Gå til innhold

Dette er iPhone-eiere misfornøyd med


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EU-standarden for mibilkontakter blokkerer også for å bruke den nye USB 3.1-pluggen, som antagelig ville vært et mye bedre valg enn Mikro-USB. Eneste grunn, USB 3.1 fantes ikke da EU-vedtaket ble gjort. Byråkratisk standardisering hindrer altså nyutvikling og forbedringer.
http://www.amobil.no/artikler/her-er-den-nye-usb-kontakten-som-gar-begge-veier/158721

Endret av SeaLion
  • Liker 5
Lenke til kommentar

EU-standarden for mibilkontakter blokkerer også for å bruke den nye USB 3.1-pluggen, som antagelig ville vært et mye bedre valg enn Mikro-USB. Eneste grunn, USB 3.1 fantes ikke da EU-vedtaket ble gjort. Byråkratisk standardisering hindrer altså nyutvikling og forbedringer.

http://www.amobil.no/artikler/her-er-den-nye-usb-kontakten-som-gar-begge-veier/158721

 

Som sagt i en annen tråd, så tror jeg ikke dette er riktig, standarden setter ikke noen direkte krav til utforming.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som om én kontakt er all lock in Apple bedriver? ;)

 

Skjønner ikke dette lock in maset. Jeg er jo omtrent like låst til Google med Android. Skal jeg bytte operativsystem til WP eller iOS, er det omtrent samme styr som å bytte fra de nevnte systemene. Jeg har prøvd alle 3 og synes ikke jeg var særlig mer innlåst med Apple enn med Google.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så at Android er drøy på lock in gjør at det er helt greit at Apple også er det?

 

Jeg vil ikke starte noen Android-Apple debatt, men lurer bare på om ikke Apple-kunder plages av Apple lock in, uten nødvendigvis å måtte måle det opp mot andre.

 

- Det er varmt i Madrid

- Jeg skjønner ikke påstanden fordi det er så varmt i Sahara

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

EU-standarden for mibilkontakter blokkerer også for å bruke den nye USB 3.1-pluggen, som antagelig ville vært et mye bedre valg enn Mikro-USB. Eneste grunn, USB 3.1 fantes ikke da EU-vedtaket ble gjort. Byråkratisk standardisering hindrer altså nyutvikling og forbedringer.

http://www.amobil.no/artikler/her-er-den-nye-usb-kontakten-som-gar-begge-veier/158721

 

Som sagt i en annen tråd, så tror jeg ikke dette er riktig, standarden setter ikke noen direkte krav til utforming.

 

AtW

 

Selve EU-regelverket gjør neppe det. Men hvis Mikro-USB blir en etablert mobiltelefonstandard, og noen utvikler en erstatter basert på en annen kontaktutforming, f.eks at den kan snues begge veier (som USB 3.1). Da er det umulig å lansere denne nye pluggen som ny standard fordi den er anderledes enn det som de andre mobiltelefonene på EU-markedet har.

Lenke til kommentar

 

Så at Android er drøy på lock in gjør at det er helt greit at Apple også er det?

 

Jeg vil ikke starte noen Android-Apple debatt, men lurer bare på om ikke Apple-kunder plages av Apple lock in, uten nødvendigvis å måtte måle det opp mot andre.

 

- Det er varmt i Madrid

- Jeg skjønner ikke påstanden fordi det er så varmt i Sahara

 

Det er så mange programmer på App Store, at jeg tror neppe jeg får testet alle i min levetid. Så nei, jeg plages ikke av det ... :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Appsystemet er bare en av veldig mange måter Apple driver lock in på. Ikke se så snevert på det. Se heller den overordnede lock in strategien uten å hefte deg fast i detaljer.

 

Forøvrig har jeg svar på hvorfor lock in ikke var nevnt som ulempe. Dette var en multisvar-undersøkelse og lock in var ikke blant alternativene. Ikke helt uventet eller overraskende ettersom undersøkelsen ble utført og oppsummert av Apple selv, samt tolket av Apple-nettsiden 9to5mac.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Enig med Simen1, lock-in er alltid noe herk. Alt burde vært kompatibelt med alt. En BMW som uten problem kunne benyttet Ladas motorstyringssystem hadde vært gull. ;) Eller hva med å kunne sette inn CPU-en fra et Zanussi kjøleskap i PC-en, det hadde vært flott.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Dette var en drøy ingress til artikkelen, skapt bare for å skape kontrovers regner meg i ren Se & Hør stil.. Markedsundersøkelsen har altså tatt for seg hele markedet, også det markedet som går utover dagens Apple brukere og med det konkluderer vi altså med at Apple brukere selv naturligvis må være misfornøyde med akkurat de samme punktene for alle mennesker er jo helt like og har de samme meningene?

 

Makan til idiotisk ingress har jeg ikke sett på lenge, er jo dratt rett ut av en viss plass helt uten noe opplegg bare for å lage styr og pes i kommentarfeltet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Så at Android er drøy på lock in gjør at det er helt greit at Apple også er det?

 

Jeg vil ikke starte noen Android-Apple debatt, men lurer bare på om ikke Apple-kunder plages av Apple lock in, uten nødvendigvis å måtte måle det opp mot andre.

 

- Det er varmt i Madrid

- Jeg skjønner ikke påstanden fordi det er så varmt i Sahara

Det er så mange programmer på App Store, at jeg tror neppe jeg får testet alle i min levetid. Så nei, jeg plages ikke av det ... :D

Hva skal en man med frihet hvis han ikke vet hva han skal gjøre med den? Apple er et teknologidiktatur, men ikke alle ønsker den samme friheten og synes det er helt greit at man ikke får bestemme selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv er jeg storfornøyd med min iPhone4 som nå snart er 4år gammel. Ser ingen grunn til å bytte. Men... jeg er missfornøyd med en ting... Jeg vil gjerne ha mulighet til å slette alle apper jeg ikke benytter og som er forhånds innstallert, f.eks. Passbook, Aksjer og Aviskiosk

Lenke til kommentar

EU-standarden for mibilkontakter blokkerer også for å bruke den nye USB 3.1-pluggen, som antagelig ville vært et mye bedre valg enn Mikro-USB. Eneste grunn, USB 3.1 fantes ikke da EU-vedtaket ble gjort. Byråkratisk standardisering hindrer altså nyutvikling og forbedringer.

http://www.amobil.no/artikler/her-er-den-nye-usb-kontakten-som-gar-begge-veier/158721

 

Er den nye pluggen virkelig så utrolig mye bedre, at det er noe vits å forkaste en milliard ekstisterende kabler og ladere?

Sliter folk virkelig så mye med å sette i pluggen rett vei?

 

Personlig syns jeg vi skal holde oss til den pluggen vi har, til det kommer en ny standard som er litt mer revolusjonerende enn denne.

Lenke til kommentar

 

Så at Android er drøy på lock in gjør at det er helt greit at Apple også er det?

 

Jeg vil ikke starte noen Android-Apple debatt, men lurer bare på om ikke Apple-kunder plages av Apple lock in, uten nødvendigvis å måtte måle det opp mot andre.

 

- Det er varmt i Madrid

- Jeg skjønner ikke påstanden fordi det er så varmt i Sahara

 

 

Du må nesten definere hva du mener med "lock-in", for som iPhone-bruker gjennom flere år kommer jeg i grunnen ikke på én ting som hindrer meg i å bytte til en smarttelefon fra en annen produsent.

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skal en man med frihet hvis han ikke vet hva han skal gjøre med den? Apple er et teknologidiktatur, men ikke alle ønsker den samme friheten og synes det er helt greit at man ikke får bestemme selv.

 

 

 

 

Så når jeg bruker min frihet til å velge en iPhone, bruker min frihet til å installere de appene jeg ønsker, bruker min frihet til å fylle iPhone med det innholdet jeg vil og bruke den slik det passer meg, da underkaster jeg meg et "teknologidiktatur" ifølge deg...

Nei, jeg vet nøyaktig hva jeg skal gjøre med min frihet, og det inkluderer bl.a å ta egne valg og bruke den teknologien som til enhver tid passer meg best.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...