Jeg tar gjerne smalere kanter, men den fysiske størrelsen på S4-S7 har vært perfekt for meg. Ikke vil jeg droppe hodetelefonkontakt eller hjemknapp heller. Hvis de i tillegg tvinger meg til å velge Edge, så må jeg nok dessverre se meg om etter andre merker......

 

Fint å lese ferdig før du kommenterer... Dette er PLUS versjonen som er ryktet.. Normale utgaven S8 får ca 5,1" skjerm som vanlig... Eventuelt en modell på 5,5" også slik som idag. Skal du droppe Samsung om du kun får velge med edge skjerm er du jo bare firkantet.. Jeg foretrekker uten edge selv jeg.. Men er ikke noe krise om neste tlf er en 5,5" edge akkurat. Edgene blir bedre for hver modell også så. Savner igrunn 5,5" skjerm faktisk så. LG G3n jeg hadde med 5,5" var ca 2-3mm lengre og akkurat like bred som Galaxy S6en jeg hadde. G4 som en kompis hae er ca samme den også. Og en 6" Samsung tilsvarer vel i størrelse en 5,5" iPhone.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jaja... jeg vil ikke ha noe av dette. Jeg tar gjerne smalere kanter, men den fysiske størrelsen på S4-S7 har vært perfekt for meg. Ikke vil jeg droppe hodetelefonkontakt eller hjemknapp heller. Hvis de i tillegg tvinger meg til å velge Edge, så må jeg nok dessverre se meg om etter andre merker......

 

Jeg liker heller ikke edge så det ble Pixel XL på meg. Den er helt strålende, rask bra kamera og alltid først i køen når det blir oppdateringer :)

Lenke til kommentar

 

Jaja... jeg vil ikke ha noe av dette. Jeg tar gjerne smalere kanter, men den fysiske størrelsen på S4-S7 har vært perfekt for meg. Ikke vil jeg droppe hodetelefonkontakt eller hjemknapp heller. Hvis de i tillegg tvinger meg til å velge Edge, så må jeg nok dessverre se meg om etter andre merker......

Jeg liker heller ikke edge så det ble Pixel XL på meg. Den er helt strålende, rask bra kamera og alltid først i køen når det blir oppdateringer :)

 

 

Den er også stygg, tykk, har altfor store rammer og lider av vanvittig mange problemer fra en forhasta utvikling. Og nevnte jeg også at den billigste modellene starter på 8000,- (i dette tilfellet er selv en iPhone 7 billig i forhold)? Eller at den kommer med maskinvare som vil gå ut på dato bare måneder etter at den lanseres? De skaper ikke akkurat et fint rykte på seg heller, når de velger å gi telefonen eksklusive funksjoner, som Google Assistant, som de burde ha implementert til Android-OSet.

Endret av La Menthe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jaja... jeg vil ikke ha noe av dette. Jeg tar gjerne smalere kanter, men den fysiske størrelsen på S4-S7 har vært perfekt for meg. Ikke vil jeg droppe hodetelefonkontakt eller hjemknapp heller. Hvis de i tillegg tvinger meg til å velge Edge, så må jeg nok dessverre se meg om etter andre merker......

Jeg liker heller ikke edge så det ble Pixel XL på meg. Den er helt strålende, rask bra kamera og alltid først i køen når det blir oppdateringer :)

 

 

Den er også stygg, tykk, har altfor store rammer og lider av vanvittig mange problemer fra en forhasta utvikling. Og nevnte jeg også at den billigste modellene starter på 8000,- (i dette tilfellet er selv en iPhone 7 billig i forhold)? Eller at den kommer med maskinvare som vil gå ut på dato bare måneder etter at den lanseres? De skaper ikke akkurat et fint rykte på seg heller, når de velger å gi telefonen eksklusive funksjoner, som Google Assistant, som de burde ha implementert til Android-OSet.

Det er smak og behag som avgjør hva som er fint. Jeg er sikker på at vist du hadde utformet en mobil så ville tusenvis mene at det var feil og skulle heller vært slik osv. nei å gjøre alle til lags er ikke lett. Jeg liker mobilen og med 7.1.1 så er det bra og det blir bedre snart. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den kommer du ikke langt med. Når de lager telefonen så tykk som den er, uten at batteristørrelsen er nevnverdig større enn andre modeller, er det ikke "smak og behag" (det har vært en generell konsensus om Pixels dårlige utseende). Det er dårlig byggkvalitet. Det samme gjelder rammene foran; utseende foran er en blåkopi av HTC 10 i form av rammer, plassering av sideknapper, hodetelefoninngang, osv. Men der HTC 10 hadde knapper og fingeravtrykkleser foran, og derfor hadde rammene der for en god grunn, har Google fjernet knappene. Man ender dermed med en telefon som er større enn flaggskipmodeller tilsvarende størrelse. Det er ikke smak og behag, det er dårlig byggkvalitet.

 

Så har man skjermkalibreringen. Selv om Google tilbyr sRGB-modus, er den en av de dårligste sRGB-modusene jeg har vært borti. Du har også det faktum at kameraet lider av "lens flare", at mange rapporterer at skjermen sporadisk fryser, double-tap som ikke fungerer optimalt, osv. Alle såkalte "barnesykdommer" fra et forhastet produkt. 

 

Du liker mobilen fordi den har god programvare, og jeg tviler på at noen andre vil være uenig med deg. Om man utelukker pris, mener selv jeg at Pixel er nummer 2 på listen av 2016s beste telefoner, ene og alene på grunn av programvaren. Med ren Android og Nougat, tilbyr Pixel den glatteste opplevelsen du kan få på en mobil. Problemet er bare at god programvare på ingen måter rettferdiggjør en startpris på 8000, for 5"-utgaven og 10000,- for 5,5"-utgave. Nexus-telefonene var helt like som årets Pixel i byggkvalitet og enestående programvare. De kostet derimot ikke et formue, men var billige alternativer på markedet. Rent maskinvaremessig, er Pixel "premium" på bare ett område: kamera. Alt annet, om det er design, byggkvalitet eller annen innmat, er enten middelmådig eller rett og slett dårlig. Den er på absolutt ingen måter verdig prislappen sin.

 

Det er mye tydeligere når du sammenligner mot toppmodeller som OnePlus 3, som i sin helhet tilbyr en bedre telefon for en nøktern pris. OnePlus 3T kommer med 64GB intern UFS 2.0-lagring (med 20% raskere lagringshastighet enn Pixel, grunnet F2FS), 6GB minne, ~15% raskere prosessor-ytelse, vakrere og tynnere utseende, bedre batteritid, raskere fingeravtrykkleser og bedre ladeløsning (den er både raskere og holder telefonen kald under lading). Pixel er bedre i raskere oppdateringer og bedre kamera. Men det mest oppsiktsvekkende er at OnePlus 3T 64GB koster 4300,-. Pixel XL 32GB koster 9790,-. 

 

Google lanserer Pixel til en startpris på 8000-10,000,-,- for 32GB-modellen på slutten av året, når smarttelefoner med prosessorer fra neste generasjon allerede vil være ute noen måneder etterpå. Og når telefonen ikke engang føles "premium" ut i utførelse, kvalitet og funksjoner, gir de kundene ingen seriøse incentiver til å kjøpe det.

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den kommer du ikke langt med. Når de lager telefonen så tykk som den er, uten at batteristørrelsen er nevnverdig større enn andre modeller, er ikke "smak og behag" (det har vært en generell konsensus om Pixels dårlige utseende). Det er dårlig byggkvalitet. Det samme gjelder rammene foran; utseende foran er en blåkopi av HTC 10 i form av rammer, plassering av sideknapper, hodetelefoninngang, osv. Men der HTC 10 hadde knapper og fingeravtrykkleser foran, og derfor hadde rammene der for en god grunn, har Google fjernet knappen. Man ender dermed med telefoner på 5" og 5,5" som er større enn telefoner med tilsvarende størrelser. Det er ikke smak og behag, det er dårlig byggkvalitet.

 

Så har man skjermkalibreringen. Selv om Google tilbyr sRGB-modus, er den en av de dårligste sRGB-modusen jeg har vært borti. Du har også det faktum at kameraet lider av "lens flare", at mange rapporterer at skjermen sporadisk fryser, double-tap ikke fungerer optimalt og mer. Alle såkalte "barnesykdommer" fra et forhastet produkt. 

 

Du liker mobilen fordi den har god programvare, og jeg tviler på at noen andre vil være uenig med deg. Om man utelukker pris, mener selv jeg at Pixel er den andre beste telefonen i 2016, ene og alene på grunn av programveren. Med ren Android og Nougat, tilbyr Pixel den glatteste opplevelsen du kan få på en mobil. Problemet er bare at god programvare på ingen måter rettferdiggjør 8000,- og mer. Nexus-telefonene var helt like som årets Pixel i byggkvalitet og enestående programvare. De kostet derimot ikke et formue, men var billige alternativer på markedet. Rent maskinvaremessig, er Pixel "premium" på bare ett område: kamera. Alt annet, om det er design, byggkvalitet eller annen innmat, er enten middelmådig eller rett og slett dårlig. Den er på absolutt ingen måter verdig prislappen sin. Spesielt ikke når du sammenligner mot toppmodeller som OnePlus 3, som i sin helhet tilbyr en bedre telefon for 4000,- billigere.

 

Google lanserer denne telefonen til 8000,- for 32GB-modellen på slutten av året, når smarttelefoner med prosessorer fra neste generasjon allerede vil være ute om noen få måneder. Med Oneplus lansering av OP3 denne sommeren (og oppfølgeren neste sommer), en formidabel flaggskip som både ser og oppleves som en toppmodell, må jeg nesten spørre hvilke insentiver jeg som kunde har om å vente på Pixel?

 

Jeg gikk fra OnePlus 3 til Pixel XL og den var treg i forhold til Pixel. Hva du liker er ikke så nøye for meg, men jeg liker Pixel. Penger er heller ikke så stort problem for de fleste av oss heller.

Lenke til kommentar

Vel jeg hadde OnePlus 3 i 4 mnd og etter det var det litt heng her og der ettersom jeg la til flere apper og fjernet noen igjen. Og det er helt sant. Penger er ikke så stort problem, hadde du likt Pixel så hadde du kjøpt en. Men nå gjør du ikke det, men jeg gjør det, og det er vel det som teller.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...