Gå til innhold

Nå er Windows 8 for første gang større enn Linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows 8 er eit forferdeleg operativsystem. Det er laga for underhaldning og tablets framfor faktisk arbeid og produksjon.

 

Eg synes at per dags dato så er Linux med KDE, meir stabilt, betre lagt til rette for produktivitet, meir konfigurerbart og til slutt mykje meir vakrare og sexy!

 

KDE er ikkje perfekt, men det er faktisk etter mitt syn det beste man får idag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har holdt på med windows i en del år nå. Husker når 3.11 kom.. En knall oppdatering fra 3.0/3.1. 2.0. Tidliger versioner var ikke grafisk.

 

Beste windows så langt etter mine erfaringer er... Win 3.11, Windows XP SP3, Windows 7, windows 8.

 

Må si Windows 8 slår alt.. Jeg bruker ikke apps ;) det er stabiliteten jeg virkelig liker. Siden Windows 8 kom har pc'ene mine mer eller mindre stått på hele veien uten problemer. Kun noen få reboot pga updates.

 

Jeg tror grunnen til at det går litt treigt er folks usikkerhet..

 

1. De se bildene av Windows 8 sine apps, kjenner seg ikke igjen og holder tilbake.

2. Samtidig er Windows 7 også er utrolig bra OS.

 

Så jeg regner med de 2 grunnene..... er årsaken :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gi meg et godt eksempel på en god widget som var mer nyttig enn en Metro App.

 

Widgets i Windows 7 var bare eye candy. Fikk aldri noe nyttig informasjon ut av de som jeg faktisk trengte.

 

Det jeg brukte widget til mest var: epost, ymses system-counters (CPU, RAM og nett), og diverse RSS-feeds. Ellers er det jo mildt sagt underlig å framstille det som win7-widgets ikke hadde nyttig informasjon, sånn i motsetning til win8 da? Hva kan du vise fram med den "1/4-skjerm"-funksjonen som du ikke kan få med en widget? (evt ett programvindu)

 

AtW

Lenke til kommentar

Kunne du lese epost direkte fra widgets? Hvilken da?

 

 

Jeg er litt enig i at 1\4 delingen ikke gir deg mye nyttig informasjon, men du trenger da ikke bruke den heller, hvis den ikke gir deg noe. :/

 

Forresten, Rainmeter bør vel virke på Win8? Den var uansett mye bedre enn Windows widgetsene.

 

Husker ikke helt hva de het, gmail reader tror jeg ihvertfall var navnet på en?

 

Trenger selvfølgelig ikke å bruke det, men det er likefullt en ulempe når de erstatter noe (widgets/gadgets) med noe som fungerer mye dårligere (app-basert).

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tør ikke å satse på Win 8 enda, jeg har frykt for Metro og det at OSet er anderledes.

 

Win 7 fungerer og det fungerer bra, ikke minst er det lett å tweake og man er i et kjent miljø

 

Dette er noe annet på Win 8 og det skremmer meg. Vil ikke at OSet skal styre meg, men jeg vil styre OSet.

Lenke til kommentar

Windows 8 er eit forferdeleg operativsystem. Det er laga for underhaldning og tablets framfor faktisk arbeid og produksjon.

 

Eg synes at per dags dato så er Linux med KDE, meir stabilt, betre lagt til rette for produktivitet, meir konfigurerbart og til slutt mykje meir vakrare og sexy!

 

KDE er ikkje perfekt, men det er faktisk etter mitt syn det beste man får idag.

 

Siden det ikke kommer helt klart frem her... på hvilken måte klarer man ikke å arbeide/produsere med windows 8?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Windows 8 er eit forferdeleg operativsystem. Det er laga for underhaldning og tablets framfor faktisk arbeid og produksjon.Eg synes at per dags dato så er Linux med KDE, meir stabilt, betre lagt til rette for produktivitet, meir konfigurerbart og til slutt mykje meir vakrare og sexy!KDE er ikkje perfekt, men det er faktisk etter mitt syn det beste man får idag.
Siden det ikke kommer helt klart frem her... på hvilken måte klarer man ikke å arbeide/produsere med windows 8?

 

Jeg antar det refereres til Win 8 sin tendens med å ha alt bortgjemt bak "fine" menyer som du åpner med fingerbevegelser (disse er BTW ikke i det hele tatt optimalisert for mus). Det er også en irritasjons sak å skifte inn og ut av Metro hele tiden om man jobber med flere ting samtidig (dette hadde vert begrenset om alle hadde støtte for å kjøre i Metro, men slik er det altså ikke enda). Det finnes flere grunner enn de nevnte, men Metro bringer med seg mer bry enn nødvendig.

 

Jeg skal selvfølgelig ikke kritisere Metro helt, da jeg liker de desktop lignende "flisene" og når man ikke trenger å gå ut av metro så fungerer Metro apps noen lunde greit også (fortsatt mye bry for å kunne styre de med mus).

 

Dette summerer egentlig greit opp hvorfor Microsoft har sett så få oppgradere til Windows 8 fra Windows 7 (var klager på det rett etter release). Det er rett og slett designet for å funke med touchscreen fremfor alt annet, og da sier det seg selv at mus/tastatur kontorollen ikke er like bra lengre. De som har Windows 7 sitter nemlig med vanlige PC-er og ikke tablets (i all hovedsak), så en oppgradering da er unødvendig og nærmest idiotisk (jeg er nok blant de idiotene).

 

Om man hadde sett på salgstallene for Windows RT og Windows Phone 8 istedenfor så hadde vi nok sett bedre tall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...