Gå til innhold

Chromebook Pixel blir slaktet av kritikerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke 4:3, det er 3:2, og det er slett ingen idiotisk sideforhold gitt at oppløsningen er så høy som den er.

16:9 er derimot idiotisk sideforhold på maskiner som ikke i hovedsak brukes til spill eller film.

 

Selv har jeg to 24" skjermer med 1920x1080-oppløsning på maskinen jeg bruker til daglig. Den ene har jeg snudd på høykant. Forsiden til hw.no blir seende slik ut (klikkbare):

 

 

64f642b706a1e3e6ee0ba4eb4954ee10.jpg

 

ff8f593a63ab9108f6130d639f2ca010.jpg

 

 

Se hvordan jeg på bildene har markert henholdsvis plass som reserveres til luft ispedd litt reklame, og plass som ikke blir synlig på den "liggende" skjermen.

Den nederste er mitt klart foretrukne format for nettaviser, PDF-filer, chatprogrammer og evt. andre applikasjoner som drar mer nytte av plass i høyden enn i bredden.

Endret av srbz
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Disse utsagnene kommer fra en av de største Apple-fan nettsidene på internett. Helt idiotisk å klage på pris når Macbookene ikke er så mye billigere. Jeg synes det er kjempebra at Google tørr og kaste seg inn i datamaskin-markedet.

 

Hvis du tenker på begrensningene Chrome OS gir er det ikke sammenlignbart i hele tatt. At Google kaster seg inn i markedet er derimot ikke dumt.

 

Den lave lagringskapasiteten er ikke et tema med tanke på hvilket hovedbruksområde maskinen er tiltenkt, samt google drive/disk.

 

Sideforholdet er, som srbz så elegant viser, meget bra, igjen, mtp tiltenkt bruksområde.

 

Uten at jeg har satt meg inn i hvilken maskinvare som er her, sikter prisen til at det er mer enn hva den, igjen, er tiltenkt for.

Endret av Liquicity
Lenke til kommentar

Disse utsagnene kommer fra en av de største Apple-fan nettsidene på internett. Helt idiotisk å klage på pris når Macbookene ikke er så mye billigere. Jeg synes det er kjempebra at Google tørr og kaste seg inn i datamaskin-markedet.

 

Blir vel ikke heeeeelt idiotisk å klage på pris når standardversjonene av (begge) MBA 11" og (den ene) 13" er billigere og har et mye større bruksområde?

 

Den rimeligste 13" retinaen er bare 200$ dyrere en Pixel, og har enormt mye bedre specs.

 

Det å kunne se Chrome i 239ppi kan på ingen måte forsvare prisen.

 

Pluss at, USB 2.0? Virkelig? I 2013?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det blir mulighet til å kjøre windows på denne ser jeg ikke bort ifra at det blir en sånn på meg.

32GB lagringsplass er en utfordring, men jeg har flere win 8 maskiner som kjører på 16GB (samt en på 8GB :) )

Går fra en velbrukt X60s med nesten samme sideforhold, så 3:2 skulle passe meg perfekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettsiden er en stor Apple-fan.

 

"Chromebook Pixel er altfor dyr"

Den er ganske dyr ja, legger seg i prisklassene som Apple gjør.

 

"Sideforholdet er idiotisk"

Nei. Er positivt at andre faktisk endrer sideforholdene.

 

"Selv om oppløsningen er god, vil den likevel sluke batteri og få nesten alt med dårligere oppløsning til å se søplete ut"

Maccer har nesten lik oppløsning. Den sluker kanskje batteri, men 5 timer med batteritid er 5 timer med batteritid. Et bedre batteri og vi har 8-12 timer.

 

"Lagringskapasiteten er for lav"

1060GB med lagringskapasitet? Er det for lite?

 

"4G-kompatibiliteten er en dårlig idé med tanke på liten inkludert brukskvote i måneden"

Hø? Dette inngår vel i forhold til hvilken mobilleverandør du bruker? Dessuten, den har WiFi kompitablilitet og dette har stort sett alle andre laptoper på markedet. Skjønner ikke problemet...

 

"Alle andre datamaskiner til samme pris er bedre"

Bedre i hvilken forstand? Den har ikke en forferdelig CPU, 4GB ram skulle vel holde for det meste.

 

Håper virkelig det er HW.no som har oversatt dette litt feilaktig. For hvis dere kaller folk som skriver på denne måten, uten grunn, "kritikere", tar dere grundig feil..

 

Chromebook bygger på et nytt konsept sli som Microsoft gjorde med flisene deres. Chromebook ønsker å lagre mer i skyen, og hvor mange bruker vel ikke fildelingstjenester mer eller mindre?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Disse utsagnene kommer fra en av de største Apple-fan nettsidene på internett. Helt idiotisk å klage på pris når Macbookene ikke er så mye billigere.

Kan man installere annet OS på disse Chromebookene? Om ikke, så synes jeg kritikken er rettferdig. Kjøper man en Macbook eller en annen Ultrabook får en fullt fungerende OS, her får en Google tjenester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Disse utsagnene kommer fra en av de største Apple-fan nettsidene på internett. Helt idiotisk å klage på pris når Macbookene ikke er så mye billigere.
Kan man installere annet OS på disse Chromebookene? Om ikke, så synes jeg kritikken er rettferdig. Kjøper man en Macbook eller en annen Ultrabook får en fullt fungerende OS, her får en Google tjenester.

 

Burde vel være mulig å få installert en Linux variant; men Windows blir vel strengt tatt umulig.

Lenke til kommentar

For en utrooolig tåpelig maskin! Førstemann i min omgangskrets som kjøper en sånn skal jeg le godt av :D

 

Og 4:3/3:2 er kanskje fint for tekst på websider, men thats it. I disse dager er det ikke uhørt at man ser litt serier, filmer, youtube, osv som ikke er fra 80-tallet.

 

Til syvende og sist kan man si hva man vil om hardware, men prisen trumfer alle argumenter for. Skal være bra dum for å kjøpe den her fremfor vanlig laptop/macbook air

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen her som har hørt om bilder og fotografier i 2013 ?

 

For de løkrullene som kaller noe de selv ikke har bruk for tåpelig, hva med å finne ett tema som er interessant istedet ?

 

Nettskyen er en av de mest undervurderte tingene de siste årene, og de som har levd i dataalderen siden 80 tallet vet veldig godt hva sære lagringsmedium er, bakoverkompatbilitet og backup/manglende backup.

 

Tar en slik fyr, blir stjålet, druknet, fyllt opp med babyolje, spraylakkert uten å dekke til vesentlige komponenter, sluppet fra en bru, kastet ut fra en Formel 1 bil i fart, brukt til å rette opp en veggseksjon, blink for 50mm avansert våpen for "avanserte jegere" osv så er har man ett større problem, men det koker ned til at det er det man selv knoter, lager og skaper som er det viktigste, ikke burken man lager det med.

Endret av fo2re
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...