Gå til innhold

Apple har lanserte en ny Retina-MacBook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare tenk hvis dem hadde laget maskinen like tykk som forgjengeren. Enda mer batteritid, bedre kjølig eller evt. generel enda kraftigere byggekonstruksjon. Er ting "NØDT" til å være så tynt, lett og spinkelt som mulig?

 

Jeg sier ikke at Apple lager dårlige konstruksjoner, men dem kunne vært enda bedre. Men hovedvekten ville jeg lagt i batteri og/eller kjøling.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Personlig forstår jeg ikke dette "hypet" for "Rentina" skjermene til Apple. Skjermene er ikke spesielt god på farger, lysstyrke eller bruke spesielt like elektrisk kapasitet. De eneste de har er tettere pixler - klarere skjerm, som er en fordel ved lesning, men så vil jeg jo si at det er bedre og mer komfortabelt å lese på et ebooks med "e-blekk", pga. den lave lysstyrken på iPad og skjermene til Apple ellers. Det som faktisk er interessant er høyere oppløsning på store skjermer hvor en sitter over lengre perioder og jobber, på desktop-en. Føler desktop-en har blitt helt glemt etter alt dette styret med touch og bærbare enheter...

Lenke til kommentar

Ettersom du skriver i tråden for MacBook Pro 13" Retina så sikter du vell til MacBook Pro 15" Retina når du sier at skjermen ikke er spesielt god på farger og liggende? Det er ikke mange bærbare på markedet i dag med IPS-panel og det i seg selv gjør jo disse Retina modellene veldig attraktiv for de som ønsker seg god skjerm på sin bærbare maskin. Anandtech sin test viser jo også at farge gamut og kontrast ikke er til å kimse av heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Personlig forstår jeg ikke dette "hypet" for "Rentina" skjermene til Apple. Skjermene er ikke spesielt god på farger, lysstyrke eller bruke spesielt like elektrisk kapasitet. De eneste de har er tettere pixler - klarere skjerm, som er en fordel ved lesning, men så vil jeg jo si at det er bedre og mer komfortabelt å lese på et ebooks med "e-blekk", pga. den lave lysstyrken på iPad og skjermene til Apple ellers. Det som faktisk er interessant er høyere oppløsning på store skjermer hvor en sitter over lengre perioder og jobber, på desktop-en. Føler desktop-en har blitt helt glemt etter alt dette styret med touch og bærbare enheter...

 

Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om, og er en typisk synser som liker å "hate" Apple :)

 

Og desktop er på vei ut. Bærbart og kompakte maskiner er fremtiden, og takk gud for at det går fremover.

 

Bare tenk hvis dem hadde laget maskinen like tykk som forgjengeren. Enda mer batteritid, bedre kjølig eller evt. generel enda kraftigere byggekonstruksjon. Er ting "NØDT" til å være så tynt, lett og spinkelt som mulig?

 

Jeg sier ikke at Apple lager dårlige konstruksjoner, men dem kunne vært enda bedre. Men hovedvekten ville jeg lagt i batteri og/eller kjøling.

En bærbar skal være bærbar, og ikke slepbar. Det er som sagt bra at utviklingen går fremover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

er skjermen så glossy som bildet er i artikkelen? isåfall er det vel bare å legge den bak elkjøp til glede for Ploakkene :)

Nei, både 13 og 15" retina har et veldig bra antirefleksbelegg, hvis du tar deg bryet med å søke litt så er det ikke noe problem å finne sammenligninger.

Lenke til kommentar

Sattan, folk som mener at Apple er drit -You may now bite the dust.

 

ja nei dette er jo et bra produkt, en skjerm du ikke har bruk for da den er for liten for oppløsningen og en bitteliten ssd som koster mer enn en dobbelt så stor ssd i alle andre dataer og et grafikkort som sliter med youtube. neiu bra dette. det er solid bygget og har en urealistisk oppløsning som ingen har bruk for og koster fortsatt 2 ganger mer enn det er verdt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

.

Personlig forstår jeg ikke dette "hypet" for "Rentina" skjermene til Apple. Skjermene er ikke spesielt god på farger, lysstyrke eller bruke spesielt like elektrisk kapasitet. De eneste de har er tettere pixler - klarere skjerm, som er en fordel ved lesning, men så vil jeg jo si at det er bedre og mer komfortabelt å lese på et ebooks med "e-blekk", pga. den lave lysstyrken på iPad og skjermene til Apple ellers. Det som faktisk er interessant er høyere oppløsning på store skjermer hvor en sitter over lengre perioder og jobber, på desktop-en. Føler desktop-en har blitt helt glemt etter alt dette styret med touch og bærbare enheter...

 

Kjenner meg ikke igjen i det du sier.. retina skjermene er langt bedre det meste av skjermene man får på ellers crappy PCer i dag.

 

Sattan, folk som mener at Apple er drit -You may now bite the dust.

 

ja nei dette er jo et bra produkt, en skjerm du ikke har bruk for da den er for liten for oppløsningen og en bitteliten ssd som koster mer enn en dobbelt så stor ssd i alle andre dataer og et grafikkort som sliter med youtube. neiu bra dette. det er solid bygget og har en urealistisk oppløsning som ingen har bruk for og koster fortsatt 2 ganger mer enn det er verdt.

 

 

Ingen har bruk for? Snakk for deg selv.

 

Jeg er ingen stor Apple fan for å si det mildt, men det finnes ingen alternativ til denne retina macen, derav kan du heller ikke si at det koster 2 ganger mer enn det er verdt, fordi ergo man selv bestemmer hvilken pris man vil gi for noe som er uerstattelig/best.

 

Størrelsen/tykkelsen + kvaliteten + trackpaden + skjermen = pr i dag 100% uslåelig

 

Jeg ser fram til dagen jeg kan kjøpe en PC som faktisk stiller seg i samme sjanger som en retina mac, for de maskinene er uendelig mer gjennomført på alle kanter enn noen annen crappy PC i dag. PC-markedet bør faen meg våkne opp, ellers må jeg snart kjøpe en mac for å instalere windows...

Endret av MrLG
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...