Gå til innhold

Tips: 10 ting du ikke gjør på Facebook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

6. Du skal ikke ha et morsomt navn på Facebook

Et lite tips: Potensielle arbeidsgivere, folk som blir kjent med deg eller hører om deg vil søke etter deg på Facebook. Hvis du har gjort om navnet ditt så finner man deg ikke. Ikke gjør det.

 

Poenget er jo at jeg ikke vil at gud og hvermann skal finne meg da. Til arbeidsgivere har man LinkedIn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

- Ikke inviter alle vennnene dine til å spille et spill eller bruke en bestemt applikasjon

- Hvis du må gi en applikasjon tilgang til hele profilen din bare for å se et bilde eller "daughter caught on webcam" e.l., vel, ikke gjør det

- Vedlikehold vennelista jevnlig

- Ikke bli venner med folk bare for å ha mange venner

- Ikke framstill det som om du har et liv som ikke stemmer overens med virkeligheten

- Vedlikehold lista over godkjente applikasjoner jevnlig, sjekk tilgangene nøye

- Ikke lik kommersielle selskaper, du bidrar bare til at vennene dine får mer reklame i nyhetsfeeden

- Nei, du vinner ikke en iPad hvis du liker en side til et totalt ukjent selskap, slike konkurranser er vanligvis ulovlige i henhold til Facebooks retningslinjer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6. Du skal ikke ha et morsomt navn på FacebookEt lite tips: Potensielle arbeidsgivere, folk som blir kjent med deg eller hører om deg vil søke etter deg på Facebook. Hvis du har gjort om navnet ditt så finner man deg ikke. Ikke gjør det.
Poenget er jo at jeg ikke vil at gud og hvermann skal finne meg da. Til arbeidsgivere har man LinkedIn.

 

Det at LinkedIn brukes\skal brukes ovenfor facebook er desverre ikke en realitet.

Har blitt mer og mindre en norm å søke opp personer som søker på jobb, leilighet o.l.

Optimalt? Nei.

Skjer det? Absolutt.

Lenke til kommentar

Ikke tagg profilbildene dine om og om igjen for å få flere likes

Ikke bytt mellom alle profilbildene dine for å få flere likes

ikke skriv statuser som: "lik profilbildet mitt og jeg sier en positiv ting om deg"

Ikke vær så sykt desperat etter likes generelt

 

Mulig dette er mer aktuelt for ungdommer som meg.. ser ihvertfall mine "venner" gjøre det jevnlig.

 

 

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Det her er mest tull, det er appen selv som spammer så hjelper ikke si til folk ikke spam meg.

De fleste apper som spammer gjør det fordi brukeren godkjenner det på et eller annet tidspunkt. Er usikker på om en app i det hele tatt kan spamme noen uten at brukeren godkjenner det første gangen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

De godkjenner det ved å klikke på appen / bruke den selv ja.

Skrive på veggen din og andres vegger osv står det.

 

Folk skriver alltid " slutt å inviter meg" på veggen til folk så svarer dem " invitere? Hæ? "

 

Hvis folk sier "slutt å inviter meg", så kan du svare "lær deg å filtrere bort ting du ikke vil ha". Det er opp til den som ikke vil ha ting å filtrere det bort - man kan velge å blokkere alle invitasjoner fra en bestemt app, eller alle invitasjoner fra en bestemt venn. Ingen grunn til å være surmaga fordi en ikke evner å vedlikeholde nyhetsstrømmen ens.

Lenke til kommentar

 

Hvis folk sier "slutt å inviter meg", så kan du svare "lær deg å filtrere bort ting du ikke vil ha". Det er opp til den som ikke vil ha ting å filtrere det bort - man kan velge å blokkere alle invitasjoner fra en bestemt app, eller alle invitasjoner fra en bestemt venn. Ingen grunn til å være surmaga fordi en ikke evner å vedlikeholde nyhetsstrømmen ens.

 

Man kan også velge å tømme postkassen sin for reklame selv hver dag,eller man kan klistre på et "nei til uadressert reklame"-klistremerke slik at du slipper den jobben..

Lenke til kommentar

 

Man kan også velge å tømme postkassen sin for reklame selv hver dag,eller man kan klistre på et "nei til uadressert reklame"-klistremerke slik at du slipper den jobben..

 

Ja. "Nei til uadressert reklame" vil jo på Facebook være å blokkere invitasjoner fra en bestemt venn/app. Du bestemmer bare over hva du vil motta, ikke over hva alle andre får lov til å sende ut.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...