Gå til innhold

TEST: LG V20


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tiltman: Foreløpig ikke. Det hintes om at interessen vurderes. Skulle jeg gjette avhenger mye av global tilgang, standing i det enkelte land og i hvilken grad G5 gjør det greit eller ikke.

 

Vi har bittelitt historikk å gå på. V10 kom til Norden selv om den ble lansert på akkurat samme måte, og den har i all sin særhet skapt mye blest rundt LG, selv om selve telefonen ikke har blitt allemannseie.

 

En annen ting som er svært, svært uvanlig er tilgang på testprodukter for ting som ikke er planlagt sendt ut i et marked. Selskaper flest forsøker å prioritere pengene sine der de kan få noe igjen for dem, og da er det ofte ikke øverst på listen over gjøremål å sende ut svindyre telefoner til test i et marked der de ikke skal selges.

 

Skulle jeg gjette er den på vei, men det er nok mange faktorer som avgjør her, og blir tilgangen knapp er det slett ikke sikkert det går selv om produsenten skulle ønske å slippe den her.

 

Så god som den er håper jeg imidlertid flere får anledning til å oppleve den. Det er en skikkelig entusiasttelefon, men med omtrent ingen av ulempene for "vanlige brukere" som slike ting ofte har :)

 

Det var en smule upraktisk at den bare snakket koreansk da den ankom, dog. Måtte bruke en nordisk G5 som "slepetau" for å finne frem i menyene.

Lenke til kommentar

Spennende vinkling og si at sen har "to kameraer, akkurat som iPhone", da LG G5 har samme set up, og kom før iPhone 7. Syns det er så søtt når teknologi journalister overser funksjoner totalt og avskriver dem som gimmicky, helt til Apple eller Samsung implementerer dem. Var samme greia med vanntette telefoner. Sony holdt jo på med det lenge, men den gangen var det ikke nødvendig, ingen tar jo med seg telefonen i dusjen, liksom. Så begynner Samsung med vanntette telefoner, og da er det plutselig et must. Det gjør det ganske vanskelig for meg å ta dere seriøst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

En telefon er vel ikke i største laget før den er over 6 tommer stor.

 

 

 

Tror vel vi sier at en telefon er vel ikke i største laget, før den ikke passer i egen hånd.

Og så lar vi som med klær, la være å snakke om at en bukse er for stor for alle sammen, fordi en selv bruker en størrelsev mindre. :D

 

Screen-to-body ratio derimot!

 

 

 

- "Screen-to-Body"-ratio blir litt feil...

 

"Screen-to-Grip"-ratio er vel heller en mer passende beskrivelse, eller hur?

 

I mitt tilfelle så blir det mellom 5cm(1,9") for veldig fast grep og 15cm(5,9") for veldig løst grep.

Som tilsvarer alt fra "1280*720" ved 3,0" opp til "4096*2304" ved 9,7".

 

Riktig nok så synes jeg at "4096*2304" ved 9,7" er fullstendig overkill på mobil-tlf'er, for folk flest.

Da ikke alle har like store hender.

 

Mine hender er ikke av de største, men der finnes dem som har mindre enn meg.

Særlig med tanke på at flere og flere barn får sin egen mobil-tlf nå til dags.

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Jeg har LG V10 og kjøpte den samme dagen den kom ut her i Norge. Nettopp lekkert design med solid stålramme på sidene og att den generelt skiller seg ut fra røkla gjorde att jeg gikk for denne. Angrer ikke et sekund.

 

Synd ikke V20 kommer til norge

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Jeg har LG V10 og kjøpte den samme dagen den kom ut her i Norge. Nettopp lekkert design med solid stålramme på sidene og att den generelt skiller seg ut fra røkla gjorde att jeg gikk for denne. Angrer ikke et sekund.

 

Synd ikke V20 kommer til norge

 

Hvem har sagt at den IKKE kommer hit?

Lenke til kommentar

 

Jeg har LG V10 og kjøpte den samme dagen den kom ut her i Norge. Nettopp lekkert design med solid stålramme på sidene og att den generelt skiller seg ut fra røkla gjorde att jeg gikk for denne. Angrer ikke et sekund.

 

Synd ikke V20 kommer til norge

 

Hvem har sagt at den IKKE kommer hit?

 

 

Ordla meg litt feil. Den er ikke ventet her ved Launch, men forhåpentligvis så dukker den opp litt senere.

 

V10 kom noen måneder senere til Europa etter at den ble lansert i USA.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...