Gå til innhold

Hva om Half-Life 2 hadde blitt laget med dagens grafikk?


Anbefalte innlegg

Forskjellen på kapasitet mellom HL2 source versjonen, og UDK er ekstrem. For det første er UDK en ny instans av den gamle motoren, samt som en kan se, så er dette en ekstrem forbedring. Ta en liten kikk her visst du husker dårlig:

 

http://img3.wikia.nocookie.net/__cb20090111022546/half-life/en/images/6/63/Trainstation_engines_platforms.jpg

 

http://trainsingames.com/img/hl2/pioutside.jpg

 

UDK har fortsatt svært mye kraft å gi, men med UE4 ute så begynner UDK å bli kjedelig i kontrast. UE4 har så mye gøy!

 

Uansett, fantastisk bra prosjekt. Skikkelig digg å se så bra utført arbeid av en kjent scene.

 

Rainmaker91: "Med unntak av Cryengine og Frostbite (nest fysikk motoren her) så har de ikke blitt så mye penere i dag en de var den gangen."

 

8| Jo...

 

Tenker mer i de baner at utviklingen av grafikk er stagnert ekstremt de siste 8 årene siden siden dagens konsoller (eller gårsdagens blir det heller) ble sluppet. De har fått til mye fantastisk med gamle motorer men med unntak av mange flere polygoner og høyoppløste textures så er vel utviklingen stagnert noe. Det er for eksempel større forskjel på UE3 og UE2 enn det er mellom UE3 og UE4. Iallefall i hva man ser i spill, det kan godt hende at det har blitt betraktelig flere muligheter med nye grensesnitt slik som direct X 9, 10 og 11 da men med tanke på hvor mye UE3 er blitt brukt de siste årene så er det vel lov å mene at det har stagnert i utviklingen når det gjelder realistisk grafikk.

 

Igjen mine tanker og det eksisterer jo mange andre motorer der ute men jeg har fortsatt følelsen av at det har vert liten utvikling de siste årene, med unntak av at sterkere maskinvare kan trekke flere polygoner og mer høyoppløste textures

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt fel å porte HL2 fra 2004 inn i en motor som også er fra 2004 da :p HL2 er for øvrig ett av få spill som fortsatt ser bra ut i dag, og for å være helt ærlig så har utviklingen vert veldig liten siden den tiden. Med unntak av Cryengine og Frostbite (nest fysikk motoren her) så har de ikke blitt så mye penere i dag en de var den gangen. Dette kan selvfølgelig begrunnes med at forige generasjon med konsoller har holdt tilbake utviklingen da.

 

Det som derimot representerer en betraktelig større forskjell er Black Mesa modden som er HL1 portet og gjennoppbygd i Source motoren. Her kan man virkelig snakke om store forskjeller. Det skal derimot bli interessant å se noen av de mange kickstarter prosjektene som ser ut til å flytte grensene innen grafikk. Forhåpentligvis vil dette føre utviklingen litt fremover.

 

just my 2 cents anyway :p

 

Unreal Engine 3 er fra 2006, smarten.

Lenke til kommentar

 

Litt fel å porte HL2 fra 2004 inn i en motor som også er fra 2004 da :p HL2 er for øvrig ett av få spill som fortsatt ser bra ut i dag, og for å være helt ærlig så har utviklingen vert veldig liten siden den tiden. Med unntak av Cryengine og Frostbite (nest fysikk motoren her) så har de ikke blitt så mye penere i dag en de var den gangen. Dette kan selvfølgelig begrunnes med at forige generasjon med konsoller har holdt tilbake utviklingen da.

 

Det som derimot representerer en betraktelig større forskjell er Black Mesa modden som er HL1 portet og gjennoppbygd i Source motoren. Her kan man virkelig snakke om store forskjeller. Det skal derimot bli interessant å se noen av de mange kickstarter prosjektene som ser ut til å flytte grensene innen grafikk. Forhåpentligvis vil dette føre utviklingen litt fremover.

 

just my 2 cents anyway :p

Unreal Engine 3 er fra 2006, smarten.

 

Se post 19

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...