Gå til innhold

TEST: LG V20


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

- Under minus så står der "Litt i største laget"...

 

Ironisk nok så sitter jeg med den motsatte oppfattningen..

 

5,5" i visible-screen-size på en mobil-tlf med en oppløsning på "1920*1080" / "1080*1920" er i største laget.

5,7" i visible-screen-size på en mobil-tlf med en oppløsning på "2560*1440" / "1440*2560" er i minstelaget.

 

4,5" i visible-screen-size på en mobil-tlf med en oppløsning på "1920*1080" / "1080*1920" er perfekt for oppløsningen.

6,1" i visible-screen-size på en mobil-tlf med en oppløsning på "2560*1440" / "1440*2560" er perfekt for oppløsningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

BizzyX78: Ikke misforstå - skjermareal kontra størrelse er upåklagelig. Men det er fortsatt en svært stor telefon dette. At den har større skjerm enn iPhone 7 Plus får plass til på omtrent samme ytre mål er en kjempefin ting, men det gikk en smule fullt i plusslisten her. Fikk heller ikke plass til å nevne at det faktisk er en veldig, veldig fin skjerm det er snakk om.

 

troutmaster: Som er nevnt i teksten har LG valgt en litt annen vri enn vanlig, med støtbeskyttelse fremfor fuktbeskyttelse. Tenker at så lenge vi får en av delene dekket, så er ikke mangel på det andre noe stort minus. Det kunne kanskje vært med som en opplysning på minuslisten - men her får man altså uansett hjelp med ett viktig problempunkt for mobiler :)

Lenke til kommentar

En telefon er vel ikke i største laget før den er over 6 tommer stor.

 

Tja kommer jo ann på hånden som skal bruke telefonen. største laget for min del er iPhone Plus modellene som renner over med unødig bezels i forhold til skjermstørrelsen. Gjelder selvsagt mindre iPhone utgaver også, men skjermstørrelsen gjør de jo håndterlige til tross.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

BizzyX78: Ikke misforstå - skjermareal kontra størrelse er upåklagelig. Men det er fortsatt en svært stor telefon dette. At den har større skjerm enn iPhone 7 Plus får plass til på omtrent samme ytre mål er en kjempefin ting, men det gikk en smule fullt i plusslisten her. Fikk heller ikke plass til å nevne at det faktisk er en veldig, veldig fin skjerm det er snakk om.

 

troutmaster: Som er nevnt i teksten har LG valgt en litt annen vri enn vanlig, med støtbeskyttelse fremfor fuktbeskyttelse. Tenker at så lenge vi får en av delene dekket, så er ikke mangel på det andre noe stort minus. Det kunne kanskje vært med som en opplysning på minuslisten - men her får man altså uansett hjelp med ett viktig problempunkt for mobiler :)

 

 

 

 

- Takk for tilbakemeldingen...

 

Jeg ser den.

Jeg synes bare det er litt rart at når mobil-produsentene på død og liv skal ha det så lite og kompakt som mulig, så burde dem klare å holde seg til en målestokk-standard.

 

Jeg synes 480-DPI/PPI er ei perfekt grense å holde seg til på mobil-tlf'er og nettbrett.

Da ting blir lite nok, men ikke for lite.

 

4,5" ved "1920*1080" / "1080*1920"-oppløsningen tilsvarer 480-DPI/PPI.

...og...

6,1" ved "2560*1440" / "1440*2560"-oppløsningen tilsvarer 480-DPI/PPI.

 

NB!...: Uten avrunding oppover av skjerm-størrelsen; Da det ville resultert i at DPI/PPI-verdien hadde falt under 480.

 

Og ved bruk av 480-DPI/PPI-gensen så kan OS og Software utvikklerne forholde seg til denne grensen, for å gjøre saken lettere.

 

Som jeg har sagt før her på forumet angående "Oppløsning vs Skjermstørrelse", så holder det med "1920*1080" / "1080*1920"-oppløsningen på mobil-tlf'er.

 

Men "2560*1440" / "1440*2560"-oppløsningen er optimal i det at denne oppløsningen kan deles på både 16 og 32 i horisontalen og vertikalen.

Noe som kommer godt med for software-utvikklerne med tanke på skalering.

 

Det samme kan ikke sies om "1920*1080" / "1080*1920"-oppløsningen, siden den ikke en gang kan deles på 16 vertikalt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Storfornøyd med min LG G4, så håper virkelig denne kommer til Norge :)

 

Ja den har jo stor skjerm på 5.5", men med små bezels rundt er den nesten perfekt. Sitter selv med G2 og er fornøyd jeg også, men på tide med en ny nå føler jeg etter over 3 år med den :)

 

Av de store mobilene der ute nå, så er vel Samsung Note 7 best. Takket være edge displayet har den minimalt med bezels den også.

Lenke til kommentar

 

Tja kommer jo ann på hånden som skal bruke telefonen. største laget for min del er iPhone Plus modellene som renner over med unødig bezels i forhold til skjermstørrelsen. Gjelder selvsagt mindre iPhone utgaver også, men skjermstørrelsen gjør de jo håndterlige til tross.

 

 

Da er det vel litt subjektivt hva som er for stort eller ikke. For min del er 6" i grenseland, men alikevel innenfor.

Det burde vel heller stå at den kan virke for stor for enkelte?

Lenke til kommentar

manoqueen: Den er én av de triveligste. Har møtt mange trivelige koreanere, så det er tett i toppen :)

 

Snickers-is: På ingen måte. Det gjøres innimellom vinklingsendringer av redaktører og andre på huset for å se om det påvirker lesertallene, men her er tittel og ingress helt selvvalgt, og det har en enkel årsak.

 

LG lanserte denne telefonen kvelden før iPhone 7 ble lansert. Og de fokuserte med til dels motsatt fortegn på nøyaktig de samme tingene som Apple fokuserte på. Apple snakket om trådløs lyd og AirPods - LG snakket om en fantastisk mini-jack. Apple snakket om zoom, LG snakket om vidvinkel.

 

Koblingen er lagt litt opp til av produsenten selv, og det er unektelig store motsetninger som begge på hvert sitt vis rettferdiggjør en plass helt i toppen. De ser grunnleggende sett nokså like ut, men kunne knapt vært mer forskjellige :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...