Gå til innhold

Tips: 10 ting du ikke gjør på Facebook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

En ting som provoserer meg er folk som gjør korrektur på facebook uten å faktisk si noe om det du faktisk skriver, fryktelig uhøfflig. Det blir som å rette på folk og peke på feil ved personen på en scene i det offentlig. Hei du har en buse som henger ut av nesa! Voksne gjør jo ikke slik på gata, men vi heller diskre tar personen til side fordi vi bryr oss. Retter vi på uttalen til folk i det offentlige? Hvor går grensa? Det heter ikke shylling det heter kylling, ikke shole men kjole, man kan risikere å få seg en på tryne.. Rette på folk spesielt folk som er bekjente eller kritisere folk åpent på facebook er utrolig unødvendig. Regel nummer 11. Har du ikke noe fornuftig å si, noe konstruktivt eller saklig å komme med så hold det for deg selv. En skrivefeil er der, det er ikke nødvendig å peke på det for å fremheve feilen fremfor å komentere innholdet. Kommenterer du derimot innhold så kan man selvfølgelig peke på skrivefeilen, men med høffelighet og 1. Prioritet er å vise hensyn og respekt for det personen skriver, men enig må man ikke være.

Lenke til kommentar

 

6. Du skal ikke ha et morsomt navn på Facebook

Et lite tips: Potensielle arbeidsgivere, folk som blir kjent med deg eller hører om deg vil søke etter deg på Facebook. Hvis du har gjort om navnet ditt så finner man deg ikke. Ikke gjør det.

 

Poenget er jo at jeg ikke vil at gud og hvermann skal finne meg da. Til arbeidsgivere har man LinkedIn.

Fake og jalla navn bryter forøvrig med reglene til Facebook, just saying.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...