Gå til innhold

Digital Generation. er det virkelig så enkelt å tjene penger, eller er det svindel?


Anbefalte innlegg

Så det ble postet noe rundt dette her på forumet i går, men tråden ble raskt slettet grunnet reklame.

 

Jeg kom over dette og det virker jo straks spennende å prøve dersom det faktisk virker slik det står.

 

Er det noen som har noen erfaringer med slike coingeneration? Er det mulig å tjene penger på det, eller er alt svindel?

 

Står greit forklart her hva prinsippet er, så om noen har noen erfaringer og dele med dette prosjektet eller lignende prosjekter hadde jeg satt stor pris på å høre fra dere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg ville aldri hatt en pc stående på døgnet rundt for å tjene 1$ dagen, men når jeg likevel har to maskiner som står på kontinuerlig så frister det jo litt å prøve å tjene penger på det samtidig.

 

I tillegg så bruker de feste pc ganske mange timer i løpet av ett døgn, så selv om maskinen da står på døgnet rundt så er det ikke så mange timer ekstra i forhold til antall timer den står på til vanlig. Skader uansett ikke å tjene litt mens maskinen likevel er i bruk.

 

At en må kjøpe nye "threads" er jeg også litt skeptisk til, men etter 30 dager har en nesten tjent inn til den første og utgiftene blir minimale for å komme i gang.

 

Det finnes jo mye lignende ting, så er jo litt greit å samle erfaringer fra de som faktisk har testet noe slikt.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Jeg tror ærlig talt ikke de bruker threadsene til noe heller, de tjener nok pengene her på løker som tror det er verdt innskudd for "oppstart". Får de nok slike startinnskudd, er de rik. Og du er lurt.

 

edit: ja det er svindel, men har alltid tenkt at hvis folk lar seg lure, går nok pengene til smartere individer, noe som er helt greit for min del.

Endret av Alekpowah
Lenke til kommentar

Er dette egentlig bare bitcoin mining? Dvs. noen bruker din PC i et stort nettverk til å skaffe seg Bitcoins?

Et annet aspekt ved å ha PC'n stående på hele døgnet er at dersom du bruker 100% CPU eller 10% CPU så blir det endel dyrere å bruke 100% CPU. Hvis andre skal bruke din PC kapasitet så er sjansen for at den blir utnyttet så mye som mulig.

Synes egentlig dette stinker endel og jeg hadde vært ekstremt forsiktig med å involvere meg i noe slikt.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Folding@home og andre seriøse forskningprosjekter (SETI@home osv.) forteller hva de bruker datakraften til, publiserer statistikk, osv. for å bygge opp publikums tillit til dem.

En hvilken som helst "tjeneste" som ikke forteller hva de bruker datakraften til, og som i tillegg fremstår som et pyramidespill, ville jeg vært svært forsiktig med.

 

Hvis mennesker du ikke kjenner forteller deg hvordan du kan tjene penger (uten å ta betalt for informasjonen), så kan du være ganske sikker på at "forretningsmodellen" til disse menneskene er at de skal tjene penger på deg, ikke at du nødvendigvis skal tjene penger på idéen.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner det, og jeg anbefaler ingen å spytte inn masse penger blindt på dette. Jeg aner ikke om det er mulig å tjene noe på det, men er villig til å prøve så lenge jeg ikke har noe å tape på det selv. Jeg har alt snakket med to på skolen som alt har fått utbetalt mer enn en thread koster etter en ukes tid, så en får ihvertfall penger en har tjent.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Som sagt, det er slik en ponzi svindel fungerer. Pengene blir rett og slett resirkulert.

 

Man vil jo alltid tjene mest mulig, så hvorfor ikke spytte ut $1250, det burde jo holde siden gående for en god stund.

 

Hvis det er snakk om bitcoin mining, er dette et lotteri av en ponzi-svindel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...