Gå til innhold

Hva om Half-Life 2 hadde blitt laget med dagens grafikk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske kult, men og litt uinteressant i forhold til Cinematic Mod. Her har vi altså ett brett, med en bittelitt kraftigere motor enn Source, men som faktisk kom ut samtidig... I CINEMATIC MOD, har vi HELE Half-Life-sagaen i den helt oppdaterte Source-motoren.

Se her:

http://cinematicmod.com/images/cm_13/comparisons/cm_13_29.jpg

http://cinematicmod.com/images/cm_13/comparisons/cm_13_30.jpg

http://cinematicmod.com/images/cm_13/comparisons/cm_13_31.jpg

http://cinematicmod.com/images/cm_13/comparisons/cm_13_35.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Også ganske uinteressant uten bilder fra originalen..

Men HL2 var vel et spill med fremtidens grafikk da det kom, så hadde vært morrore med noen andre spill med dagens grafikk.. Kunne godt tenkt meg Joint Operations i CryEngine eller Frostbite feks. Skikkelig jungelkrig og NoTimeforTy (andre som spilte her?) knife fights.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Litt fel å porte HL2 fra 2004 inn i en motor som også er fra 2004 da :p HL2 er for øvrig ett av få spill som fortsatt ser bra ut i dag, og for å være helt ærlig så har utviklingen vert veldig liten siden den tiden. Med unntak av Cryengine og Frostbite (nest fysikk motoren her) så har de ikke blitt så mye penere i dag en de var den gangen. Dette kan selvfølgelig begrunnes med at forige generasjon med konsoller har holdt tilbake utviklingen da.

 

Det som derimot representerer en betraktelig større forskjell er Black Mesa modden som er HL1 portet og gjennoppbygd i Source motoren. Her kan man virkelig snakke om store forskjeller. Det skal derimot bli interessant å se noen av de mange kickstarter prosjektene som ser ut til å flytte grensene innen grafikk. Forhåpentligvis vil dette føre utviklingen litt fremover.

 

just my 2 cents anyway :p

 

UE3 er fra slutten av 2006, tror du tenkte på UE2 som er fra 2004

Lenke til kommentar

Ganske kult, men og litt uinteressant i forhold til Cinematic Mod. Her har vi altså ett brett, med en bittelitt kraftigere motor enn Source, men som faktisk kom ut samtidig... I CINEMATIC MOD, har vi HELE Half-Life-sagaen i den helt oppdaterte Source-motoren.

Se her:

http://cinematicmod.com/images/cm_13/comparisons/cm_13_29.jpg

http://cinematicmod.com/images/cm_13/comparisons/cm_13_30.jpg

http://cinematicmod.com/images/cm_13/comparisons/cm_13_31.jpg

http://cinematicmod.com/images/cm_13/comparisons/cm_13_35.jpg

 

This^

 

Fakefactory's Cinematic Mod er en veldig fin grafisk oppdatering til HL2. Har selv spilt med denne modden i versjonene cm 11 og cm 13. Anbefales å prøve om du har maskinvare til det:

http://cinematicmod.com/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forskjellen på kapasitet mellom HL2 source versjonen, og UDK er ekstrem. For det første er UDK en ny instans av den gamle motoren, samt som en kan se, så er dette en ekstrem forbedring. Ta en liten kikk her visst du husker dårlig:

 

http://img3.wikia.nocookie.net/__cb20090111022546/half-life/en/images/6/63/Trainstation_engines_platforms.jpg

 

http://trainsingames.com/img/hl2/pioutside.jpg

 

UDK har fortsatt svært mye kraft å gi, men med UE4 ute så begynner UDK å bli kjedelig i kontrast. UE4 har så mye gøy!

 

Uansett, fantastisk bra prosjekt. Skikkelig digg å se så bra utført arbeid av en kjent scene.

 

Rainmaker91: "Med unntak av Cryengine og Frostbite (nest fysikk motoren her) så har de ikke blitt så mye penere i dag en de var den gangen."

 

8| Jo...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Litt fel å porte HL2 fra 2004 inn i en motor som også er fra 2004 da :p HL2 er for øvrig ett av få spill som fortsatt ser bra ut i dag, og for å være helt ærlig så har utviklingen vert veldig liten siden den tiden. Med unntak av Cryengine og Frostbite (nest fysikk motoren her) så har de ikke blitt så mye penere i dag en de var den gangen. Dette kan selvfølgelig begrunnes med at forige generasjon med konsoller har holdt tilbake utviklingen da.

 

Det som derimot representerer en betraktelig større forskjell er Black Mesa modden som er HL1 portet og gjennoppbygd i Source motoren. Her kan man virkelig snakke om store forskjeller. Det skal derimot bli interessant å se noen av de mange kickstarter prosjektene som ser ut til å flytte grensene innen grafikk. Forhåpentligvis vil dette føre utviklingen litt fremover.

 

just my 2 cents anyway :p

 

UE3 er fra slutten av 2006, tror du tenkte på UE2 som er fra 2004

så på feil dato, UE3 lisenser ble åpnet i 2004 så bommet litt der. Fortsatt litt dumt å ha en "remake" i en så begrenset motor, men folk må jo for all del få gjøre de de vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...