Gå til innhold

I år skal apple komme med en helt ny Mac


Anbefalte innlegg

 

Ingen har svart på dette enda, hva er liksom fordelen? Folk argumenterer som om ulempene veies opp av fordelene, men fordelene er funksjonelt ikke-eksisterende, også på størrelsesfronten.

Du fortsetter å harpe på dette selv om du har fått plenty med svar.

 

Jeg kan gjenta enda en gang: Kanskje fordelene ikke er direkte funksjonelle på denne ene maskinen, men har å gjøre med segmentering samt et ønske om å pushe verden mot trådløs teknologi. Akkurat som Apple gjorde for en del år siden med den originale MBAen. Lik det eller ikke, men de har en tradisjon for slikt. Det er ikke alltid det går bra, og de kan ta det for langt, men det er sånn Apple alltid har operert.

 

Du maser og maser om at det er plass til flere porter. Ja, det er det. Og så? Det er ikke ukjent å innføre friksjon i produkter for å oppnå en bestemt oppførsel hos brukerne. F.eks å få dem til å bruke trådløst utstyr.

 

VIl dette gjøre maskinen ubrukelig for mange? Jepp. Definitivt

 

 

 

 

Er du villig til å ofre vesentlig bedre batterilevetid og prosessorkraft, flere USB og TB-porter samt chassisstyrke for 0.5cm tynnere maskin?

 

Om du hadde stilt dette spørsmålet til 80% av alle macbook air - kjøpere så er jeg sikker på at svaret hadde vært "hell no!" Men tynnere er hypet opp av Apple og kundene vet ikke hva som faktisk blir ofret for hver eneste millimeter. Dessuten er tynt "kult".

 

 

Dette spørsmålet kan du vel egentlig stille deg selv når du velger MacBook Air i utgangspunktet? En MacBook Pro vil jo gi deg flere porter, bedre ytelse, bedre skjerm osv.. Batteritiden er det for tidlig å si noe som helst om, baserer den seg på Intel Core M så har den jo langt lavere TDP enn dagens MacBook Air så at batteritiden nødvendigvis blir redusert er jo ingen selvfølgelighet selv om maskinen blir tynnere og mindre. Det at porter sløyfes muliggjør vel også større maksimering av plassbruk til nettopp batteriet.

 

Utsagnet ditt mot styrke på kabinettet vil jeg gjerne se dokumentasjon på for det

høres ut som ren synsing? En MacBook Air 11" er mindre enn MacBook Air 13" men ser ikke ut til å tåle noe mindre, og etter min erfaring så er faktisk MacBook Air til tross for at de er tynnere og mindre enn MacBook Pro 13" og 15" mer solide da det er et mer kompakt omriss av aluminium rundt Air kontra Pro. Har ingen dokumentasjon på dette, men følger ikke nødvendigvis logikken din helt.

 

 

Du må heller ikke glemme at dagens MacBook Air 13" ikke forsvinner, så du har jo fremdeles muligheten til å velge denne modellen om du ønsker det. Kan være at MacBook Air 11" forsvinner dog.

 

Jeg har en 4 års gammel 11", er musiker og reiser en god del og har brukt maskinen rimelig heftig i både jobbsammenheng og privat, har også hatt den med på lange motorsykkelturer i både inn og utland i alle disse årene.

Selv om den allerede er rimelig syltynn så er det er pr dags dato den desidert best bygde og solide bærbare maskin jeg har hatt, og siden det allerede er minimalt med porter på denne, så ser jeg det som null problem hvis det evt bare skulle bli en port slik som det spekuleres i på en evt ny, så undertegnede venter med spenning og håper det ikke tar for lang tid til en ny kommer.

 

 

Det er en vesentlig forskjell på 3 porter og 1.

 

AtW

 

Ja, og siden jeg vet hva man kan gjøre med en slik trådløst og at den høyst sannsynlig har en rimelig bra batterikapasitet, så vil bare en port være nok til mitt bruk.

Og tar det som en selvfølge at folk kjøper redskap som er egnet til bruken, og er man ennå avhengig av feks ekstern mus og tastatur og ekstra skjerm med usb og kablet tilkobling da er man rimelig bortreist hvis man kjøper en data med bare en port.

Audun har nok også ett poeng at Apple vil skille den litt fra MacBook Pro...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ingen har svart på dette enda, hva er liksom fordelen? Folk argumenterer som om ulempene veies opp av fordelene, men fordelene er funksjonelt ikke-eksisterende, også på størrelsesfronten.

Du fortsetter å harpe på dette selv om du har fått plenty med svar.

 

Jeg kan gjenta enda en gang: Kanskje fordelene ikke er direkte funksjonelle på denne ene maskinen, men har å gjøre med segmentering samt et ønske om å pushe verden mot trådløs teknologi. Akkurat som Apple gjorde for en del år siden med den originale MBAen. Lik det eller ikke, men de har en tradisjon for slikt. Det er ikke alltid det går bra, og de kan ta det for langt, men det er sånn Apple alltid har operert.

 

Du maser og maser om at det er plass til flere porter. Ja, det er det. Og så? Det er ikke ukjent å innføre friksjon i produkter for å oppnå en bestemt oppførsel hos brukerne. F.eks å få dem til å bruke trådløst utstyr.

 

VIl dette gjøre maskinen ubrukelig for mange? Jepp. Definitivt. Men den vil fortsatt være knall for mange andre, og etter en liten stund vil antakeligvis markedet fylles opp med gode trådløse løsninger, og alle ler av da vi trengte en haug med porter på maskinene våre. Eller den flopper, og Apple kommer med en ny versjon med de tre portene du vil ha.

 

 

Ingen av tingene du nevner er fordeler for brukeren, det er brukere som diskuterer her, det er, for å si det helt ærlig, latterlig, å sitte å forsvare noe som går utover oss som brukere fordi apple "ønsker å segmentere".

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Ingen har svart på dette enda, hva er liksom fordelen? Folk argumenterer som om ulempene veies opp av fordelene, men fordelene er funksjonelt ikke-eksisterende, også på størrelsesfronten.

Du fortsetter å harpe på dette selv om du har fått plenty med svar.

 

Jeg kan gjenta enda en gang: Kanskje fordelene ikke er direkte funksjonelle på denne ene maskinen, men har å gjøre med segmentering samt et ønske om å pushe verden mot trådløs teknologi. Akkurat som Apple gjorde for en del år siden med den originale MBAen. Lik det eller ikke, men de har en tradisjon for slikt. Det er ikke alltid det går bra, og de kan ta det for langt, men det er sånn Apple alltid har operert.

 

Du maser og maser om at det er plass til flere porter. Ja, det er det. Og så? Det er ikke ukjent å innføre friksjon i produkter for å oppnå en bestemt oppførsel hos brukerne. F.eks å få dem til å bruke trådløst utstyr.

 

VIl dette gjøre maskinen ubrukelig for mange? Jepp. Definitivt. Men den vil fortsatt være knall for mange andre, og etter en liten stund vil antakeligvis markedet fylles opp med gode trådløse løsninger, og alle ler av da vi trengte en haug med porter på maskinene våre. Eller den flopper, og Apple kommer med en ny versjon med de tre portene du vil ha.

 

 

Ingen av tingene du nevner er fordeler for brukeren, det er brukere som diskuterer her, det er, for å si det helt ærlig, latterlig, å sitte å forsvare noe som går utover oss som brukere fordi apple "ønsker å segmentere".

 

AtW

 

At du ikke ser det som en fordel om markedet fylles opp av gode trådløse løsninger får bli din mening, andre brukere vil nok sette pris på det.

Btw, hvorfor så opptatt av dette? Du er helt tydelig ikke en Apple-bruker og vil neppe bli det.

Lenke til kommentar

Her er jeg ikke enig, Apple har tidligere gjort endel radikale valg som har ført til raskere utvikling og overgang til noe (bedre?) standarder og løsninger raskere.

 

Om Apple går foran å fronter at nye MacBook Air skal være 100% trådløs så setter det mest sannsynlig fart i markedet. Apple har alltid hatt mye fokus fra tredjepart, de ender alltid opp med en god menge tilbehør og utstyr skreddersydd for sine løsninger. Ved å gjøre dette å kan Apple fort få fart på utvikling og forbedring av tilgjengelig utstyr og tilbehør som baserer seg på trådløse teknologer fordi de ønsker å utvikle og selge det beste tilbehøret til denne nye modellen.

 

På hvilken måte er dette automatisk til ulempe for alle oss som forbrukere? Noen ganger så må du faktisk kutte ved beinet for at noe nytt og bedre skal gro. Dette er jo noe vi ser mye av til hva gjelder Windows hvor Microsoft etter min mening har vært alt for dumsnille hva gjelder å støtte gammel (og etter mitt syn utgått) programvare. Alt Windows XP fremdeles støttes, og at Windows 7 skal støttes helt frem til 2020 eller ha det nå var er alt for lenge, det syr puter under armene på utviklere å legger opp til at folk kan være noe skikkelige latsabber hva gjelder det å ta i bruk nye standarder for programmering, nye APIer osv..

 

Noe vi ser tydelig med Windows og HiDPI skjermer, hvor brorparten av programvare fra tredjepart fremdeles ikke støtter HiDPI skalering og ikke viser de tegn til å gidde å gjøre noe med det med det første. Hadde Microsoft vært litt mer aggressive i sin holdning og kuttet støttet tidligere så hadde vi slippet mye av disse latterlig trege overgangene, at de ikke kuttet støtten for IE6 før nå nylig er jo temmelig på viddene spør du meg.

 

 

Man kan på mange måter si at Apple kanskje går litt langt i motsatt retning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen av tingene du nevner er fordeler for brukeren, det er brukere som diskuterer her, det er, for å si det helt ærlig, latterlig, å sitte å forsvare noe som går utover oss som brukere fordi apple "ønsker å segmentere".

Er skeptisk til å gå for bare en port selv jeg, men prøver å forklare hvordan jeg tror Apple tenker dersom de velger å gå for dette. Forsvar? Ikke egentlig. Har skrevet flere steder i tråden at jeg er svært skeptisk. Greit å lese skikkelig før man angriper.

 

Det som uansett er veldig viktig å forstå med Apple er at de spiller et annet spill enn konkurrentene. Der de er opptatt av enkeltprodukter og kvartaler har Apple alltid hatt et mye lenger perspektiv på ting. Derfor hender det de gjør ting som isolert sett kan se dumme ut - fordi det er en del av en større plan. Det kan f.eks inkludere å lage en maskin med for få porter fordi de tror fremtiden er trådløs og fordi de vil være med på å kickstarte denne fremtiden.

 

Et annet eksempel er å nekte totalt å implementere Bluray fordi man ikke tror på å shippe bits på disk, eller å droppe tastatur på telefoner.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Hvilke trådløse løsninger er det du mener mangler, og dette vil føre til at "fyller opp markedet"?

 

Og det har seg sånn at jeg per i dag har en macbook air som min hovedbærbare. Ai ai, ikke så lett å treffe med disse fordommene sine.

 

AtW

Hvilke, har du ikke lest kommentarene?

Her er det tydeligvis folk som faktisk tror at de må ha usb eller andre porter for å koble til både skjerm, tastatur, mus eller whatever...

 

Og det var ikke snakk om fordommer, tenker vel mer på din generelt negative innstilling til ting fra Apple, feks i tråden om prisøkning i App Store så virker det ikke akkurat som du kjenner godt til Apple...

Lenke til kommentar

 

Hvilke trådløse løsninger er det du mener mangler, og dette vil føre til at "fyller opp markedet"?

 

Og det har seg sånn at jeg per i dag har en macbook air som min hovedbærbare. Ai ai, ikke så lett å treffe med disse fordommene sine.

 

AtW

Hvilke, har du ikke lest kommentarene?

Her er det tydeligvis folk som faktisk tror at de må ha usb eller andre porter for å koble til både skjerm, tastatur, mus eller whatever...

 

Og det var ikke snakk om fordommer, tenker vel mer på din generelt negative innstilling til ting fra Apple, feks i tråden om prisøkning i App Store så virker det ikke akkurat som du kjenner godt til Apple...

 

vi vet at ikke alt utstyr er trådløs enda.

selv vet jeg ikke om det faktisk finnes trådløse skjermer som er praktiske i bruk

 

å leve kun på pushet teknologi setter alt for store begrensinger

Det er også viktig å tenke på hvilken trådløs teknologi som fungerer sammen

om de fleste går for Wi-fi og Apple maser om blåtann så blir det feil et sted

Lenke til kommentar

vi vet at ikke alt utstyr er trådløs enda.

selv vet jeg ikke om det faktisk finnes trådløse skjermer som er praktiske i bruk

 

å leve kun på pushet teknologi setter alt for store begrensinger

Det er også viktig å tenke på hvilken trådløs teknologi som fungerer sammen

om de fleste går for Wi-fi og Apple maser om blåtann så blir det feil et sted

Om denne kommer er det en nisjemaskin, ikke en som skal løse alt for alle, og ikke en som kommer til å være like allsidig og fleksibel som f.eks en nåværende MBA.

 

Det er helt greit å lage begrensede produkter, også må man se om markedet vil ha dem. Det som ikke er greit (i mine øyne) er å alltid skulle ha alle features i alt, sånn at ingenting blir skikkelig bra. Da vil jeg heller ha mindre. Eller velge en maskin som faktisk er designet for proffbruk, som en Lenovo eller en Macbook Pro.

 

 

(Forøvrig er støtten for både BT og Wifi helt topp på alle moderne Macer, så det problemet du tror du ser finnes ikke. Det er veldig sjelden BT og Wifi konkurrerer, de er komplimentære teknologier. Det Apple satser mest på er Wifi + BTLE).

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

 

Ingen av tingene du nevner er fordeler for brukeren, det er brukere som diskuterer her, det er, for å si det helt ærlig, latterlig, å sitte å forsvare noe som går utover oss som brukere fordi apple "ønsker å segmentere".

Er skeptisk til å gå for bare en port selv jeg, men prøver å forklare hvordan jeg tror Apple tenker dersom de velger å gå for dette. Forsvar? Ikke egentlig. Har skrevet flere steder i tråden at jeg er svært skeptisk. Greit å lese skikkelig før man angriper.

 

Det som uansett er veldig viktig å forstå med Apple er at de spiller et annet spill enn konkurrentene. Der de er opptatt av enkeltprodukter og kvartaler har Apple alltid hatt et mye lenger perspektiv på ting. Derfor hender det de gjør ting som isolert sett kan se dumme ut - fordi det er en del av en større plan. Det kan f.eks inkludere å lage en maskin med for få porter fordi de tror fremtiden er trådløs og fordi de vil være med på å kickstarte denne fremtiden.

 

Et annet eksempel er å nekte totalt å implementere Bluray fordi man ikke tror på å shippe bits på disk, eller å droppe tastatur på telefoner.

 

 

Jeg spør etter fordeler med dette designet, da forventer jeg at det du svarer er ting du mener er fordeler, jeg hadde skjønt apple om de solgte maskinen for 100k om de kunne slippe unna med det, men det er ingen fordel for brukerene. Så når du svarer på et spørsmål med noe, så må du tåle at folk faktisk mener at du svarer på spørsmålet.

 

Kan du konkretisere hva slags trådløs utvikling du mener de skal sette fart i her?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Hvilke trådløse løsninger er det du mener mangler, og dette vil føre til at "fyller opp markedet"?

 

Og det har seg sånn at jeg per i dag har en macbook air som min hovedbærbare. Ai ai, ikke så lett å treffe med disse fordommene sine.

 

AtW

Hvilke, har du ikke lest kommentarene?

Her er det tydeligvis folk som faktisk tror at de må ha usb eller andre porter for å koble til både skjerm, tastatur, mus eller whatever...

 

Og det var ikke snakk om fordommer, tenker vel mer på din generelt negative innstilling til ting fra Apple, feks i tråden om prisøkning i App Store så virker det ikke akkurat som du kjenner godt til Apple...

 

 

Newsflash: Dette finnes trådløst allerede, at elgen i kjent stil ikke aner hva han snakker om endrer ikke dette.

 

Nå har det seg sånn at det er mulig å ha eple-produkt uten å bøye seg ned og ta imot alt det negative apple finner på og late som man liker det. Tro det eller ei. Og hva i den tråden er det som får deg til å mene at jeg ikke kjenner godt til apple?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er jeg ikke enig, Apple har tidligere gjort endel radikale valg som har ført til raskere utvikling og overgang til noe (bedre?) standarder og løsninger raskere.

 

Om Apple går foran å fronter at nye MacBook Air skal være 100% trådløs så setter det mest sannsynlig fart i markedet. Apple har alltid hatt mye fokus fra tredjepart, de ender alltid opp med en god menge tilbehør og utstyr skreddersydd for sine løsninger. Ved å gjøre dette å kan Apple fort få fart på utvikling og forbedring av tilgjengelig utstyr og tilbehør som baserer seg på trådløse teknologer fordi de ønsker å utvikle og selge det beste tilbehøret til denne nye modellen.

 

På hvilken måte er dette automatisk til ulempe for alle oss som forbrukere? Noen ganger så må du faktisk kutte ved beinet for at noe nytt og bedre skal gro. Dette er jo noe vi ser mye av til hva gjelder Windows hvor Microsoft etter min mening har vært alt for dumsnille hva gjelder å støtte gammel (og etter mitt syn utgått) programvare. Alt Windows XP fremdeles støttes, og at Windows 7 skal støttes helt frem til 2020 eller ha det nå var er alt for lenge, det syr puter under armene på utviklere å legger opp til at folk kan være noe skikkelige latsabber hva gjelder det å ta i bruk nye standarder for programmering, nye APIer osv..

 

Noe vi ser tydelig med Windows og HiDPI skjermer, hvor brorparten av programvare fra tredjepart fremdeles ikke støtter HiDPI skalering og ikke viser de tegn til å gidde å gjøre noe med det med det første. Hadde Microsoft vært litt mer aggressive i sin holdning og kuttet støttet tidligere så hadde vi slippet mye av disse latterlig trege overgangene, at de ikke kuttet støtten for IE6 før nå nylig er jo temmelig på viddene spør du meg.

 

 

Man kan på mange måter si at Apple kanskje går litt langt i motsatt retning.

 

Setter fart på markedet på hvilken måte? Hva konkret er det du mener man skal sette fart på? Hvilke trådløse løsninger mangler, og hvilke tror du kommer av dette?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Hvilke trådløse løsninger er det du mener mangler, og dette vil føre til at "fyller opp markedet"?

 

Og det har seg sånn at jeg per i dag har en macbook air som min hovedbærbare. Ai ai, ikke så lett å treffe med disse fordommene sine.

 

AtW

Hvilke, har du ikke lest kommentarene?

Her er det tydeligvis folk som faktisk tror at de må ha usb eller andre porter for å koble til både skjerm, tastatur, mus eller whatever...

 

Og det var ikke snakk om fordommer, tenker vel mer på din generelt negative innstilling til ting fra Apple, feks i tråden om prisøkning i App Store så virker det ikke akkurat som du kjenner godt til Apple...

 

 

Newsflash: Dette finnes trådløst allerede, at elgen i kjent stil ikke aner hva han snakker om endrer ikke dette.

 

Nå har det seg sånn at det er mulig å ha eple-produkt uten å bøye seg ned og ta imot alt det negative apple finner på og late som man liker det. Tro det eller ei. Og hva i den tråden er det som får deg til å mene at jeg ikke kjenner godt til apple?

 

AtW

 

Du svarte nettopp både til meg og Audun hva som får meg til å mene det jeg mener. Du kommer hele tiden med spørsmål uansett svar du får, gjerne flere spørsmål.

 

Jeg kan ta det andre veien, hvilke bakdeler er det at Apple prøver å lage en så smidig, slank, lett, moderne maskin som mulig og som er tenkt for fremtidig teknologi og løsninger?

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvilke trådløse løsninger er det du mener mangler, og dette vil føre til at "fyller opp markedet"?

 

Og det har seg sånn at jeg per i dag har en macbook air som min hovedbærbare. Ai ai, ikke så lett å treffe med disse fordommene sine.

 

AtW

Hvilke, har du ikke lest kommentarene?

Her er det tydeligvis folk som faktisk tror at de må ha usb eller andre porter for å koble til både skjerm, tastatur, mus eller whatever...

 

Og det var ikke snakk om fordommer, tenker vel mer på din generelt negative innstilling til ting fra Apple, feks i tråden om prisøkning i App Store så virker det ikke akkurat som du kjenner godt til Apple...

 

 

Newsflash: Dette finnes trådløst allerede, at elgen i kjent stil ikke aner hva han snakker om endrer ikke dette.

 

Nå har det seg sånn at det er mulig å ha eple-produkt uten å bøye seg ned og ta imot alt det negative apple finner på og late som man liker det. Tro det eller ei. Og hva i den tråden er det som får deg til å mene at jeg ikke kjenner godt til apple?

 

AtW

 

Du svarte nettopp både til meg og Audun hva som får meg til å mene det jeg mener. Du kommer hele tiden med spørsmål uansett svar du får, gjerne flere spørsmål.

 

Jeg kan ta det andre veien, hvilke bakdeler er det at Apple prøver å lage en så smidig, slank, lett, moderne maskin som mulig og som er tenkt for fremtidig teknologi og løsninger?

 

 

Skjønner, du evner ikke å konkretisere i det hele tatt, da vil jeg tillegge påstanden din vekt deretter.

 

Maskinen blir ikke mindre smidig, mindre slank, mindre lett, eller får mindre trådløs teknologi av å kun ha en port.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvilke trådløse løsninger er det du mener mangler, og dette vil føre til at "fyller opp markedet"?

 

Og det har seg sånn at jeg per i dag har en macbook air som min hovedbærbare. Ai ai, ikke så lett å treffe med disse fordommene sine.

 

AtW

Hvilke, har du ikke lest kommentarene?

Her er det tydeligvis folk som faktisk tror at de må ha usb eller andre porter for å koble til både skjerm, tastatur, mus eller whatever...

 

Og det var ikke snakk om fordommer, tenker vel mer på din generelt negative innstilling til ting fra Apple, feks i tråden om prisøkning i App Store så virker det ikke akkurat som du kjenner godt til Apple...

 

 

Newsflash: Dette finnes trådløst allerede, at elgen i kjent stil ikke aner hva han snakker om endrer ikke dette.

 

Nå har det seg sånn at det er mulig å ha eple-produkt uten å bøye seg ned og ta imot alt det negative apple finner på og late som man liker det. Tro det eller ei. Og hva i den tråden er det som får deg til å mene at jeg ikke kjenner godt til apple?

 

AtW

 

Du svarte nettopp både til meg og Audun hva som får meg til å mene det jeg mener. Du kommer hele tiden med spørsmål uansett svar du får, gjerne flere spørsmål.

 

Jeg kan ta det andre veien, hvilke bakdeler er det at Apple prøver å lage en så smidig, slank, lett, moderne maskin som mulig og som er tenkt for fremtidig teknologi og løsninger?

 

 

Skjønner, du evner ikke å konkretisere i det hele tatt, da vil jeg tillegge påstanden din vekt deretter.

 

Maskinen blir ikke mindre smidig, mindre slank, mindre lett, eller får mindre trådløs teknologi av å kun ha en port.

 

AtW

 

Har jeg påstått at den får mindre trådløs teknologi?

Og hvorfor i all verden skal den ha masse porter hvis det kun blir trådløst framover, det er vel ikke mye om å gjøre at det er det idag, fesk pga Apple Tv så finnes det ikke en eneste kabel her, og alle mine Apple produkter "snakker" sammen, samt trådløst til både flatskjerm og stereoanlegg.

Så min påstand er at det er til fordel for brukere som vil ha en slankest mulig maskin.

Finner jeg fort ut om den blir mindre slank når den kommer og får sammenlignet den med 11" min.

Lenke til kommentar

Så fint, da er du enig i at flere porter ikke gjøre den mindre egnet for "fremtidig teknologi"? Maskinen blir ikke slankere av å ha flere porter, se på bildet, det er åpenbart plass til flere usb-c.porter der.

 

Forøvrig er apple-TV i en produktgruppe som jeg for det første ikke tror på at du kjører uten en eneste kabel, og for det andre av en type produkt der å kjøre uten kabel har minimale fordeler, og relativt store ulemper.

 

AtW

Lenke til kommentar

jeg må også spørre om hvilken fordel gir det med kun en USB tilkobling ?

jeg ser derimot bare ulemper.

 

Da trenger man heller ikke å dra ut andre tilkoblinger nå den må laddes .

eller man kan faktisk overføre bilder/video til maskinen og videre til en ekstern Harddisc.

Da trenger man 2 stk koblinger

 

så lenge det er plass er det bare tull å utelate slike kontakter

Lenke til kommentar

Nå går dere i loop her.

 

Men seriøst - ekstern fisk? Om du tror målgruppa for denne bruker ekstern disk forstår jeg at du er forvirra. Jeg har ikke brukt en ekstern disk på sikkert fem år.

 

Visste dere forresten at iPhone har hatt fm-radio siden starten, den er bare ikke aktivert? Ikke alt som er mulig blir med i Apples produkter. Lik det eller har det, og stem med lommeboka. Jeg tror Apple har bestemt seg for å kutte kablene, og de er tydeligvis ikke redd for å knuse noen egg i prosessen. For selvsagt er det bedre for mange brukere med flere porter, og selvsagt er det teknisk problemfritt å legge den til. Det er det ingen som krangler på. Men jeg tror Apple kanskje ser denne maskinen som et første steg mot noe nytt, og da gjør de ofte sånt som dette her.

 

Noen ganger treffer de, og andre ganger bommer de. Den første Airen hadde faktisk også bare én USB-port, men da var det den manglende nettverksporten alle reagerte på. Og den manglende cd-romen så klart.

 

Til slutt: ikke glem at Apple garantert har mengder av data på hvordan folk bruker maskinene. De vet hva som trengs, og hvor mange som vil utelukkende av noe sånt som dette. Mye bedre enn oss som bare kan gjette og synse.

Lenke til kommentar

Så fint, da er du enig i at flere porter ikke gjøre den mindre egnet for "fremtidig teknologi"? Maskinen blir ikke slankere av å ha flere porter, se på bildet, det er åpenbart plass til flere usb-c.porter der.

 

Forøvrig er apple-TV i en produktgruppe som jeg for det første ikke tror på at du kjører uten en eneste kabel, og for det andre av en type produkt der å kjøre uten kabel har minimale fordeler, og relativt store ulemper.

 

AtW

Siden hverken tv eller stereo har wifi eller bluetooth så er det en kabel fra Apple tv til de nevnte komponenter. Og at du mener trådløst er ulempe får være din mening. Skjønner overhode ikke hvorfor du diskuterer her, en evt ny Air med feks kun en port er definitivt ikke noe for deg, særlig siden du bare ser ulemper med trådløst tydeligvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...