Gå til innhold

Apple bekrefter at 4G ikke vil virke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er skammelig. Kan det være så vanskelig å legge inn båndene som vi bruker ?? Nå tviler jeg enda mer på at jeg kommer til å kjøpe den.. :( Kan ikke Apple lage en oppdatering for det, eller er det hardware ?

Antenner må designes for de frekvensene de skal brukes med. Antagelig mangler ipad3 både riktig antenne og fysisk støtte i brikkesettet for våre frekvenser. Jeg regner med Apple kaller sammen til krisemøte og får snekret sammen en Europeisk versjon ganske raskt, men det er uansett en ripe i lakken å begå en slik flause.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

@Simen1:

 

Det stemmer det - til og med versjonene for A&T og Verizon er litt ulike hardwaremessig fordi de ikke bruker samme del av 700 Mhz båndet. Så de må nok gjøre tekniske modfikasjoner.

 

Og det er en flause, ikke minst når det gjelder produktpresentasjon/markedsføring. Men i og med at Apple har slike "halleluja"-presentasjoner, der det et så viktig å fremheve alt "fantastisk" nye så er fallhøyden stor når det viser seg at de faktisk ikke leverer som de sier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

I presentasjonen ble det vel bare nevnt LTE i forbindelse med USA og Canada? Jeg var av den oppfatning at den ikke kom til å støtte LTE her i Norge, inntil jeg leste på internettsiden at LTE ville bli levert av Netcom eller Telenor (det var en flause).

 

Og er det i det hele tatt noen brikkesett som støtter LTE-frekvensene vi har i Norge sammen med vanlig 3G? Jeg ville ikke satset på at det kommer en versjon med LTE som fungerer her før neste iPad om ett år.

 

edit: Hvis det jeg leser på ipod1.no er riktig, så støtter brikkesette frekvensene, men det kommer an på antennesystemet: http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?p=2328873#p2328873

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Har dere virkelig LYST til å betale 399,- i mnd for et 4G abonnement som knapt har dekning? For et par hundre K ekstra i hastighet? På et nettbrett? Når et 3G simkort koster 99,- i mnd? Kjører dere torrentklienter på paden siden hastighet er så viktig?

4G-kort er fortsatt svindyre i Norge, uansett om ipad støtter dem eller ikke.

 

Den støtter uansett det raskeste 3G vi kan få. Ser ærlig talt ikke noe problem..3G er utbygd overalt, 4G har knapt dekning på Karl Johan i Oslo.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg regner med Apple kaller sammen til krisemøte og får snekret sammen en Europeisk versjon ganske raskt, men det er uansett en ripe i lakken å begå en slik flause.

 

Hva er flausen du sikter til?

Jeg har vansker for å tro at Apple har uteglemt at Europa kjører på andre frekvenser. De har all verdens antenneeksperter på laget (noen spesielt ansatt i kjølvannet av antenna-gate) og verdens frekvensbånd er ingen hemmelighet.

Den eneste flausen jeg har sett er hva de har skrevet og senere fjernet på nettsidene sine.

 

Dette må ha vært et bevisst valg - enten fordi europa ikke er prioritert / ikke har godt utbygget LTE-nett for å forsvare den ekstra prisen på produksjon og logistikk, eller så har de planer om en senere lansering.

 

 

... Just my $ 0.02

Lenke til kommentar

Ipad 3S kommer med noe helt nytt. Noe revolusjonerende. Støtte for europeisk 4G....

 

Og den kommer til å selge.

Hehehe... hva skal man gjøre annet enn å le? Hører allerede de eple-religiøse har begynt å snakke om hvor liten betydning 4G har.. og hvor bra 3G egentlig er.. og at de ikke trenger 4G... at det var like greit at den ikke støttet det pga strømbruk.... og bla bla bla :!:

 

Ja kanskje neste iPad kommer med noe revolusjonerende som f.eks. OLED skjerm?! :ohmy: ...noe jeg forøvrig allerede har på mitt Galaxy 7.7 nettbrett :!:

Endret av ArcticOC
  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...