Gå til innhold

Nye The Legend of Zelda slippes både til Wii U og NX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja jeg ser overhodet ikke mange grunnene for å rettferdgjør kjøp (igjen) jeg heller. Men NX kan absolutt bli ett kjøp det, men jeg er jo veldig spent på om Nintendo greier å holde gimmickene borte denne gangen. Jeg håper hvertfall det.

 

De trenger å introdusere nye spillopplevelser som ikke bare blir kjipe gimmicks. De klarte det med (3)DS og Wii. De klarte det ikke med Wii U. Ps4-klone med Mario kan de spare seg for.

Lenke til kommentar

Syns det er bare helt sykt at Nintendo skal bruke 5 år på å få ut et Zelda spill som IKKE er en remake. Var ikke som da Zelda Twilight Princess kom ut samtidig som Wii kom ut.

 

Kanskje vi heller skal tenke på det posetive her isteden for å bare snakke dritt og grine?

 

Jo lengre tid de bruker jo bedre blir spillet, jeg tar heller et nytt og magiskt spill over alle disse dritt spillene vi har sett år etter år som liksom skal være en "AAA" titel.

 

Og den kommer til Nintendos neste konsoll! Dette visste jeg faktisk fra før da de gjorde det samme en gang før med wii og wiiU.

 

Dette er bare posetivt og gleder meg stort! :)

Lenke til kommentar

Og den kommer til Nintendos neste konsoll! Dette visste jeg faktisk fra før da de gjorde det samme en gang før med wii og wiiU.

 

Det var GC og Wii det skjedde med, Twilight Princess. Men GC hadde Wind Waker fra før.

 

Det syke her er vel at Wii U blir den eneste konsollen fra Nintendo uten et eksklusivt Zelda-spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wii U er en eneste stor fadese, og det labre spillutvalget vi har fått i løpet av konsollens levetid rettferdiggjør på ingen måte prisen på konsollen. Støtten Wii U har fått i det siste er direkte pinlig.

Jeg har i løpet av generasjonen gått fra Nintendo-elsker til å nesten håpe at det går skeis med neste konsoll også. Jeg er ikke villig til å betale flere tusen for en konsoll som gir kanskje ett bra spill i året. Jeg kommer ikke til å kjøpe NX før det er minst 10 spill jeg har lyst til å spille på maskinen.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Sies nå de vil ha en egen event for NX. Kanskje rundt september, et halvår før lansering.

 

Det er vel også trolig at det er NX-versjonene av Zelda som vil vises på E3 selv om de ikke annonserer detaljene rundt selve konsollen. 

 

Uansett har de gitt opp Wii U helt. I finansrapporten sin forventer de bare 800,000 solgte de neste 12 månedene. Det betyr at den ender opp på rundt 14 mill. som er mindre enn hva PS4 selger på ett år.

Lenke til kommentar

Tenk kor annleis det kunne ha gått for wii u viss prisen hadde blitt senka såpass at mange fleire kjøpte konsollen første året. Med mange flere solgte konsoller hadde tredjepartstøtta garantert teke seg opp. Nåja, konsollen greidde aldri å innfri mine krav.

 

Spørs og om nye Zelda og NX leverer varene. Man kan jo håpe.

Lenke til kommentar

Ikke uventet men unektelig en tanke skuffet ettersom spillet så ut til å lanseres rundt jul i år.

 

Støvmagneten WiiU hadde vært praktisk som bokholder, men jeg har ikke så mange bøker. På en annen side er det ok at de satser på neste konsoll så får vi bare håpe Nintendo snart har lært at markedet er relativt mettet for gimmicks. For all del kjør på med amiibo, men gi oss en konsoll og håndkontroller som leverer ytelse og 3. parts utviklere tør å satse på.

Lenke til kommentar

 

Syns det er bare helt sykt at Nintendo skal bruke 5 år på å få ut et Zelda spill som IKKE er en remake. Var ikke som da Zelda Twilight Princess kom ut samtidig som Wii kom ut.

 

Kanskje vi heller skal tenke på det posetive her isteden for å bare snakke dritt og grine?

 

Jo lengre tid de bruker jo bedre blir spillet, jeg tar heller et nytt og magiskt spill over alle disse dritt spillene vi har sett år etter år som liksom skal være en "AAA" titel.

 

Og den kommer til Nintendos neste konsoll! Dette visste jeg faktisk fra før da de gjorde det samme en gang før med wii og wiiU.

 

Dette er bare posetivt og gleder meg stort! :)

Jeg for min del vil gjerne grine litt over dette. Var blant dem som kjøpte Wii u ganske tidlig, det lå jo i kortene at det skulle komme et nytt zelda eksklusivt til denne konsollen! For min del var dette nok til å velge konsollen, da den på daværende tidspunkt også så ut til å ha støtte for 3. Parts spill... når denne støtten til slutt døde fullstendig trøstet jeg meg med at det kommer vel etterhvert et nytt zelda! Og forhåoentøigvis mange andre, gode nibtebdo opplevelser. Nå ser jeg som mange andre at jeg like gjerne kunne droppet denne generasjonen fra Nintendo... og ja, man får fremdeles tilgang til spillet, men det er trolig optimalisert for NX...

 

Sånn, der fikk jeg det ut av systemet =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette kommer ikke som noen bombe akkurat. Kjøper gjerne en NX, men for det første må kraften i maskina imponere iallefall noe. Gimmicks til maskina som gamepad og motion control må være valgfritt.

 

Meget viktig på lista er at Nintendo må komme med ett forent konto system slik at når man kjøper f.eks ett Virtual Console spill på maskina så er dette spillet bundet til kontoen din og om du har samme konto på en 3DS vil man der også kunne laste ned samme spill uten å måtte kjøpe det på nytt.

 

Samme gjelder for alle andre spill. Om man eier endel Wii U spill digitalt og disse blir bakoverkompatible med NX så burde det ikke være noe problem å spille alle disse på NX sålenge man har kontoen.

 

Er lei av at Nintendo slipper unna med å ikke ha implementert dette enda bare fordi de er Nintendo. Må bli slutt med free pass til Nintendo.

 

Fiks ett forent system Nintendo å slutt å forvent at vi skal kjøpe de samme gamle overprisede spillene 2-3 gang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...