Gå til innhold

Microsoft i full klinsj med Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Buhuu, apple lagde så godt produkt at vi vil være med på leken. Apple er grisk, har alltid vært grisk, og kommer forhåpentlig alltid til å forbli grisk. Hvis de ikke var det hadde de aldri giddet å lage noe innoverende. Slutt å grine, og start å forhandle Microsoft. Jeg sier ikke at Microsoft må akseptere 30% uten videre, men at Microsoft heldigvis er like griske som Apple, så det må de akseptere som utgangspunkt. Om microsoft vil selge office i min stue, vil jeg ha 90%, og det er min rett å sette betingelser. Live with it.

Lenke til kommentar

Buhuu, apple lagde så godt produkt at vi vil være med på leken. Apple er grisk, har alltid vært grisk, og kommer forhåpentlig alltid til å forbli grisk. Hvis de ikke var det hadde de aldri giddet å lage noe innoverende. Slutt å grine, og start å forhandle Microsoft. Jeg sier ikke at Microsoft må akseptere 30% uten videre, men at Microsoft heldigvis er like griske som Apple, så det må de akseptere som utgangspunkt. Om microsoft vil selge office i min stue, vil jeg ha 90%, og det er min rett å sette betingelser. Live with it.

 

De lever jo med det, de mener det er for mye og forsøker å forhandle, og inntil videre velger de å ikke lansere produktet under de forholdene som tilbys, er ikke det å "live with it"?

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ok, så Apple's 30% påslag er griskhet.

 

 

Jeg siterer fra Google Play's ToS:

 

Transaction Fees

For applications that you choose to sell in Google Play, the transaction fee is equivalent to 30% of the application price. You receive 70% of the payment and the remaining 30% goes to the distribution partner and operating fees.

 

Kilde

 

Microsoft tar også 30% i sin egen butikk, men de bytter til en 80/20 splitt når omsetningen når $25.000. Kilde Kudos til Microsoft, de er minst griske her.

 

Men det er bare Apple som er griske? :hmm: Ahh, hateboys - så herlig logikk.

Endret av henrikwl
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ok, så Apple's 30% påslag er griskhet.

 

 

Jeg siterer fra Google Play's ToS:

 

 

 

Kilde

 

Microsoft tar også 30% i sin egen butikk, men de bytter til en 80/20 splitt når omsetningen når $25.000. Kilde Kudos til Microsoft, de er minst griske her.

 

Men det er bare Apple som er griske? :hmm: Ahh, hateboys - så herlig logikk.

 

Det er jo en ganske vesentlig forskjell på android, at det faktisk er reellt sett frivillig om man vil bruke google play.

 

AtW

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Ingen som tvinger deg til å installere/kjøpe igjennom Google på Android. Du må igjennom Apple på iOS.

 

For forbrukeren spiller det vel ingen rolle hvilken betalingsagent og hostingleverandør som får 30% av det han betaler for appene sine?

 

For utvikleren så ser jeg for så vidt poenget med å kunne velge mellom flere butikker, men med mindre noe har skjedd i nyere tid så er fortsatt Apples App Store det desidert mest lukrative markedet.

Lenke til kommentar

For forbrukeren spiller det vel ingen rolle hvilken betalingsagent og hostingleverandør som får 30% av det han betaler for appene sine?

 

For utvikleren så ser jeg for så vidt poenget med å kunne velge mellom flere butikker, men med mindre noe har skjedd i nyere tid så er fortsatt Apples App Store det desidert mest lukrative markedet.

 

Og? Innholdet ditt handlet om griskhet, ikke hva som var det mest lukerative markedet, kan man ikke ganske lett argumentere for at det er mer grisk å ta en pris når man selv har sørget for monopol på tjenesten man tilbyr?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg reagerer på i denne artikkelen er at Apple skal ha 30% av all plass brukerne eventuelt velger å kjøpe seg på Skydrive. Dette høres jo helt urimelig ut!!

 

Når det gjelder Office 365 til iOS skjønner jeg at MS prøver seg. Det er vel kanskje den appen/suiten som savnes mest på denne plattformen og når etterspørselen er stor så har man mulighet til å diktere forholdene noe.

 

Når det er sagt syns jeg Office (365) fungerer helt ypperlig på Windows Phone 7.x og 8! :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...