Gå til innhold

Dell på vei med ny 4K-skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I og med at én slik ville erstattet to 24-tommere (16:10) hos meg (tilsvarende 33,5" 32:10) så kan jeg godt ta en som er vesentlig større enn 24", men ikke så mye at jeg får like lav dpi (ca 48"). Dvs. Jeg kan tenke meg en i størrelseorden 30-40", helst rundt 35".

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I og med at én slik ville erstattet to 24-tommere (16:10) hos meg (tilsvarende 33,5" 32:10) så kan jeg godt ta en som er vesentlig større enn 24", men ikke så mye at jeg får like lav dpi (ca 48"). Dvs. Jeg kan tenke meg en i størrelseorden 30-40", helst rundt 35".

 

Har ikke dell allerede ute en tilsvarende sak i 32-tommers størrelse?

 

AtW

Lenke til kommentar

Høres bra ut, selv om jeg nok heller ville hatt en 27-tommers variant. Venter bare på høyere refresh og OLED nå :)

 

AtW

Kommer en 28" fra Dell på nyåret, som vil bli den billigste 4K monitoren deres. Spekuleres om pris rundt $1000.

 

24", den som omtales her koster forøvrig $1,399 i Syd-Amerika og USA, men vil komme til Europa på nyåret.

 

 

Har ikke dell allerede ute en tilsvarende sak i 32-tommers størrelse?

 

AtW

............som ble omtalt i artikkelen hvis du hadde lest den.

Den bruker forøvrig IGZO panel, som i utgangspunktet er den dyreste typen LCD, og koster derfor $3,499.

 

Det kommer mange 4K monitorer til rimelig pris til neste år, både fra Kinesiske fastlands produsenter og AUO på Taiwan, som sikkert vil bli solgt under Acer og BenQ merkene.

Ingen grunn til å hive seg på 4K monitorer nå hvis man ikke absolutt trenger det.

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Jendor: 4K har først og fremst store fordeler for relativt stillestående og statiske skjermbilder som foto, nettsider, tekst, regneark, CAD etc.

 

For film og spill bør du heller se på 1920*1080 120Hz skjermer.

 

Hvis du bruker skjermen til begge deler bør du se etter en kombinasjon. Altså en 4K skjerm som støtter 1920*1080 i 120 Hz.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvor små blir teksten på en så liten skjerm i UltraHD og hvor kraftig skjermkort må man ha får å kjøre alt på maks? Finnes det skjermkort som klarer det i dag, noen som vet det?

"Kjøre alt på max" er ekstremt upresist. Du må si litt mer nøye hva du snakker om.

 

AtW

raphics Quality Low Normal High Very High

Environment Quality Low Normal High Very High

Texture Quality Low Normal High High

Anti Aliasing Off MSAAx2 MSAAx4 MSAAx8

Shadow Quality Low Normal High Very High

Reflection Quality Off Normal High High

Motion Blur Off Off On On

Ambient Occlusion Off SSAO HBAO+ (Low) HBAO+ (High)

God Rays Off Low Low High

Volumetric Fog Off Off On On

Lenke til kommentar

Hvor små blir teksten på en så liten skjerm i UltraHD og hvor kraftig skjermkort må man ha får å kjøre alt på maks? Finnes det skjermkort som klarer det i dag, noen som vet det?

Tror ikke det blir noe problem.

Kjører selv 3x 1920x1080 på enkelte spill (dvs 5760x1080). Klarer spillene fint uten problemer.

 

Neste gen skjermkort takler nok 4K uten problemer når 4K blir såpass populært :)

Lenke til kommentar

 

 

Hvor små blir teksten på en så liten skjerm i UltraHD og hvor kraftig skjermkort må man ha får å kjøre alt på maks? Finnes det skjermkort som klarer det i dag, noen som vet det?

Tror ikke det blir noe problem.

Kjører selv 3x 1920x1080 på enkelte spill (dvs 5760x1080). Klarer spillene fint uten problemer.

 

Neste gen skjermkort takler nok 4K uten problemer når 4K blir såpass populært :)

Ok. Høres bra ut:-) har ikke råd å kjøpe 3 skjermkort i SLI. Får å kjøre det i 4K...

Lenke til kommentar

Jendor: 4K har først og fremst store fordeler for relativt stillestående og statiske skjermbilder som foto, nettsider, tekst, regneark, CAD etc.

 

For film og spill bør du heller se på 1920*1080 120Hz skjermer.

 

Hvis du bruker skjermen til begge deler bør du se etter en kombinasjon. Altså en 4K skjerm som støtter 1920*1080 i 120 Hz.

 

Men da er jo vitsen borte å kjøpe 4K skjerm. Hvis man ska kjøre det i 1920*1080. Oppløsning er viktig når man ska ha best mulig grafikk..

Lenke til kommentar

raphics Quality Low Normal High Very High

Environment Quality Low Normal High Very High

Texture Quality Low Normal High High

Anti Aliasing Off MSAAx2 MSAAx4 MSAAx8

Shadow Quality Low Normal High Very High

Reflection Quality Off Normal High High

Motion Blur Off Off On On

Ambient Occlusion Off SSAO HBAO+ (Low) HBAO+ (High)

God Rays Off Low Low High

Volumetric Fog Off Off On On

 

Hvilket spill?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

raphics Quality Low Normal High Very High

Environment Quality Low Normal High Very Hig

Texture Quality Low Normal High High

Anti Aliasing Off MSAAx2 MSAAx4 MSAAx8

Shadow Quality Low Normal High Very High

Reflection Quality Off Normal High High

Motion Blur Off Off On On

Ambient Occlusion Off SSAO HBAO+ (Low) HBAO+ (High)

God Rays Off Low Low High

Volumetric Fog Off Off On On

 

Hvilket spill?

 

AtW

[/quote

 

Er fra Battlefield 4.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...