Gå til innhold

I år skal apple komme med en helt ny Mac


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du villig til å ofre vesentlig bedre batterilevetid og prosessorkraft, flere USB og TB-porter samt chassisstyrke for 0.5cm tynnere maskin?

 

Om du hadde stilt dette spørsmålet til 80% av alle macbook air - kjøpere så er jeg sikker på at svaret hadde vært "hell no!" Men tynnere er hypet opp av Apple og kundene vet ikke hva som faktisk blir ofret for hver eneste millimeter. Dessuten er tynt "kult".

  • Liker 6
Lenke til kommentar

I år skal apple komme med en helt ny Mac

Det hadde vært mildt sagt merkelig om hvilken som helst produsent skulle la være å lansere nye maskiner et helt år. Med andre ord, jeg ser ikke helt nyheten i at de skal lansere en ny maskin i løpet av året.. "Breaking News, stop the press - det blir jul i år også".

 

Eller er dette et spark til konkurrentene ved å insinuere at de lanserer halvnye maskiner?

Endret av Simen1
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dette lovar jo godt ettersom det tydar på at Apple for ein gongs skuld har vald å gå "all in" på ei ikkje-propriær tilkopling. Å droppe sin eigen Thunderbolt-standard er det nok ein del folk med dyrt TB-utstyr som vil bli sure på, men det er det einaste logiske å gjere. Mykje av grunnlaget for TB har jo vore at den har betre spesifikasjonar og kan brukast til meir enn dagens USB. Når USB-C kjem med enda betre funksjonalitet enn TB har sistnemnde utspelt si rolle.

Å få ein kontakttype til "alt" blir også supert på større maskinar som framleis vil ha fleire inngangar. På min 2011 Macbook Pro har eg totalt 6 kontaktar utanom AUX og minnekort, men kun 2 er USB. Dei fire andre er MagSafe, Ethernet, Firewire og Thunderbolt/MiniDisplay. Ein kan no altså fjerne alle desse og erstatte dei med USBar, som vil gje mykje større fleksibilitet. T.d. brukar eg "aldri" Ethernet og Firewire, men har ofte mangel på USB-kontaktar.

Lenke til kommentar

Dette lovar jo godt ettersom det tydar på at Apple for ein gongs skuld har vald å gå "all in" på ei ikkje-propriær tilkopling. Å droppe sin eigen Thunderbolt-standard er det nok ein del folk med dyrt TB-utstyr som vil bli sure på, men det er det einaste logiske å gjere.

 

Her er det mange faktafeil, ikke er Thunderbolt propietær og ikke er den Apple eksklusiv. Thunderbolt er det hovedsaklig Intel som står bak, i samarbeid men endel andre inkludert Apple. Det er ingenting propietært med Thunderbolt bare fordi det ikke er USB.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

tenk på alle overgangene du må ha med til en hver tid :p

 

 

Tror eneste gangen jeg har koblet til noe til en bærbar maskin i nyere tid er når jeg kobler til minnepenn for rask overføring, eller for reinstallasjon av systemet. På en arbeidsplass så kan det nok være kjekt med Ethernet osv, men da har man sikkert en dockingløsning regner jeg med som ordner den biffen.

 

Men ja, det er veldig snodig men en enkelt plugg og ingenting mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du villig til å ofre vesentlig bedre batterilevetid og prosessorkraft, flere USB og TB-porter samt chassisstyrke for 0.5cm tynnere maskin?

 

Om du hadde stilt dette spørsmålet til 80% av alle macbook air - kjøpere så er jeg sikker på at svaret hadde vært "hell no!" Men tynnere er hypet opp av Apple og kundene vet ikke hva som faktisk blir ofret for hver eneste millimeter. Dessuten er tynt "kult".

 

 

Du vil jo fremdeles kunne kjøpe deg MacBook Air 11" eller 13" da, og de kommer garantert med en Intel Broadwell refresh om ikke så alt for lenge.

Lenke til kommentar

 

Idiotisk med kun en port om det blir tilfellet, er god plass til fler.

Hva vet du om det? selv om det ser ut som det er plass på siden trenger ikke bety at det er plass på insiden.

 

 

Har du sett innsiden av en macbook air? Så jo, det trenger det å bety. Selve maskinvaren tar opp lite av plassen.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...