Gå til innhold

Apple har lanserte en ny Retina-MacBook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde du giddet å benka det?

Jess!

 

Resultat fra AS SSD er vedlagt.

 

 

Det andre bilder viser resultatene til en kar på Notebookreview som har fjernet backup-partisjoner og den helvetes bloatwaren. Riktignok med 128 GB SSD og W8 da, men 256 GB versjonen skal være raskere. Som du ser har han mye raskere sekvensiell lesehastighet men likt/lavere på alt annet.

 

edit: en av årsakene til at jeg returnerte Zenbook UX31A var at jeg fikk den meget treige Sandisk SSD'en. Dårlig gjort av en produsent å leke bingo med kundene. Den fikk hele 165 poeng i AS SSD testen.

post-136537-0-22593800-1351046018_thumb.png

post-136537-0-32022500-1351046030_thumb.jpg

Endret av Chriselv
Lenke til kommentar
Sattan, folk som mener at Apple er drit -You may now bite the dust.
ja nei dette er jo et bra produkt, en skjerm du ikke har bruk for da den er for liten for oppløsningen og en bitteliten ssd som koster mer enn en dobbelt så stor ssd i alle andre dataer og et grafikkort som sliter med youtube. neiu bra dette. det er solid bygget og har en urealistisk oppløsning som ingen har bruk for og koster fortsatt 2 ganger mer enn det er verdt.

 

Du er enten sykelig forutinntatt eller et meget lavpannet troll.

 

obviously er man et troll fordi man ikke liker apple. er ikke som de lager markedstrender som er dårlige og lager alt for dyre produkter. ikke kom å si at BRA SKJERMOPPLØSNING er en god deal for det har faktisk ikkeno å si i vanlig bruk. det er overpriset merkevare av et firma som ALLTID behandler kunders rettigheter som drit. jeg vil alltid være 100% imot apple intil de klarer å følge rettningslinjene i respektive land istendenfor det de gjør nå

Lenke til kommentar
Bare tenk hvis dem hadde laget maskinen like tykk som forgjengeren. Enda mer batteritid, bedre kjølig eller evt. generel enda kraftigere byggekonstruksjon. Er ting "NØDT" til å være så tynt, lett og spinkelt som mulig? Jeg sier ikke at Apple lager dårlige konstruksjoner, men dem kunne vært enda bedre. Men hovedvekten ville jeg lagt i batteri og/eller kjøling.
akkurat det samme har jeg tenkt på. Tenk om de kunne doblet tykkelsen med bare batteri og tilbydd massiv batterikapasitet :D
Lenke til kommentar
Sattan, folk som mener at Apple er drit -You may now bite the dust.
ja nei dette er jo et bra produkt, en skjerm du ikke har bruk for da den er for liten for oppløsningen og en bitteliten ssd som koster mer enn en dobbelt så stor ssd i alle andre dataer og et grafikkort som sliter med youtube. neiu bra dette. det er solid bygget og har en urealistisk oppløsning som ingen har bruk for og koster fortsatt 2 ganger mer enn det er verdt.
det der med skjermkortet er bullshit. Jeg har macbook air med intel hd 3000 og det klarer youtube i full hd med absolutt null problemer.
Lenke til kommentar

Blir bare mer og mer fornøyd med min Vaio Z jeg :)

 

Lette 1150 g, quad core i7, 8 gb ram, 256 GB ssd (2x128 GB i raid) 1080p 13.1" med 96% Adobe RGB gamut! (slå den Apple!)

 

Og med et sheet battery har man ca. 12 timers batteritid, en perfekt reisekamerat.

 

edit: og skjermen er matt, for oss som liker det.

 

SONY Vaio Z 13,3:

Intel®Core™i5-3210M, 2,5GHz

SATA Gen3 Flash SSD på 256 GB

8 GB 1600 MHz DDR3-SDRAM

33,2cm LCD 1920x1080 Premium

Pris: 18.795,00

 

Macbook Pro 13:

2,9 GHz tokjerners Intel Core i7, Turbo Boost opptil 3,6 GHz

256 GB flash-lagring

8 GB 1600 MHz-hukommelse

2560 x 1600 Retina Display

Pris: kr 18.090,00

 

Med andre ord er faktisk ikke MACen overpriset..

in your fucking face Chriselv
Lenke til kommentar

Når det er en Pro maskin som starter på 14K så synes jeg det burde vært et sterkere grafikkort enn HD 4000, som sitter i Air til halve prisen.

 

Da blir den plutselig kjukkere, tyngre og ENDA dyrere. Virker bra nok for en kone maskin. Er vel best at jeg ikkje linker denne testen til dama, så skal vel ho ha denne også :p Ja ho elsker apple

Lenke til kommentar
Sattan, folk som mener at Apple er drit -You may now bite the dust.
ja nei dette er jo et bra produkt, en skjerm du ikke har bruk for da den er for liten for oppløsningen og en bitteliten ssd som koster mer enn en dobbelt så stor ssd i alle andre dataer og et grafikkort som sliter med youtube. neiu bra dette. det er solid bygget og har en urealistisk oppløsning som ingen har bruk for og koster fortsatt 2 ganger mer enn det er verdt.

 

Du er enten sykelig forutinntatt eller et meget lavpannet troll.

 

obviously er man et troll fordi man ikke liker apple. er ikke som de lager markedstrender som er dårlige og lager alt for dyre produkter. ikke kom å si at BRA SKJERMOPPLØSNING er en god deal for det har faktisk ikkeno å si i vanlig bruk. det er overpriset merkevare av et firma som ALLTID behandler kunders rettigheter som drit. jeg vil alltid være 100% imot apple intil de klarer å følge rettningslinjene i respektive land istendenfor det de gjør nå

Skjermoppløsningen er faktisk en ganske "big deal" når det er den beste på markedet. Og hvis du sier at det ikke har noe å si på vanlig bruk så har du ikke prøvd den. Stikk på nærmeste elkøp eller lefdal prøv en. Først da kan du si noe om det. Jeg har før gjort den feilen flere ganger med å si at noe var dårlig før jeg prøvde det. Ikke gjør den samme feilen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dobbelt så rask SSD? Du er vell klar over at Apple bruker stort sett kun Samsung 830-serie SSD, veldig spent på hva Sony bruker om de er dobbelt så raske.Det er liten tvil om at Sony sin Vaio Z-serie er flott maskiner, men de ligger i samme prissikte som MacBook Pro Retina så da blir det jo opp til hver enkelt hva de vil prioritere, en maskin fra Apple som leveres med høyere oppløsning og OS X eller Sony med flere tilkoblingsmuligheter og Windows.
du vet at 830 er tregere enn vanlige ssder men stabil. og han kjører 2 128 gig i raid 0... så han får veldig mye raskere ssd.

 

Tja, sannhet med modifikasjoner. Faktisk ytelsesforskjell er liten mellom 830 og konkurrenter. Er nå på min 15 SSD (de fire siste 830 som står i raid0) og enkeltvis får disse ca 430MBsek hver, noe som er nesten identisk med vertex4 jeg har i en annen maskin. Så de teoretiske tallene er kun teori. Mange jukser og oppgir tall som forutsetter komprimerbar data for å oppnå tallene. Alltid en fordel å kjøre raid0, også i en laptop, men tviler på at kontrolleren her har mer enn en kanal, så 6gbit er nok det som er maks throughput uansett. Nå har jeg ikke sjekket dette, men antar at Z har 6gbit kontroller, og ikke 3? Hvis så vil jo ytelsen på vaio være mye lavere uansett.

Lenke til kommentar
Sattan, folk som mener at Apple er drit -You may now bite the dust.
ja nei dette er jo et bra produkt, en skjerm du ikke har bruk for da den er for liten for oppløsningen og en bitteliten ssd som koster mer enn en dobbelt så stor ssd i alle andre dataer og et grafikkort som sliter med youtube. neiu bra dette. det er solid bygget og har en urealistisk oppløsning som ingen har bruk for og koster fortsatt 2 ganger mer enn det er verdt.
Du er enten sykelig forutinntatt eller et meget lavpannet troll.
obviously er man et troll fordi man ikke liker apple. er ikke som de lager markedstrender som er dårlige og lager alt for dyre produkter. ikke kom å si at BRA SKJERMOPPLØSNING er en god deal for det har faktisk ikkeno å si i vanlig bruk. det er overpriset merkevare av et firma som ALLTID behandler kunders rettigheter som drit. jeg vil alltid være 100% imot apple intil de klarer å følge rettningslinjene i respektive land istendenfor det de gjør nå

 

Blir faktisk sliten av å lese det her! Kan ikke du cannibalguppy være så snill å sende meg en link, hvor du kan bevise at apple er så dyrt i forhold til spesifikasjoner og byggekvalitet som du påstår de er? Du kan såklart dra frem CRT-tv'en igjen, like bra bilde på den som på de nyeste 4K skjermene det, er det ikke? For oppløsning hjelper ikke på brukeropplevelse!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nydelig, er selv ikke noe glad i apple produkter. men det apple gjør nå om dagen støtter jeg 100% Ved at de lanserer flere og flere modeller med såkalte "retina" skjermer så får de i gang markedet for å lage høyere oppløsning på skjermer. noe som de andre produsentene har vært lite interessert i å gjøre tidligere. Bare la oss håpe at dette smitter over og man begynner å lansere egne skjermer til stasjonære oppsett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er den ekte oppløsningen på disse skjermene? Uten at jeg vet noe om dette virker det for meg som at HD4000 skal slite stort med å levere ekte 2560*1600 i mange programmer og spesielt spill. Er det mulig at det egentlig går mye i 1280*800 som skaleres opp slik at fire piksler på skjermen egentlig er én piksel?

Lenke til kommentar

Hvordan er den ekte oppløsningen på disse skjermene? Uten at jeg vet noe om dette virker det for meg som at HD4000 skal slite stort med å levere ekte 2560*1600 i mange programmer og spesielt spill. Er det mulig at det egentlig går mye i 1280*800 som skaleres opp slik at fire piksler på skjermen egentlig er én piksel?

 

Er det noen som bruker bærbar mac til spill?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er den ekte oppløsningen på disse skjermene? Uten at jeg vet noe om dette virker det for meg som at HD4000 skal slite stort med å levere ekte 2560*1600 i mange programmer og spesielt spill. Er det mulig at det egentlig går mye i 1280*800 som skaleres opp slik at fire piksler på skjermen egentlig er én piksel?

 

Er det noen som bruker bærbar mac til spill?

En gang i blant gjør jeg det, men ikke som min hovedplattform nei.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...